keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 16 November 2009

sejuk + katalog = sleepy

hujan di putrajaya tambah lak aircond yg sejuk memang le buat aku ngantuk. Tambah lak kena menulis n selak selak buku buku ni. Ape pun tinggal satu round je lg sblm punggah buku baru yg laen.. Emmm pembekal pompuan ni macam la pernah ku lihat. Mcm taukey kedai buku kat sekolah selayang baru je. Baik org nye. Hahaha yg lg buat aku teringat sbb adik dia encem koo... Suweet sekalik. Hahaha skang mesti tak encem dah., hee pelik ek. Org yg dulu jijah rasa encem sesangat... Kalo nengok skang ni... Rasa mcm biasa jerr... 

Masa sekolah dulu ada sorang budak lelaki ni yg selalu teman jijah balik jalan kaki. Walau dia ada basikal, dia tetap temankan jijah jalan tengahari buta. Hari-hari lak tuu.. Sanggup dia tolak je beskal dia n kawan baik dia lak follow je kitorang jalan... Tak pun dia ni suh je kawan dia gerak dulu... Masa tu dia ni memang laa di anggap kumbang yg fofular kat sekolah jijah ni.. Encem.. Putih melepak.. Tinggi.. Smart n good looking. Kitorang kelas agama je sekali..tu pun masa tingkatan 4 n 5. Walau dia encem tapi dia baik org nye. Ramai aa bebudak pompuan yg baik ngan jijah sbb nak tau pasal budak ni... Sampai ada yg ala-ala dengkis ngan jijah... Hulamak ... Ape kes? Bukan bf gue kok. Masa tu jijah memang takde laaa cintan cintun ok!.(kalo dah gatal nak kena penyepak jepun ngan apak.. Silakan laaa huhuhu). Salah sorang Kawan lelaki jijah jer ahh... Dorang jeles sbb budak ni baik terlampau ngan jijah kot. Bila kat kelas agama... Dia duk sebelah jijah.. Bila balik umah... Dia tunggu sampai jijah sampai n jalan sesama..singgah umah jijah minum air sirapp.... Aktiviti CoCo je lain. Jijah masuk PBSM... Dia masuk yg uniform ijau tuu.. Tak ingat aaa... Kesatria ke ape??? Hahah Kelakar gak dia ni. Selalu wat lawak selamber n gegelak sakan jer masa dengan dia... 

insiden lainn... Pernah satu waktu ustaz ganti masuk kelas..ganti ustazah cuti besalin.. Mak aiii encem lak ustaz nih.(oghe kelate.. Doh tune'@bertunang doh maso tu). Rock lak tu.. Jijah ni pemalu org nye.. Uhhhh tak bley pandang mata org...ustat ni dia pandang... Menusuk ke sanubari... Hahah dia suh kitorang hafal ayat n baca depan dia. Aku dh hafal ayat tu.. Bila baca depan dia...alahai tah berpusing tunggang tebalik koo... Puas laa aku cuba.. Masuk kali ke 3 aku sound... Ustaz.. Leh tak saya pandang tempat lain.. Tak bleh baca laaa kalau ustaz tengok... Ustaz cakap... Ikut suka awak laa Amie.. Aku pusing belakang... Pandang mamat ni... Sekali baca je ... Terus lepas... Ape laaa ustaz ni...gabrakan aku je... Mamat ni lak gabra semacam.dia tak ingat ayat nih lg.. Tersengih jerr dok kenyit kenyit mata kat aku lak... haha gelak kan aku yer... Satu hari yg lain lak....aku kena tahan kat sekolah sampai jam 3 sbb tak hantar lukisan... Dia lak aku tak tau kena tahan sbb ape. Tapi insiden ni aku malu betol... Aku masa tu nak kuar cecepat... Tak pahsan lak dia nak masuk... Ape lagii bertembung berdepan laaa... Nasib dia tak melambung jatuh kebelakang... Hahaha maklum lee aku ni ibaratnye potato.. Dia tu keding je macam kacang buncis tapi tungkai lerr..hahaha masakk..masakk.... Malu sehhh... Masa balik tu dia cakap.. Besh gak ter peluk ko ekk amie... Gebu... Aku cakap balik >>> kepala honggak ko... Dia gelak jerr... 

Baru-baru ni jijah nengok dalam buku tahunan sekolah.. Mmmm takde laa encem sangat... Biasa je jijah nengok... Agaknye sbb dah jumpa yg lagi encem kot... Ooo yeah jijah ingat lagi dia nyanyi lagu fiona tuk jijah masa last day jalan kaki balik sekolah. Masa jalan kaki tuu.. Tetiba dia cakap.. Aku nak nyanyi tuk ko.. Dengar ekk ...fionaaaa... Tercipta lah irama cinta ini .. Hanya lah untuk muu.. Semoga kau dapat memahami...bla..blaaa ...hahaha... Itu la last time jijah jumpe n tengok dia.....ingat lagi renungan n senyuman dia yg last tuu...... hehehhe melalut lakk.... Heheh... Ape pun... Muka yg cantik atau encem bukan jadi ukuran OK! Ati di dalam mau baik juga... Harap muka cantik@encem..tapii perangai macam cetan pun tak guna gak... Sendiri perasan saja loo... harap dapat jumpe dia lagi... (rasa mcm tak pernah ucap tq je kat dia sbb teman jijah jalan kaki) n kengkawan sekolah dulu....pasti seronok kan... Smua dah kawen agaknyer... Huhuu ~ It'S OnLy Me ~ weeee

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hi, Aslmkm Jijahh.
Tq 4 following.
Sorry la ya, ni baru Kak G dpt lepak d laptop.
Hari minggu pergi outing lepas geram. Hari ni dah bz balik dgn keje, n lewat plak balik umah.
Kak G bingung jugak baca ur 'about me' tu, tp kira faham jugak la kut ... :)
Kak G terima org seadanya. Dari dulu pun tak letak syarat, asal je org itu sudi berkawan, Kak G ok je. Jika org byk kelememe plak, Kak G tak sangat ikut jalan itu le ...
Suka ur postings, cool. Kira tiap orang mempunyai pengalaman tersendiri kan?

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky