keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 29 Mei 2009

a trip to ...

perghh .. bulan ni banyak lak aku travel .. memula balik Kelantan ... semalam to Kuantan ... kalau ikut hati ... rasa malas jer .. tapi apakan daya ... aku mesti pegi jugak (life or death kata omputess) .... drive sensorang semalam .. kuar umah dalam jam 8 ... berenti isi mintak kat gambang .. n urusan lain yang seangkatan dengannya ... soo aku sampai dalam jam 12.30 malam .. uhhh ..letih siot ... sib baik balik opis adik ipar aku yg bawak kete ... soo aku mintak izin le nak take a nap sekejap ... takde laa ngantuk sangat ... tapi ada kala juga rasa seakan ilang tumpuan ... huuu bahaya ... balik ni cemana la pulak ... dah la tinggi bukitnye .... Go savvy Go .. ahaks ... on the way ada satu tempat tu .. banyak betul rama rama yg besar tu ... ape specis dia ek .. (gajah brook ke ape? nanti aku check lain kali) ... teringat masa umah di frim ... rama rama tu memangbesar (specis sama gak laaa) .. dia nye beluncas pun besar sehhh ... kalo di biarkan .. mau botak pokok rambutan depan umah aku tu ... skang ni bila dah banyak pembangunan .. banyak yg dah takde rasanya .. atau makin pupus .. kalo dulu banyak kunang-kunang ... skang ni .. hemm .. jarang jarang sekali baru nampak .. aku tak tau laa .. kot aku yg tak perasan ...tapi aku rasa mungkin di kawasan pedalaman atau yg kurang dibangunkan masih beruntung dapat tengok macam macam flora n fauna ... aku juga bersyukur kerana aku pernah diberi kesempatan merasai pengalaman membesar dengan menda menda tu semua .... paling aku tak lupa .. bila satu pagi aku gi sekolah rendah (masa tu kena jalan kaki 15 minit dari umah ke sekolah tapi tak la rasa letih sangat .. sbb sepanjang jalan memang redup di bayangi rimbunan pepohon yang besar-besar...) aku tengok ... banyak betul cendawan baru tumbuh ... baliknye aku cakap kat arwah apak ...n petang tu sesama gi kutip cendawan tu ... seronok nyee ...arwah apak ajar ... kena tarik pelahan lahan ...sb pokok cendawan tu ada lagi batang nye dalam tanah tu .. aku rasa more than 10 cm panjang dia ...hemmm cara nak kenal cendawan tu beracun ke tidak .. kalo senang patah .. maknanya cendawan tu beracun .. satu lagi kalo ada macam macam kaler yg terang cth merah .. orange .. beracun tu ... kalo cendawan yg boleh makan ... dia liat sikit n susah nak patah ... agaknye skang ni masih ada ke cendawan tu kat FRIM ek ?? skang ni kat sana pun tak sejuk macam dulu ... walau terik matahari ..tapi nyaman je rasanya ... air dia toksah cakap aa .. pepagi buta tu kalo mandi nak gi sekolah .. macam korang mandi ngan air dari dalam fridge ... sejuk gilerrrrr .... hahaha kecebushh .. kecebushh .. dah lerrr ... tu pun dah ketaq satu badan beb... tapi aku suka .... aku ingat gak arwah apak selalu cari pucuk paku .. pucuk ubi ... rebung ,.kekadang tu kalo ibu buat nasi kerabu .. cari pucuk pucuk kayu macam serai kayu .. ape lagi ek .. aku pun tak kenal sangat .. uhhh sedap nye ... depan umah aku masa tu ada pokok jering ... sedap nye makan jering rebus ... gebu gebu je bila dah masak n cicah kelapa makan ... yummy . cedap nyeee ...jering rebus tu dah takde bau ... sbb dah rebus banyak kali jering tua tu.. aku ni walau ibu n apak makan ulam ulam tu .. tapi arwah apak tak kasik aku makan ulam yg berbau macam petai...jering .. uhh..ngape ? aku pun tak penah tanya kenapa dia tak kasik .. cuma dia kata tak elok aaa anak dara makan menda busuk ... ingat masa kekecik dengan paklah ... gi kutip buah geduak @ nama moden nye buah kerdas ... hehehe banyak betul masa tu kat bawah pokok tu ... hahah kenapa kite tak meniaga ekk masa tu .. dapat sengget dua jadi la ... hahah banyak beb .. satu beg plastik beso ... bukan geduak je ... buah berangan (specis kecik) pun ada ... bebetul belakang umah ... oh yeah ... paklah takde lagi masa tu ,... lom diciptakan lagi pun... heheh sori brooo ... makan pepanas lepas rebus ... maniss rasanya .... skang ni ... tak merasa dah semua tu .. andai satu hari aku diberi pilihan .. aku nak ada rumah di kawasan semulajadi macam tu ... best bila ada sungai ... ada pokok buah ... wahhhhhhhhh.... ala ala chalet kat "wood resort" ... umah kecik buat dari kayu ... simple je .. sejuk .. nyaman ... siap leh mandi air terjun .. atau mandi kat sungai kecik tuu ... perghhh ... terasa macam my life is perfect ...... best kan ??? korang ada pengalaman macam tu?? Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH.. ~It'S OnLy Me~ - Amietz -

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky