keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Sabtu, 11 Julai 2009

X-cident




mmm ... baru lepas baca blog zawal tadi ... teringat pengalaman aku xcident .. adoii .. banyak kali gak la ... kalo korang perasan kete aku tu ...

mata cabut sebelah ... bumper depan cacat (kes aku tension ngan bos lama.. tak tarik hand break balik keje khamis tu.. .. pagi ahad nak g keje ..start enjin ... kebaboo ... masa tu lom bayar satu sen pun duit bulanan kete (sbb nye 3 bulan pertama ..free) .. hua hua huaaa sama gak masa redah banjir kat pasir puteh ... heheh) ..kete baru lagi masa tuu ... bayar punn belum .. adehh..

sekali lagi kes kiss bumper honda (lama nye model) .. baru je aku kagum nengok kete tu ... alih alih masa turun bukit dia brek emegency .. adoii .. brek la kuat mana pun ... memang le gelongsor tayar kete ... alamakk ... lelaki tu berenti kiri jalan ... dia kuar ..bukak spek mata .. memula rakan sekerja lama aku kuar (masa tu g ngan dia .. sbb nak kena kursus kat UKM) ... then aku kuar .. dia nampak aku pompuan gak nye .. tak jadi le nak marah .. lagipun .. bumper dia ngan aku kiss je .. tak jejas langsung ... hehehe ... (aku rasa ada entry kes ni dalam 360 aku)

pintu kiri ada kesan penumbuk pakcik motor sewa ... ptg tu memang nak cepat sbb nak gerak pi KL ... alih alih aku nak masuk kiri kat taman perumahan akuu ... motor ni lalu belah kiri .. ape lagi ... dia tebalik aa .. sempat lak dia bagi penumbuk KO kat pintu kiri aku ..ape dia ingat dia supomen ke?? .. udah nye ..jari patah ... kaki patah ... anak dia lak cakap macam samseng ... aku lak puas laa citer kat dia ape berlakuu ... dia leh tanya .. abis orang yg langgar tu mana? dah lari ke ? .. aku pun cakap ... laaaa .. saya laaa ... tu yg saya dok tunggu nii ,... (ape daaa) masa tu sib baik paklah ada ... siap tolong settle ... walau bukan salah aku .. tapi ketaq gak kakii ... adui laaa ...

dah tu pintu bunyik kreok..kreok .. bila bukak .. n lekuk masuk dalam ... ni lagi kes haruuu ... budak 2 orang naik moto honda 70 kelabu ... elok lak kena kat simpang maut dekat ngan gua musang tu ha ... bayangkan .. jalan tu kona ke kiri ... budak belah kiri jalan .. nak kona ke kanan ... bebetul kat selekoh tu ??? tak ke gilaa ??? sib baik laa ada kawasan luas gak belah kanan jalan ... kalo dak .. mau je budak tu bawah kete aku ... dia terkejut aku lalu ... tersenggol laa pintu kiri aku .. urghh .. sib baik tak mati anak orang ... kata pakcik sekitar tu ... budak ni memang dah banyak kali kena macam tu ... (genap setahun dah le kes ni ... 14/6/2008) .. masa tu nak g kl untuk daftar uitm n lapor diri dapat kerja ... (aiyarkh .. kes ni aku kena marah ngan abg .. sbb nye tak stori kat dia .. pecah tembelang baru baru ni ... dia leh marah lak .. apasal tak cerita??? ... adoii .. )

kes xcident Motor lak ...
mmm .. aku naik motor virago 535 masa keje di Kelantan ... sebelum aku beli kete ni ... memang best moto tu .. power n lajuu ... heheh ... dari bachok ke KB ... aku penah sampai dalam 15 minit jer ... (kul 5 pagi) ..jalan clear n kebetulan aku lalu lampu ijau je memanjang .. hehehe ... biasa kalo siang dalam 45 minit gak le .. masa tu memang laju je ... paling slow 80 - 100

satu petang .. dah 6 lebih baru aku balik .. sbb nye ujan lebat giler ... dah dekat ngan simpang 4 umah aku ... ada laa pakcik ni bawak moto "selow kebabai" ..belah kiri jalan ... depan dia tu ada budak naik beskal ... soo pakcik ni nampak macam nak elak je budak naik beskal ni .. sbb nye takde lak dia kasik signal ke ape .. aku swirf ke tengah sket ... masa tu memang laa laju jugak aku bawak nye .. sbb nak senja dah ni ... alih alih .. rupanya pakcik tu nak kekanan gak ... aku nak lari kemana lagik ?? kanan kena beskal ... kiri .. langgar pakcik tu jugak ... udahnye brek ... tayar lari le (motor laju ..nak brek brek .. mana jalan daa)..redah lee .. kena belakang motor pakcik tu ... aku pun terjun superman aaa.. maju kedepan ... terseret dengan satu tangan ke depann (kiri) n satu kat tepi (kanan) ... heheh supomen kan ?? .. wahhh .. berpusu-pusu orang datang menolong ... hmphh .. mengangkat motor ku yg berat ituu ... hampess .. aku bangun sendiri ... udahnye depa tak larat gak nak angkat nyer .. aku jugak lee... free gear n tolak ketepi ... pakcik tu??? ilang beb ?? heran akuu ... upenye dia pi nyorok belakang lori yg parking belah kiri jalan ... hahahah sbb nye dia ingat aku POLIS .. hua hua huaa .... aku pi dekat n tanya .. pakcik ok ??? (sbb nye aku ok ..walau sakit ..cover beb... ) pakcik tu angguk gagap jerr ... aku pun cakap .. kalo ok takpe lahh .. lain kali pakcik hati hati sikit ... signal tak kasik .. nasib baik takde ape ape ... (cewahhhhhhh) ... balik umah . aku kabo kat ibu ... dia buat derk jer .. tak bersuara langsung ... dia ingat aku memain kot ??? malam tu aku mandi n terus tidoo ... sakit beb ... esok pagi aku tunjuk lebam 2 tapak tangan kat rusuk aku ni .. baru laa dia tanya balik ... hehehe baru percaya sehh ... adoi laa ... sabo je aku .... sib baik kuda besi aku pun ok ... kalo tidak .. nahas juga nak membetolkannye ... mmm ... gitu lahh citer nyeee ...

heheh banyak gilerrr ... tapi nak salahkan orang semua ... tak jugak ... nak kata salah aku ... dah nak jadi ... nasib la takde yg meragut nyawa ... tu dah cukup baik ... yg penting ... baca doa masa masuk kenderaan atau sebelum gerak ... moga selalu dilindungi allah hendaknya ... aaaamiiinn ..

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

2 ulasan:

Unknown berkata...

aduh Jijah oh Jijah..kesian ko ye..asyik xcident je..kok ye pun jgnlah suruh budak tu drive..memanglah xcident...
Jijah oh Jijah...
tq komen yer...
Jijah oh jijah..
BERHAT-HATI DI JALAN RAYA...wakaka
p/s: Ckp kat Zura..jgn racing2 yer..hahahahaaa

JijahJambu@Jj berkata...

alamak .. masuk bab zura lagi haru ... pemandu F1 tuu.. pepagi selalu kasik aku heart attack ..uuu ... sureender ... biar paklah je uruskan ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky