keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 20 April 2009

ceramah motivasi ...



Ceramah motivasi pagi ni (17 April 2009).... adui la ... ceramah ni memang menggetarkan jiwa .. dah laa aku skang ni "jiwa kacau" sadis je kejenye .dah tu kakak-kakak dan adik adik lak ramai yg sadis .. siap teresak-esak lagi alamak .. ni yg aku lemah betol ni ...(coverr..cover jgn nangis amie ...)

Dalam ceramah tu...  dia kupas balik perjalanan hidup kita sbg manusia ..... ada part yg dia bercakap pasal ibu bapa dan pengorbanan ... terasa betapa aku yg berdosa dan tak menjalankan tanggungjawab aku sebagai anak ... bagaimana sebagai bapa sanggup menyedut hingus anaknye  dengan mulut  sbb tak mau anak tak selesa tidur malam ..(itu juga yang arwah apak pernah cerita) aku ingat lagi masa aku demam .. aku tidur dalam bilik apak dan ibu.. abu tidur sebelah aku dan apak tidur dibawah ... aku ingat lagi dia laa yg menjaga aku .. diperahnya kain dalam batil tembaga dan di letak atas kepala aku .. walau dia tegas dengan aku .. tapi kata ibu .. aku laa anak yg disayangi.. sesuai dengan maksud nama aku .. amie @ maknanya "yang di sayangi")  ...

betapa susahnya ibu membawa kita dalam kandungan selama 9 bulan ... (aku??? ape yg pernah aku lakukan untuk ibu?) baru nak susah sikit .. ada aja aku mengomel dalam hati ... ya allah ... kenapa dengan aku ni? even masa dah besar pun .. ibu masih manjakan aku .. pernah aku bersungut kat dia .. aku cakap .. aku teringat masa kekecik .. ibu buatkan nasik goreng rencah udang kering dengan cili kering potong halus tu .. sedapnye la rasa ... tambah bila ada cokodok pisang panas-panas .. aku suka sangat bekalan macam tu ... tak di sangka ... selang beberapa lama ... satu pagi tu .. ibu siapkan sarapan pagi sama macam tu ... nasik goreng dan cokodok .. mampukah aku utk buat sebegitu ?? aku rasa belum tentu ... itu la pengorbanan insan bernama ibu ... walau dah besar mana anaknya .. masih di turuti kehendak anak-anaknya .. Ya allah .. berilah aku peluang untuk membalas jasa ibu ... apak juga pernah berpesan dengan aku .. untuk menjaga ibu jika dia sudah tiada nanti (pesanan tu memang sentiasa di ulang-ulang sampai lah hingga hari pemergiannya) ... insyaallah ... selagi ada nyawa di badan .. aku usahakan utk membahagiakan insan bernama "IBU"   ..insyaallah ..

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky