keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 26 Oktober 2009

ape dah jadi??


isk .. patut aaa sehari dua ni jijah rasa macam tak sedap ati jer .. macam berdebar-debar ... rupanya tadi pagi .. adik angkat jijah kasik tau yg dia xcident .. wira dengan proton saga baru ... mmm baru je jijah pesan kat dia .. dah dapat lesen nanti ..hati hati pandu kereta ... nasib baik laa dia ngan anak anak ok ... cumanya dia kata masih terkejut lagi lah ...

heee memang aa pengalaman pertama membuatkan lutut terasa laa lemahnyerr .. 1st time jijah xcident kereta ... ngan mamat kete honda ... otai brader tu ... nasib lee savvy jijah n honda dia dua dua kerazzz .. soo takde ape ape berlaku ... kiss bumper dia jer cikit .takde calar ape ape punn .... hehehe takot gak nengok misai lentik dia .. tapi bila dia nengok jijah yg drive ... dia cool jer .. cuma dia kata .. hati hati bawak kete ... ... heheheh ... sib baik lee ok je jijah bawak . sampai laa ke kl ...

1st time xcident moto lak ..lagi laa kelakar ... nak marah ada ... nak gelak pun ada ... mmm jijah dulu naik moto yamaha Virago 535 ... hehehe.. satu satunye aweks brutal di Bachok Kelantan ...(masa tu laaa) memang beshh naik moto tu ... soo nak ceritanya ... biasa jijah balik keje jam 6 lebih .. soo sbb ari ujan .. dah postpone jadi laa nak dekat jam 7 dah ... jalan basah lee sepanjang nyer dari Bachok ke Gunong .. biasa laa jijah bawak meter standard 1oo je ... soo sampai kat area gunong tuu alih alih ada pakcik bawak moto "Honda samah@50sen" ... alaaa honda jaman gitu tuuu yg lampu dia bulat tuu ... soo memula jijah ingat dia nak elak basikal depan dia ... upenye dia nak ke kanan jalan daaa .. disebabkan jijah dah ambik lajak ke tengah (sbb ingat dia nak elak budak jerr) soooo macam mana jijah nak elak lagi ... kalau ke kanan lagi .. langgar lak kedai beger ..kalo gi kiri lak .. langgar budak naik beskal ... uhhhhhhhh tawakkal jerr ... kena gak sipi cermin pakcik tu ... hahahah terbang supomen laa jijah .. tangan kiri ke atas ... (ala-ala gaya thunder cat hoooooooo...menjulang ke atas pedang nyerr .. ahaks ..)

nasib baik leeer pada waktu itu jijah pakai >> sweater tebal ... full face helmet... suar panjang .. kasut boots Bonia ku (wawaaaa sayang tuu RM399.99 .. abis calarrrr .. sob .. sob ..) ... dan jijah pakai cincin emas di jari kelingking kiri ... soo yg cederanya ... cuma ... kasut boots calar kiri kanan ... cicin emas ku di mamah jalan .. calar gak .. full face ku .. calar kat dagu ... dannn ... motor kuuuuuu .. oh tidakkkkkkkk... abis senget dia nye handle .. urghhh ...( panas atii ... ) tuan dia luka sikit je kat tapak tangan ... yg lelain ok lagi masa tu ... takde patah ke ape ... sooo nak sambung citer lepas kebaboo ngan pakcik tadi ...

aku pun lepas thunder cat tadi .. sempat nengok kat depan .. takot ada kete lerrr .. kan aku terbang di atas jalan ... (sib baik takde) ... memula jatuh ... wahhhhh .. bebudak yg makan burger semua larii nak tolong laaa ... bukan aku yg di tolong nyerr ... (bangun sendiri beb) .. hahah dorang nak angkat moto aku daaa ... hampeh semua tak larat ... udahnyer aku gak ngangkat nyerrr ... (berat nak mampuihh) ... tapi yg aku pelik ... PAK CIK TU MANA ???? .. takde beb .. sekali moto dia ilang .. aikk ??? magic tuuuuu .... hahaha nak tau mana dia pi ??? dia pi bawak moto dia nyorok blakang lori yg parking tepi jalan daaaaaaaaaa .... aku pun lepas free gear moto aku .. tolak tepi .. pegi aaa sapa pakcik tu ...

Pok Cik OK ??? (slang kelate laa) ...
"mmm takdo gapo" ..
"betul ni takde pape ???" - slang kl balik (udahnye lidah dah keras daa .. automatik kuar sendiri) "hoo ...takdok gapo ni .. "
"ok laa kalau macam tu ... lain kali bagi la signal pakcik ... nasib baik ok .. mm takpe lah kalau gitu" ... aku pun blah gi kat moto aku .. start enjin n balik umah ....
sampai umah .. aku cakap kat ibu ... "Ibu ... kak mie xcident tadi ... " ... iye ke?? (sempoi je ibu jawab) ... aku pun macam confuse jer ... trus mandi ... solat n tido ... besok pagi bangun .. mak aiii sakit satu badan sehhh ... aku nengok kat abdomen aku ... whoaaaaaaa sebesar 2 tapak tangan lebam nyerrr kat rusuk belah kiri ... susah nak napasss sehh ... bila aku tunjuk lebam tu kat ibu sblm g keje .. baru laa dia caya ... n dia pun cakap .. "laaa yee kee .. ibu ingat ko memain" ... adui yaiiiii ... sabo je laa ... dah tu dia pun tanya .. mana sakit ?? meh nak urut .. hahah sambil tu dia picit bahu aku .. hehehe kejap je la .. (pagi tu dia buat cokodok pisang ... cedapp cangatt jijah sukerr .. heheh ) .. aku g keje macam biasa laa ..
balik keje mak aku stori laa .. ada orang cerita kat dia pasal aku ... n cerita lagi yang pakcik tu nyorok blakang lori sbb ... pakcik tu ingat aku polis daaa ... dia takde lesen ... takot aaa ... yg citer kat ibu aku ni ... orang yg ngaji kat umah aku gakk ... hahah sakit prot aku gelakkan pakcik tu ...
nasib baik nyerr lagi ... upah repair hanyalah RM10 jer .. banjer pakcik tu minum kopi jerr .. sbb nyer dia kata>> " macam kenal je moto ni ... hok budok tino kijo IKBN tu ko?? ...masa tu kawan aku yg bawakkan gi repair ... hahaha ... mekacih pakcik ... sampai skang aku baik lagi ngan pakcik tu .. kalo jumpe memana ..mesti dia tanya moto aku mana ...
sama gak kalo aku g kedai atau memana tempat yg sewaktu dengannya ... ni hok naik moto besa dulu ko ?? .. huwarghhhhhhh ... malu aku sehhhhhhhhh... ijo biru rasaa muka aku ni .. hehehe .. segann sbb orang kenal aku ... aku tak kenal dorang punn .. hulamakk ..
...................................................................
moral of the story .. kalo bawak kenderaan kat Kelate .. memang kena xtra hati hati ... sbb orangnye suka suki je nak sebrang jalan ... nak berenti secara tiba-tiba .. memacam daaaaaa ...
memana pun serupa laa kalo dah nama tak tau undang-undang jalan raya ... tak gitu ??

haaaaaaa yg posing baekkk punya tu ialah Pak Lah @ adik Jijah ... moto tu Jijah nye Bf zaman gitu-gitu yerr ... skang ni dah ada bf baru ... kodok@savvy jijah yg dah tak berapa hensem @ mata pirate ... n selalu kena komplen dek "panda the bear" ... windu aa nak naik virago .. deruman enjin nye membuatkan jantung jijah ... dag .. dig... dug ...

~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky