keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 11 Mac 2009

Labuan Oh labuaL



Labuan … betapa susah nye nak settle kes nak gi labuan ni … aku sampai 2 hari miss makan tengahari … semata mata nak siapkan kerja kerja berkaitan kursus ni .. nasib laa pagi pagi aku dah belasah nasik goreng … boleh laa tahan sikit… ..
Hari pertama … aku ngan nak settle kerja lepas meeting di Sentol lagi … surat menyurat lagi … memacam … tu pun aku rasa cukup bertuah pembantu aku banyaklagi berkorban buat kerja … aku tak tau aa kalo dia takde macam mana kes nye …. pengarah banyak tanya ngan aku kerja itu ini … bab kitorang berdua ..memang dah settle … cuma kertas kerja tu je yg teruk sket .. dia kata dia dah buat ..tapi tak hantar hantar gak lagi … semua dok harap orang je .. mati aaa … semalam kes nak marah sangat … aku cakap .. kalau laa aku ni ada 10 tangan sekalipun.. macam ala ala tuhan india tu … aku jamin … 10 tangan tu memang ada kerja memasing …. adoiii … berat nye kes ….
semalam kes nye dengan kertas kerja tak settle n KP lom sign .. dah la kertas kerja tu pompuan tu yg buat … dah tu tegur aku kemain pandai lagi … udahnye … dia yg buat kertas tu … aku lak yg teruk kena repair … adehhh … tu ah .. cakap lagi orang tak reti … haaa skang ni sape yg nyusahkan aku balik ??? engkooo jugak ….
orang admin@kewangan pun satu kes … takkan la nak pepandai book tiket ke labuan tu selagi lom lulus ngan KP?? buat nye rejek ? kena marah lagi … satu hal lagi … kalo nak book sekalipun .. dah memang terang terang nak kena ada kelulusan KP atau pengarah kewangan ape semua .. ape kejadahnye lom lulus terus nak book? …
yg buat lagi kelamkabut nye … keje tak ikut urutan .. memang memasing dah diberi tugas masing masing … tapi kena laa buat serentak .. atau settle yg mana priority … memula nak kena ada kelulusan / pengarah kewangan/ TKP(O )/ KP /…. baru la leh jalan kerja lain … surat buka LO pembayaran kursus … makluman pada penceramah, surat panggilan peserta ke negeri n macam macam lagi leeerrr …. kekadang aku lak rasa macam aku ni tak cekap buat kerja … salah aku ke? .. seingat aku kerja semua aku dah settlekan macam yg diarahkan…
satu hal lagi yg buat aku rasa nak muntah petang semalam … Pengarah khidmat nasihat dari PNM call … marah marah aku …dia nak cakap ngan pompuan tu .. alih alih aku yg jawab call .. aku lak kena bambu … tapi petang semalam bila pompuan tu call … siap dok gelak gelak lagii … adehhhh menyrap je darah aku .. siap cakap … awak nanti naik 44 .. tinggal kerja tu tauu … tinggal namaaa kat situ …. arghhhhhhhhhh tolong laaaaaaaa …. aku rasa memang dia tak layak sama sekali …. memang ada dia buat kerja … tapi masih tak ok … banyak nak yg segera … tak kasik kasik gak … ni paper work aku dah berkurun dekat dia … langsung hampeh tak gerak gerak .. skang ni dia dah tak macam aritu la … maybe dia dah dengar orang mengata ke ape .. wallahuaklam … asalkan dia buat ape yg patut … hahaha n satu lagi .. skang dah fotostat sendiri … bagusssssss …. tak la menyusahkan aku lagi .. seolah olah aku ni PAR lakk … menda senang pun macam patah tangan nak buat sendiri … melampauu … aku banyak lagi keje nak settle .. ibaratnye kalau 50 kerja dia … aku nye leh cecah 150 lagi banyak dari dia .. .. ngape laa dorang ni takmo tambah staff cecepat?? .yg pengarah .. of coz merancang n pantau .. pompuan tu? cakap banyak keje .. dok lepak je lebih .. g meeting .. kerja lambat buat .. bagi lagi keje kat aku ..staff bawah aku? toksah cakap la .. dia lagi kesian .. banyak lagi keje dia 200 kali ganda …. blurrrrr jadinya petang semalam …
k .. sambung balik … soo dia pun ada gak cakap .. saya pernah g pantau satu lebri ni … ada sorang jeee staff .. tapi tempat dia … tip top … aku pun potong … puan … bukan saya tak tau .. saya pernah kerja di bachok sebelum ni .. saya jugak yg jaga sorang … tapi sini keadaan dia lain … macam macam nak kena jaga .. literasi komputer lagi .. literasi fungsian lagi .. PS lagi … mana yg nak buat kursus … mana yg nak kena buat kerja utk tender buku .. meeting 2 kali sebulan … dalaman ngan negeri .. lom kira yg kecik kecik tu semua .. surat menyurat .. dokumen meeting .. isi perut dia lagi .. statistik negeri aku gak yg kena buat ..minit mesy toksah cite la …kalo dah setiap kali meeting bahagian\unit\tender akuuu yg kena .. ape kesss ??? … sbb tu la aku selalu cakap … bukan satu kerja menanti aku … 5 sekali datang … haaa… ni balik labuan .. report .. aku gak kena … mana nak buat kerja tuk siri yg lain ? baru satu kusus .. sepanjang tahun … bape kusus aku kena buat ? toksah cakap aa .. penuh lam calendar aku tu … caca merba ..s emua ada .. entah lahhhhhhhhhhh ….. bosan dah keje sini … teruk kerja pun .. sikit gak markah…
takleh nak fikir macam mana nak selesaikan masalah ni dah ………….
(alamak striking la pulak baju den ... )

>>> This article i copy from my word press blog ... transfer here ok ...

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky