keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 1 Jun 2009

Internet Scam (kisah yg aku nak citer)

hemm ... as chatters for almost 15 years ... so many things i found n experience ... soo what i want to tell u this time is abt internet scam ... let me tell u in BM ok ...
actually menda scam internet ni memang banyak dalam intenet ... dah banyak citer n aware dah di sebarkan . but still ada lagi yg jadi mangsa ... for me ... this is my second time they try ... hemm .. salah orang la ... n syukur ok lagi ...

the latest is ... jenis yg suka nak pos barang .. konon nak kasik hadiah la ... n dia akan cakap dia hantar macam macam barang berharga ... soo dia akan mintak detail kite ... alamat n sebagainya ... sooo dia akan hantar lepas tu satu slip postage pada mangsa .. yg soft copy la ...
soo dalam beberapa hari .. mangsa akan dihubungi oleh orang lain @ syarikat barang tu (kunun nye) ... yg aku paling marah .. sbb orang malaysia kita pun jadi dalangnye juga ... soo citer aku macam ni .....

aku ni memang suka layan orang chat dulu ... tak kira ape bangsa .. kalo omputes .. leh gak asah aku nye BI yg memang karat ni ... soo this guy konon belagak jadi orang UK .. (tapi biasa korang leh kenal dorang ni tipu atau tidak ..melalui slang dia bercakap di talifon) soo berhati hati k ...

this guy kebetulan dia kenal masa bday aku .. soo katanya dia nak send parcel .. aku as usual kasik alamat umah lama la ... dalam taman aku duduk ni jugak .. soo aku leh pantau dari jauh ... soo dia send aku slip postage macam aku cakap kat atas tadi ... few days dia call balik ... tanya dah sampai lom ... aku cakap belum ... esok tu orang call .. melayu kite lak tu ... angin betul akuu ... dia cakap barang dah sampai .. tapi sangkot kat kastam ... sbb nye terlebih berat ... aku tanya bape kena bayar .... RM3000 huuuuuuu ... bukan calang calang beb ...

as i know n my experience hantar barang ke UK kat "abg adik" tu ... post akan check barang . then timbang berat atau kira dia nye saiz barang (perkiraan yg menguntungkan pos lah) .. then dia kira tambang, minyak n sebagainya .. soo kita bayar dah semua .... orang pos di UK cuma sampaikan barang shj ... tak perlu bayar ape ape lagi .. sama laa jugak kalo sebaliknya ... takde istilah nak kena bayar lagi ok !!! ....

soo dia nak memainkan aku rupanya ... yg aku geram minah malaysia ni ... kalo yg lelain tu dah sah sah nak menipu nak kaya cepat .. keje malas ... nak duit masuk je ... sooo ... dia cakap kena selesaikan cecepat .. dalam masa 2 hari .. aku cakap takde duit aa .. dia cakap kena check ngan kastam nanti ... aku cakap .. takpe la .. aku mintak kawan check ... saja gertak n kebetulan aku ada kawan kat sana ... sooo aku call kawan . dia kata kalo ada no parcel ... leh check ... (aku rasa barang tu tak wujud pun) ... sooo yg kawan lelaki negro tadi pun call gak .. dia kata orang post ni call kata barang sangkut .. sbb nye barang lebih berat ... kena bayar cecepat atau nanti dia akan hantar ke embassy ... aku cakap aku takde duit ... (saja nak nengok dia nye gebang tuu) ... soo dia call balik .. kata kena settle .. dia suh bayar dulu .. nanti datang malaysia ..dia akan bayar balik ... so ... aku cakap .. aku suh kawan check ...

sooo lunch time tu aku call pompuan mesia tu balik .. aku tanya parcel nye no ... aku cakap aku nye kawan kat kastam akan check n settle semua .. dia pepura takde line ... sooo dia putuskan line .... (gabra tuu) ... alih alih tak sampai 3 minit .. bos dia call .. negro .... siap tinggi suara kat aku ... dia marah macam ni ....

Black Bos : (nada suara tinggi@ tengking aku) Hello lady .... u giving me much trouble with your parcel ... u give me headace here .... dont care what your husband or bf send u ... if u not settle this in 45 minits ... i'm gonna send this parcel to UK embassy ...

Aku : (sora biasa je) ... just now your staff say in 2 days ... how i'm going to settle this in 45 min?? .. its ok then ... i already ask my friend at custon KLIA to check n settle this parcel ...

Black Bos : (sora kasar lagi) I dont care .... i gave u 45 minits to settle this ... u giving me headace here ... i will send that parcel to UK embassy ... u settle there ....

Aku : (dalam nada bosan) ... ok ..... do what ever u want to do ... i dont care ... my friend is there ... he will check the parcel for me ..... (terus aku matikan tel ... hahaha biar padan muka dia)

kejap lepas tu kawan negro tu call lak ... marah marah ... cakap apasal aku tak settle? .. dia ungkit bape banyak dia dah abis hantar barang .. dia cakap aku berkira n macam macam ... (padahal aku dari mula dah cakap aku takmo ape ape ..leh sabo lagi ni) dia marah nanti dia susah nak settle ngan UK embassy ... aku diam n listen then aku cakap kawan aku kat kastam akan check .. dia lagi gabra .. trus cut line ... aku dok gelak sakan ... gabra gak dorang ni upenye ....

sooo ... dalam gelak tu aku check la jugak ngan kawan aku ... bukan ape .. kot dalam tu ada black money ke .. dadah ke .. mati aku .... takmo aaa subahat ...

soo tak puas ati lagi mamat tu ... dia call cakap menda sama gak ... aku sabar agi .. malam tu dia call aku lagi ... aku dah cukup sabar tahap dewa dewa nak meletus marah ni ... aku pun tengking aaa ... dah dia suka guna ayat >> u listen to me ....

aku guna gak la ...

Aku : (nada paling maksima ... marah tahap dewa dewa nye ..) now u listen to me ... this is the reason i dont want u to send me anything .. now u give me much trouble n u still asking me to settle it ... i dont want anything ... y u so afraid? i already ask my friend to check it .. if u know putting money inside is illegal .. y u keep doing it ??? u giving me much trouble rite now (tiru ayat negro tadi)

Black man : (sora cool) Baby ... U yelling at me ?? u angry ?

Aku (sora tinggi)... yes i'm yelling at you i'm so piss of rite now ... n now i want u to stop telling me what to do abt that parcel ... n stop calling me ...

black man : hemmm u r angry rite now .. i call u later ....

Aku .. nooo !! i dont want u to call me anymore .... (terus aku matikan line) hahahah .. padan muka dia ...

tu la kesahnye ... esok tu kawan opis lama aku call .. tanya pasal jenis parcel ni .. aku ajar dia ape nak cakap n sebagainya .. n dia pun rupanya kena macam aku gak ...

sooo girls out there .. BEWARE ... jgn mudah terpedaya dengan lelaki gelaps ni ... dorang ni auta lebih .... nak kaya cepat ... n beware gak ngan scam macam ni ... ape ape hal pun .. search internet .. check dulu ape yg patut ... jgn mudah percaya k ....

Heee pasal duit .. memacam kes ada .... gila duit namanya ....

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky