keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 1 Julai 2009

kerja oh kerja ...


Bila bercakap pasal kerja .... semua pun mengaku buat kerja ...
tapiiiiii ... golongan manakah kita??...
adakah kita ikhlas buat kerja??
atau pura-pura bz banyak kerja?
saja suka-suka cari kerja ...
malas nak kerja...
MENGELAT bila ada kerja ?? ... hmmm .... harapnya ... ini bukan kita .........

kerja ......
hari hari aku kerja ....
pepagi bangun ... cepat-cepat bersiap nak g kerja ...
melangkah kuar rumah .. pasang niat tak nak pergi kerja??
pasang enjin kereta ... dengar radio masa nak g keje ....
huuu ...kekadang tuu ...
mengalahkan driver F1 bawak kete ... sebabnye.. lambat pegi keje ... heheh

Sampai opis ... puchkad dulu ... menandakan dah masuk kerja ....
duduk kat meja ... tengok semua kerja atas meja ... mmmm dalam hati kata ...
makan dulu laa sebelum mula kerja ....
makan .. makan .. minum ... makan ... ngan rakan sekerja ....
balik makan ... uhhh sakit perut lak ... g tandas dulu laa sblm mula kerja ...
belek belek muka ... belek belek baju ... dah puas hati .. baru aaa masuk kerja semula ...

Aduuhh .. dalam hati kata ... banyak nye kerja ...
mula laa sakit ati n serabut otak nak buat kerja ....
mana satu kerja nak mula ni ???
kadangkala ... ada hari yg takde keje pun ada ...
mmm sembang pulak ngan rakan sekerja ...sembang-sembang .. gelak gelak ...
hati kata .... best nye takde keje .... (ye ke ??)
isk... talifon sebelah aje ... tit tot .. tit tot ... tipon kawan ... tipon ... tipon .. cakap .. cakap ...
rilax ... sbb takde keje ...
kekadang bila orang tanya .. tak bz ke ??
mmm ... banyak keje niiiiiiiii ... bz sangat ... tapi .... (eksyen je banyak kerjaa ... )
tak pun .. jawapan standard .. banyak nye keje .. tak tau mana nak mula ....
tapi lepas tu .. sembang ..sembang .. gelak .. gelak ... tak mula mula buat kerja jugak!!

Isk .. cepat nye masaaaaa ... dah kul 1 ni ... masa rehat ... takyah buat kerja ...
rilek ke .. tido ke ... main game ke ... chatting ke .. email ke ....
kawan sekerja lak ajak lepak ... mmm .. nanti kejap lagi la kerja ...
baca paper ... sembang sembang .. baca megazine ... sembang lagi ... belek lagi ...
mak aii ... dah 2 lebih ... masa kerja .... tapi lom solat lagi laaa ....
nanti aa kerja ... lagipun .. kerja tak penah abis (kata diaaa nak sedapkan hati ) ....

Mmmm jam 3 ... duduk kat meja semula .. rasa .. semangat kerja ... LOW ...
sbb nye ... teringat nak balik kerja dah ....
lagipun dah penat pura-pura bz banyak kerja ...
otak serabut lahh .... banyak kerja ....
ngadap pc je lah ..... bukak email ke .. sesekali bukak la kerja .. konon tengah buat kerja la ...
(in case bos serang hendap)
bukak laman web .. kononnya nak cari maklumat pasal kerja ...

kekadang ......
uhhh .... minggu depan banyak kerja !!!! ...
(tak kira lah .. meeting ke .. ape ..malas nyerrr ...)
nak cuti lah ... baru tak kena buat kerja ...
tak pun ... MC je aritu nanti ... hahah .. tak payah masuk kerja ...
orang bukan tau pun ...

ada gak ... bila bos ada depan .. kemain buat rajin ...
kalo cakap bab kerja dengan bos ... habis semua aku sapuu ...
kononnya .. semua jasa akuu.. aku lah yg buat semuanya tu ...
aku lah yg paling rajin kononnya ...
kalau boleh .. semuanya biarlah aku yg mengaku ...
mana tau ... SKT naik nanti ... tak pun ... gaji naik pun jadi lahh ...
kalo naik pangkat .. lagi aku sukaa ....

ada juga ... kerja tak mau buat ...
asyik jaga hal orang ... suka mengarah ngarah ..
diri sendiri tak betol ... nak sound-sound orang lakk ...
suka menunjuk-nunjuk pangkat yg ada ... kuasa di tangan akuu ...
aku lah yg paling kuat ...
aku kan bos .... (pinjam ayat kursus induksi yerr ..)
aku ... aku ... aku ... dan akuu ... .

ada juga kekadang .. kawan ajak minum lagi ... alasannye ... penat ... rehat la kejap ...
rilek lagi ... lepak lagi .. minum lagi .. sembang lagi .... lagi ... lagi ...
wahhhhhhhhh .... nak kul 5 dahhhhhh ....
kemas meja sebelum balik kerja ..(kalo rajin) ...
tak pun .. biar la sepah .. nampak macam aku ni banyak keje sikit ....
turun cepat sikit ahh ... kalo tidak ramai yg menunggu tuk punchkad ...
semua nak cepat balik kerja ...
berlumba-lumba nak punchkad balik kerja ...
mmmm .... habis dah satu hari bekerja ... senang hati balik umah ....







Amietz @ F-Kay
01072009 @ 11.46 PM
Banting

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - -
sedar ke kita? ape kita dah buat seharian ni?
ape sumbangan kite ??
mana tanggungjawab kite??
janji kite ??
boleh ke kita hidup macam tu??
berkat ke rezeki kita ???
sanggup ke nak memikulnya nanti??
uhhhh ..... fikir-fikir kan lah ...


benda ni semua .. selalu ada depan kita ... nampak atau tidak aje ... aku tak bermaksud menghentam sesiapa (sape makan cili .. dia la yg rasa pedasnya) ... cuma kekadang kite kena insafi diri .. aku juga bukan manusia agung .. yg baik dan perfect ... aku juga pernah lalai dalam kerja ... lalai pada janji aku ... tapii ... ape yg baik ... kita ambil iktibar n yg buruk .. kita cuba ubah sesikit .... semoga rezeki yg kita dapat .. membawa 1001 rahmat buat hidup kita n keluarga ... n semoga hidup kita sentiasa di berkati n terpelihara ... aaamiinn ...


Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky