keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 20 Julai 2009

Sem ni ...

Semalam bermula la semester baru bagi kelas aku ... alhamdulillah .. sem ni .. semua lecturer best n gempak belaka ... nampak gaya .. macam dorang paham dengan situasi belajar kitorang ni (some of them) ... soo sem ni .. masih sama lagi bilangan student nye .. (harapnya sampai grad la) ...


Soo dalam ramai ramai lecturer yg aku sempat berguru ... sekali lagi aku dikejutkan dengan ayat ini "Saya di bayar untuk menjawab soalan awak semua" (ni dah kali ke 2 beb.. thn lepas sorang lecturer gak macam ni .. "saya cuma ajar ape yg awak tanya sahaja.. awak tak tanya .. takde la..") .... tapi yg lelain .. semua kena cari sendiri ... hmmm .. macam mana tu? Bayar Beribu utk 4 subjek ... modul ..ada yg ada .. ada yg langsung takde (kena beli extra buku utk belajar) .. kelas cuma 5 kali shj .. satu subjek just 2 jam ... dalam masa 2 jam tu nak kena cover sampai 4 topic ... wawawaa .... yg lecturer ni semalam cuma tunjuk tajuk n penerangan sikit bab 1 ... yg lelain semua dia suh cari sendiri .... waduhhh .... aku dah naik penin ... siap nak buat kuiz dalam i- class ... n start this sem nak suh participate group dalam i- class lagik ... wawawa ... penin kepala aku kejap ... kalo participate dalam i- class ........ huh nayaa.. kes nye begini ....


bila dia kata 15 minit sehari pun jadi le ... masalahnye ... aku ni kekadang balik umah .. dah letih giler tahap dewa-dewa ... kekadang lepas isyak... terus padam ... kalo duk depan pc pun .. sah sah aku tersengguk-sengguk ... kat office?? hmm .. nak kata aku baik .. tak gak .. tapi kat opis masa buat keje ... nak ngelat .. rasa tak sedap ati .. lagipun nak buat keje hakiki pun tak sempat .. ni kan lagi nak surf internet ... wasalamm .. time rehat ?? setakat ni aku leh bilang .. sebelah tangan ada la kot .. waktu tengahari yg aku tak buat keje .. biasa aku berenti makan n solat jer .. (hahaha mesti korang kata .. dah nama belajar ... kena la sacrifice sikitt ... hahahha ..) tu salah satu ayat aku copy balik daripada sorang staff kat opis ... dia kata ... dah nama belajar .. memang la bz ... abesh .. dia tak belajar tu .. memanjang je mulut kata bz ... tapi aku nengok .. dia dok borak je lebey ... hiss ... macam le bagus ... dorang ni tak perasan ke orang tak suka kat dia ??? atau depa ni dah kebal n memang muka selamber badaks ??


mmm aku rasa ... cukup la dengan menilai masa kite g kelas jerr... kalo nak nilai sepanjang sem bilangan bape kali kite masuk i-class .. aku rasa tak patut aaa ... tambah lak kalo selalu kena out station (kata lecturer tu semalam .. memana pegi pun ada internet .. waaaa .. kalo kena out station luar bandar cemana?? bukan semua ada broadband n laptop sehh ... bukan semua tempat kite keje ada internet ... bukan nak buat alasan ... tapi kenyataan nihh ... kalo yg ada anak cemana lak ?? hmm .. (bebetul kena berkorban nihh .. best nye la kalo belajar fulltime .. takyah keje .. whoaaaa ... tumpu perhatian studi jerr .. ) .. adoi laa .. aku lak .. minggu ni ... berderet kuar ni ... balik dari perak .. kena g penang .. kena kuar g kl .. takyah citer aa ... sabo je laa ...


Soo .. berbalik pada kes "saya di bayar untuk jawab soalan sahaja" ... jadinye ... ape tujuan kite kena g kelas lak ?? baik semua buat dari i-class jer ... "saya nye duit minyak tak abis .. badan tak penat"... (bukan dekat beb .. jauh tuu ... ada yg datang dari JB .. dari pahang .. dari N9...) bayangkan le .. kalo g kelas hanya tuk belajar tak lebih dari 40% ilmu jer ... mmm .. sadis kes macam nii ... (nampak macam lecturer kedekut ilmu pun ada jugak ... malas ?? heheheh aku tak cakap ... ) ape pun ... kalo ada lecturer yg terbaca blog aku ni ... jgn le marah ekk ... ape pun ilmu korang memang amat di hargai .. aku ni cakap ape aku rasa je .... tapi yg nyatanya ada buruk baik nye ... terpulang pada kite nak menilai ... cuma yg tak sedap di dengar ..ayat tu aje la ... macam kawan aku cerita laa .. (dia mengajar di kolej swasta) .. soo bebudak yg kaya ni siap leh sound lecturer "We all yg bayar gaji u laaa" hahahhaa ... kalo aku .. ada gak budak ni makan penampo jepun sekali .... mau tak makan seminggu .... kuwang ajo namanya ....

aku lebih suka cikgu yg mengajar .. maklum le .. dah season ni rasa macam susah lak nak tumpu perhatian bila baca buku .. satu lagi .. dorang nye ikhlas mengajar .. berkat tuu ... ibaratnya mata air yg bertukar menjadi air terjun .. sejuk nye ... huiiii .. menusuk ke tulang ... (gitu le andaiannye) ... ape pun .. aku akan teruskan usaha .. sampai aku abis belajar ..
Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky