keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 21 Ogos 2009

Ramadhan 1430

Syukur alhamdulillah di panjangkan umur serta diberikan kesihatan sekali lagi untuk menjalani ibadah puasa thn ni ... bermakna 10 thn aku berpuasa tanpa Apak ... 2 thn dah aku puasa di Banting ... ingatkan nak balik kampung minggu ni .. utk sambut puasa dengan ibu .. takde rezeki ... sbbnye aku ada exam Ahad ni... takpe la ... insyaallah .. minggu depan aku balik .. insyaallah. lagipun ada cuti isnin tu ... jimat sikit cuti ...
harini perasaan happy je .. rasa tenang n gembira ... semalam pun cuaca sejuk .. hujan tengah malam .. pagi tadi masa nak g keje pun ... renyai jer... pagi ni semua kena g INFRA ... ada program perjumpaan pagi dengan Menteri ... sempena 100 hari berkhidmat ... aku ingat tuk sambutan bulan puasa ni .. kalo buka bos aku ajak pegi ... takde nye aku nak g sana .. lagipun bukan penting sangat ... baik aku siapkan keje yg penting penting ni ... dah la kena g sendiri.. memula bos mesej pegi ngan dia .. aku nampak office mate aku ... tumpang dia ah .. aku suh pembatu aku teman bos jer .. elok aku sampai .. bos aku pun sampai .. duk seblah aku gak .. hehehe sabo je la ... jam 11 baru balik semula ke office ...
jam 3 ... kat opis aku arini ada bacaan yasin dan tahlil .. ada ceramah sikit ..kata ustaz .. ada keberkatan dalam bersahur ..bangun la .. minum .. atau makan sedikit .. walau kurma.. bangun ... basuh muka .. berkumur . ambil wudhu sekurang-kurangnya ...bila nak berbuka pulak .. elok bersihkan diri .. berwudhu .. makan alakadar dulu ... bukannye makan sampai 3 pinggan ... heheh ... kata dia awal awal je amal .. bila dah lelama .. haa .. bangun kumur jer terus bantai 3 pinggan. hehehe ... sok langsung tak bangun ekk ... mmmm semoga semuanya mendapat sedikit ilmu dan keberkatan .. aamiinn ...
aku memang lemah sikit bab bangun pagi ni ... bukan bab sahur je la.. even kalo nak bangun studi pun ... adoi laa lemahhh ..mata aku ni macam di gam gam jerr .. bunyik laa hp berpuluh kali pun .. hahah .. kecuali aku set jam loceng .. sah sah aku takleh tido sbb nak tunggu jam tu bunyik..letisss
mmm teringat masa kat kampung ... masa tu aku ngan ibu je ... aku ni sbb dah lama duk bujang .. memang semua tak bangun makan ..soo aku pun sama la terbabit ...bangun minum air je ... then masa keje di Kelantan ... ibu aku ni awal lagi dah tanya ... ko nak makan ke tak? kalo nak makan .. kena masak nasik la .. (biasa aku jawab .. tak mo lah) nak minum air je. then bila time Sahur.. bab aku paling lemah bila ... ibu aku panggil bangun teman dia makan ... biasa dia akan cakap >> kak miee .. bangun laa .. teman ibu makan ... bangun laaa .. meh laa temann .. ... lembut jer cara dia cakap .. heheh dan aku tak sampai ati .. bangun ler teman dia ... akhirnya aku gak sekali makan ... sbbnye ibu masak telur dadar (satu satunya yg aku lalu nak makan waktu pagi) .. hhha ... teruk la aku ni .... tapi ada juga harinya aku yg bangun dulu n siapkan semua .. hahaha sesekali prektis le bangun pagi ...sok takde la kesian laki aku lapoo ... hahaha sbb nye bini dia malas nak bangun masak sahur ... hahahhaah ... (sesekali berangan .. jgn jeles)
ye la ... sape tau ni posa terakhir aku bujang .. hehehe berangan lagik... udah le ... kang muntah ijo@hijau lak korang yg membaca nyerr ... huhuuuuu ...
ape pun .....sempena bulan yg mulia ni .. aku menyusun 10 jari ..memohon keampunan atas salah silap aku ... n aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa
Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH.. ~It'S OnLy Me~ - Amietz -

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky