keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Sabtu, 30 Mei 2009

hatred ..

I really hate to say this ... but i have a bad habit ... i dont like people to remind or talk to me about somethings so many times ... enough for one or two ...

Since Thursday ... i already told this group .. i dont want to do this kind of job anymore ... but they keep calling me .. after one to another ... this morning .. "the director" herself calling me .. asking me the same questions .. arghhhhhhhh ....is that so hard to understand? i have my own reason .. i really dont want to do this anymore ... by hook or by crook .. this is the end ..... no need to help me ...who else gonna call me ??? ... hahaha call in just now ... shes calling again .. asking for items that i want to use n order ... Y?? i started to feel this "hatred" feelings inside ... i really hate this ...

hemmm she said its abt record .. i wonder ... is it really abt record? or just want to make sure their achievement ?? i already in this line several times ... at least i know how it works ... for them .. this work is easy n fun dont have to do it seriously... maybe its true ... but that is not the excuse ... for me .. time .. budget .. commitment ... thats the point i hilight from the 1st session which i told i cannot give .. but they didnt listen at all ... i guess its all abt "them" ..

I remember what sis "Dot" say .. "once i jump into this business ... i really go for it" ... its good attitude .. n thats what i'm afraid of... i didnt have much time guys .. i do apreciate my free times n weekends .. also my schedules .. its not 8 - 5 like others ... she said ... its not really u must committed n really do for it ... u just do it on your free time ... like when u go out station .. u will meet somebody ... then u tell them abt the product ... argh .. i really dont want to argue abt this matter ,... i coose to listen n keep my mouth shut ... this really make me started to hate this guys ..

she said this time she will order few product for me ... and if i want that .. just tell her n she will deliver it to me ... i still can keep my tempreture down this time ... still can talk nicely .. this is the last time babeh ... after this .. anybody who call me abt this will get the "benefit" ... hahah .. i dont care anymore ...

All of this what i'm telling u guys out there is the same things i have to go tru form one to another person ... can u imagine how i feel ? i wonder ... am i so cruel if i didnt answer all their call after this ... or i'm afraid if suddently i shout at them like what happen last month ... ( i will tell u guys abt this matter in my next blog) ... arghh ... enough abt this ... really hate this feelings ... n really hate myself when i have to b cruel to others ... enough .... STOP!!!

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Jumaat, 29 Mei 2009

a trip to ...

perghh .. bulan ni banyak lak aku travel .. memula balik Kelantan ... semalam to Kuantan ... kalau ikut hati ... rasa malas jer .. tapi apakan daya ... aku mesti pegi jugak (life or death kata omputess) .... drive sensorang semalam .. kuar umah dalam jam 8 ... berenti isi mintak kat gambang .. n urusan lain yang seangkatan dengannya ... soo aku sampai dalam jam 12.30 malam .. uhhh ..letih siot ... sib baik balik opis adik ipar aku yg bawak kete ... soo aku mintak izin le nak take a nap sekejap ... takde laa ngantuk sangat ... tapi ada kala juga rasa seakan ilang tumpuan ... huuu bahaya ... balik ni cemana la pulak ... dah la tinggi bukitnye .... Go savvy Go .. ahaks ...

on the way ada satu tempat tu .. banyak betul rama rama yg besar tu ... ape specis dia ek .. (gajah brook ke ape? nanti aku check lain kali) ... teringat masa umah di frim ... rama rama tu memangbesar (specis sama gak laaa) .. dia nye beluncas pun besar sehhh ... kalo di biarkan .. mau botak pokok rambutan depan umah aku tu ... skang ni bila dah banyak pembangunan .. banyak yg dah takde rasanya .. atau makin pupus .. kalo dulu banyak kunang-kunang ... skang ni .. hemm .. jarang jarang sekali baru nampak .. aku tak tau laa .. kot aku yg tak perasan ...tapi aku rasa mungkin di kawasan pedalaman atau yg kurang dibangunkan masih beruntung dapat tengok macam macam flora n fauna ... aku juga bersyukur kerana aku pernah diberi kesempatan merasai pengalaman membesar dengan menda menda tu semua ....

paling aku tak lupa .. bila satu pagi aku gi sekolah rendah (masa tu kena jalan kaki 15 minit dari umah ke sekolah tapi tak la rasa letih sangat .. sbb sepanjang jalan memang redup di bayangi rimbunan pepohon yang besar-besar...) aku tengok ... banyak betul cendawan baru tumbuh ... baliknye aku cakap kat arwah apak ...n petang tu sesama gi kutip cendawan tu ... seronok nyee ...arwah apak ajar ... kena tarik pelahan lahan ...sb pokok cendawan tu ada lagi batang nye dalam tanah tu .. aku rasa more than 10 cm panjang dia ...hemmm cara nak kenal cendawan tu beracun ke tidak .. kalo senang patah .. maknanya cendawan tu beracun .. satu lagi kalo ada macam macam kaler yg terang cth merah .. orange .. beracun tu ... kalo cendawan yg boleh makan ... dia liat sikit n susah nak patah ... agaknye skang ni masih ada ke cendawan tu kat FRIM ek ?? skang ni kat sana pun tak sejuk macam dulu ... walau terik matahari ..tapi nyaman je rasanya ... air dia toksah cakap aa .. pepagi buta tu kalo mandi nak gi sekolah .. macam korang mandi ngan air dari dalam fridge ... sejuk gilerrrrr .... hahaha kecebushh .. kecebushh .. dah lerrr ... tu pun dah ketaq satu badan beb... tapi aku suka ....

aku ingat gak arwah apak selalu cari pucuk paku .. pucuk ubi ... rebung ,.kekadang tu kalo ibu buat nasi kerabu .. cari pucuk pucuk kayu macam serai kayu .. ape lagi ek .. aku pun tak kenal sangat .. uhhh sedap nye ... depan umah aku masa tu ada pokok jering ... sedap nye makan jering rebus ... gebu gebu je bila dah masak n cicah kelapa makan ... yummy . cedap nyeee ...jering rebus tu dah takde bau ... sbb dah rebus banyak kali jering tua tu.. aku ni walau ibu n apak makan ulam ulam tu .. tapi arwah apak tak kasik aku makan ulam yg berbau macam petai...jering .. uhh..ngape ? aku pun tak penah tanya kenapa dia tak kasik .. cuma dia kata tak elok aaa anak dara makan menda busuk ...

ingat masa kekecik dengan paklah ... gi kutip buah geduak @ nama moden nye buah kerdas ... hehehe banyak betul masa tu kat bawah pokok tu ... hahah kenapa kite tak meniaga ekk masa tu .. dapat sengget dua jadi la ... hahah banyak beb .. satu beg plastik beso ... bukan geduak je ... buah berangan (specis kecik) pun ada ... bebetul belakang umah ... oh yeah ... paklah takde lagi masa tu ,... lom diciptakan lagi pun... heheh sori brooo ... makan pepanas lepas rebus ... maniss rasanya .... skang ni ... tak merasa dah semua tu ..

andai satu hari aku diberi pilihan .. aku nak ada rumah di kawasan semulajadi macam tu ... best bila ada sungai ... ada pokok buah ... wahhhhhhhhh.... ala ala chalet kat "wood resort" ... umah kecik buat dari kayu ... simple je .. sejuk .. nyaman ... siap leh mandi air terjun .. atau mandi kat sungai kecik tuu ... perghhh ... terasa macam my life is perfect ......

best kan ??? korang ada pengalaman macam tu??


Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Selasa, 26 Mei 2009

petang tadi ... sempat aku bawak Syatrah g jalan jalan pusing block .. soo dekat hujung jalan tu memang ada laa mini zoo tempat sekumpulan monyet ni dok lepak cari makan ..suka betul dia bila tengok monyet ni dok melompat n memain kat situ ... dia lak over excited dalam kereta ...

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

pengalaman tido tengahari di PNM ..

(hahah gambar ni fokus yg tido kat ujung tu je ek .. sori geng .. pinjam gambo tido)

Uhhh lepas baca kes budak tido kat blog padlah .. teringat satu masa tu aku kena "kacau" masa tido .. waktu tu aku kerja di National Library lagi .. Bahagian aku ada sorang lelaki (bos) .. n 5 pompuan termasuk aku ... soo selalu tengahari memang tido lah .. maklum laa sejuk .. then kalo Jumaat ... ada yg tido .. ada yg kuar shopping .. soo Jumaat tu .. memula semua ngantuk .. awal lagi dah tutup lampu .. semua tido . termasuk la aku .. biasanya cara tido .. letak tangan kat atas meja .. then letak kepala .. n kepala tu selubung ngan jaket @ baju sejukk .. heheh satu cara lagi .. sandar kat kerusi empuk kite tu .. selubung kepala n silang tangan (peluk diri ke ape orang panggil ek ?? tapi kawan aku kata .. haaa tu amie jadi "Tok Pek Kong" @ tuhan cina dah tuuu)

soo .. tengahari tu semua landing macam biasa .. bos aku dok makan roti sambil selak paper cina dia laa (bebetul sebelah aku je . dalam 1 M) .. aku rasa dalam kul 1 lebih ... aku tersedar ... haaa .. sebabnye .. aku dengar dari belah kiri aku ni kuat nye laaa akak tu dok menaip .. bunyik keyboard dia tu .. macam kuat sangat dia ketuk ketuk ... aku ngintai dari jaket aku tu ... isk ... takde orang lak kat situ ... kak hazilah takde .. kak nab pun takde ??? wahh ... (dalam hati cakap .. agaknye Miss Jayanthi bahagian IT belakang sana dok menaip kot) .. aku sambung tido balik .. kalini muka ngadap kanan lak ...

iskk .. kejap tu aku dengar lak bunyi macam kerusi tak cukup minyak di goyang goyang kang .. oookk ... ekkk .. oookk ... ekkk .. kuat lak tuuuu .. (dalam ati aku ... adoiii .. Mr T ni ... bising aaaaa dah tau orang nak tidooo .. ) aku bukak mata halamak .. takde sapeeeeee .... tapi takot nye pasal ... aku pejam mata rapat rapat ... tah bila masa aku lelap terus .. aku tunggu sampai orang bukak lampu baru aku bangun ...

aku tak citer lagi kat sesape .. aku riki sorang sorang .. sahhh .. semua takde .. memang aku sorang je dok tido aritu .. termasuk laaa orang di bahagian IT semua kuar ... whaaaaaaaaaat ??? aku citer kat dorang ape yg berlaku ... hampehhh .. minggu depan dan seterusnya .. semua takot nak tido ari jumaat tengahari .. hahahah.. kecuali kalo ada orang n bukak lampu .. hehehe .. sabo je laa ...

ape pun yg "dia" nak buat jangan laaa dia merupa depan aku ... huuuuu tak dapat mak bayangkan cemana perasaaan mak masa tuuuuuu ... ohhh tidakkk ... nampak je macam berani ... hahahah dalam ati ada takot jugak sehhh ... tapi takot ngan ORANG @ Manusia lebih lagi laa .. sbb jaman sekarang ni memacam manusia gila .....

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Ahad, 24 Mei 2009

Syatrah mengganazz ..


waduhh ... Syatrah mengganas sehh ... abis aku di kerjakan .... nak tau ape dia dah buat ???












dia gigit aku tang sini .... (lengan)




tang sinii ... (sini paling perit )



huuu sini paling lamaaa ... tak tahan aku dibuat nye ... aku dah la tak tahan dok gelak je laa menahan sakit ... rasa nak sekeh sekeh je .. sib baik aaa kecik lagi ... sebelum tu dia suh lukis ikan .. dah tu aku ralit tengok tv .. abis dia conteng nye tangan aku ni ... alamakk .. syatrah nii ... kacau acik mie laa ....











kasik zoom lagi .... esok ape lak dia nye projek Syatrah ni ...





Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Laksa Power


hemm ... akhirnya aku berjaya juga memasak laksa favourite aku ni ... maklum laa skang ni kelas dah takde ... tengah cuti .. soo projek lain .. tak berjalan lagi .. soo harini aku ajak adik ipar aku gi Econsave n borong semua ramuan yg diperlukan ... dalam hati terasa macam nak beli lebih je barang @ rencah laksa ni .. soo aku beli je la ... sekejap je masak nye .. blend . tumis ... campak semua masuk .. gelegak ..dah siapp ..

asalnye resepi ni dapat masa tengok rancangan memasak bersama Saleh Yaakob kat chanel astro .. nampak macam sedap je .. soo aku ngan Ibu pun ape lagi .. terus jalankan misi la .. leh katakan minggu tu dok makan laksa ni aje la ... well .. masak masa raya pun .. memang licin beb .. kejap aje abis ... sooo kat sini aku share lagi sekali resepinya .. sape yg rajin tu .. cuba lah k ... mana tau kena ngan selera korang lak ... nanti kasik komen pepanjang sket kat bawah ni pendapat korang pasal resepi ni ... selamat mencuba ...















Bahan-bahan :

1 paket spegeti @ fetucine
Blend halus bahan kat bawah ni .........
2 hiris halia
8 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
Cili boh/cili kering ikut pedas
bahan lainn ...........
1 tin besar sardine (ambil isi sahaja & di lecek kasar)
RM 1 santan
Bunga kantan
Daun kesum
Asam keping
Garam
Minyak untuk menumis
Cara-cara masak :
1. Panaskan minyak masak dan tumiskan bahan-bahan yang telah di kisar halus sehingga naik minyak
2. Masukkan santan, Ikan sardine, asam keping, bunga kantan dan daun kesum.
3. Masak sehingga menggelegak n rasa masam masin nya.

Spegeti :
Jerang air yg banyak didalam periuk dan dicampurkan sedikit garam & minyak masak. Setelah air mendidih barulah dimasukkan spegeti & masak sehingga spegeti lembut.

Bahan Hiasan/ulam yang dimakan bersama laksa :- Timun - Daun salad - nenas kalo nak - Bawang besar - Cili merah - Limau nipis jika suka -Telur rebus



senang je ... cuba lah


Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Khamis, 21 Mei 2009

"Tiba masa balik kampung"





Haaa ... ni gambar aku sekeluarga ... masa aku sekolah rendah lagi laa .. hehehe kicik kicik sudah gumuk ... sampai busat .. lagi gumuk .. hehehe (ops ..lari topic) .. Soo .. gambar ni ... yg duduk .. arwah apak .. dan Ibu tercinta .. berdiri di kiri .. abg aku .. dan aku yg baju putih tu ... hemm yg berdiri depan arwah apak tu sape ek ??? tu la dia "Pak lah" yg comel .. n aktif (macam Syatrah gak) .. sorang lagi tu ?? mmm .. tu cucu sedara la kiranya .. tumpang umah aku kejap ...



yg ini gambar aku kat belakang rumah moyang aku ni .. sebelah kiri aku tu la letaknye "toilet keramat" tu ... belakang umah tu kebun getah dia la ... mm .. dari mana aku nak mula ek .. ok aa .. ikut tajuk ... soo bila plan aje nak balik kampung ... arwah ayah aku biasanya akan bawak aku ngan abg ke kedai alatan memancing ... ngape ?? heheh sbb nye aktiviti utama aku ngan abg serta sepupu aku .. gi memancing kat tali air la ... balik kampung naik bas je ... sampai pagi biasanya ayah aku akan singgah masjid di alor star tu ... lepas solat baru naik bas lagi balik ke pendang ... dari pendang rehat kejap .. baru balik ke Kampung Paya Sena ... hemmm .. leh tahan penat gak la ... sbb jauh masa tu ..


soo .. petang tu .. dah redup ... kitorang gi cari buluh kecik .. tuk buat joran .. then cari lipas tanah yg kaler itam tu .. aku lupe lak ape dorang panggil lipas tu ... Pepagi esok nye ... hahah bermula la aktiviti kitorang ... duduk pepanjang kat titi di tali air then terus memancing ... uhh .. seronoknye rasa masa tu .. tapi kalo dapat ikan keli .. alamakk .. abis laa .. takde sape yg berani kuarkan ... gamaknye ikan tu duduk kat tali pancing je laa sampai kitorang balik ...


lepas memancing ... projek cari siput sedut lak (siput ni kaler hitam .. bulat bulat..selalu ada kat sawah padi ... ) .. kitorang jalan laa kat tepi sawah tu.... mana ada siput sedut tu .. kutip je la .. bukan boleh makan terus .. banyak taik dia .. soo simpan dulu dalam baldi .. lepas sehari dua .. baru leh makan .. masak lemak kuning .. uuuuhh sedap ..


soo pengalaman kat kampung ada yg seronok .. ada yg mendebarkan juga ... pernah sekali masa kitorang memancing .. alih alih "Chah Gila" datang ... hahahah abis bertempiaran semua lari .. nahasnye .. aku laa .. lambat .. dah tu mengah beb .. disebabkan nak menyelamatkan diri .. aku ngan sorang lagi sepupu menyorok bawah titi .. takut giler alih alih chah tu berenti dekat ngan titi kitorang nyuruk tu ... Chah ni kalo dia dah tangkap budak .. abis aa .. dia pelok tak lepas lepas (aku ni sampai skang ni fobia kalo ada orang gila .. maybe sbb selalu kena sergah ngan orang gila je kot.. nasib aku ler) .. tu kes kena kejar ngan orang gila ....

ni kes lain lak ... satu petang (episod balik kampung yg lain pulak) .. sepupu aku ajak pi kutip buah "keriang" buahnye kaler merah kehitaman .. bulat kecik kecik ... sorry kalo salah sebut ..ingat ingat lupe namanya .. pokok tu memang besar la .. jadi sorang pukul ngan galah .. yg lain kutip laa .. ada satu kumpulan budak lelaki tengah main kat tepi semak kat padang tu ..n ada seko lembu jantan .. yg besar .. hitam (siap ada goh @ bonggol kat belakang leher dia tu) dari tadi memang lembu tu macam merenggus ah .. kitorang buat tak tau la sbb dah kena tambat .. soo bebudak lelaki tadi agaknye terpijak sarang semut api .. soo memasing terlompat lompat laa sakit kena gigit semut ... dah tu lembu tu dah nengok bebudak ni semacam .. naik angin aaa .. abis di aruk nye semua ... aku lak tengah menonggeng nak kutip buah tadi ... soo dengar macam bunyi kuda berlari .. bila aku tengok dari celah kangkang aku ... lembu tu elok jerr aim kat aku... hahaha ape lagi aku campak je la buah yg ada kat tangan aku .. n lariii sekuat hati ... hhahah aku rasa time tu kalo ada watson nyambek ... dia pun kalah ngan aku .... hahahaha ... lariiiii sekuat hati sampai rumah moyang aku ..... fuuuuhhhhhhhh ... lepas pada kes tu .. aku fobia pulak tengok lembu ... takot sehhh ... tapi alhamdulillah .. skang tak dah ...

satu lagi kes yg aku takleh lupe ... masa tu depan rumah moyang aku tu ada kenduri kawen .. soo masa tengah memain depan tu .. alih alih bebudak ni lari n riuh rendah .. rupenye ada "ulooo" kata orang melaka .. ular ape aku tak ingat .. yg aku tau bebudak ni bantai sampai mati ular tu ..dah tu dorang dok takutkan bebudak kecik ni laa .. siap main baling baling kat orang lak ... tah cemana dia lempar .. kena kat aku .. siap tersangkut kat bahu n leher aku ... yearkhhhhhhhh ... aku pun spontan ambik ular tu .. lempar balik kat bebudak besar tu ... hahaha .. rasakan ... hemm .. kesan darah ular tu memang melekat kat baju aku .. tak tanggal tanggal .. tu kes pertama pegang ular ...


tapi yg aku paling tak suka .. bila balik kampung je .. mesti semua dok "GERAM" kat aku ... abis laa satu badan aku ni kena uli ... ayat biasa nye ... "Amboi .. sihatnye anak Kasmaaa... sambil tangan dok picit picit badan aku ni .." adoii ... tak suka nye .. maklum laa .. masa tu memang aku yg bulat ... malu laa ... sampai satu tahap bila aku dah sekolah menengah .. aku tak ikut mak ayah aku balik kampung .. sanggup aku duk sensorang kat kl ... hmm ... banyak agi .. nanti lain kali la pulak ekk ..


Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..

~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Ohhh Tidakkkk ....


Aiyarkh ... pagi ni memang takde ong ... aku pi "Ladies" nak betolkan aku nye tudung ... alih alih ada laa manusia ni .. aku tak tau aa sape ... kalo ye nak melepaskan hajat punn ... cover cover la beb ... hahaha siap ngerang "uuuhh .....uuuhhh .... aahhh ... cepelup ... cepelup "

.... oh tidakkkkkkkkk ........ agaknye ape perasaan korang ekk kalo jumpe situasi macam ni ??? aku nak tegelak tak tahan .. terus kuar ... masuk opis balik ... hahaha .... ape daa .. wat malu kaum jer ...

cakap pasal toilet ... teringat kat umah moyang aku di Kedah sana nun ... dulunye tandas .. harap maklum je la .. semua kat luar rumah ... soo moyang aku nye umah ni .. tandas dia berdinding n atap zink .. base dia dibuat daripada tayar traktor yg besauuu ... ada simen laa sesikit ... soo kalo nak pegi tandas tu .. kena ambik air dari telaga dulu ... baru laa boleh melepas hajat ...

korang bayangkan kalo hari malam .. dengan takde lampunyer ... aduii ... kerja nahas beb ... kena pulak time tu dah terasa rasa sangat sangat ... hahahahah ....

yg tak best nye ... siap ada lobang lobang kat zink tu ... soo bila dalam tu .. mesti mata melilau jer .. hahah takot orang SKOBENG (kata paklah) ... n maklum laa dah berkurun nye tandas ... zink pun tak berapa kuat dah ... asal sentuh je ... gegar satu tandas sehh ... aku lak masa tu memang bulat ... tak dapat aku bayangkan kalo tetiba mana la tau aku ter senggol ke ape .. hahahah .....pranggggggg ... ROBOHHHHH ... . malu sehhhhhhhhh ... maluuu ....

aku ingat lagi umah tu ada telaga besar sehh ... bukan size kerek yg biasa ni ... kalo jatuh dalam tu ... tak tau aaa nak kata ... tak naik naik dah ... .. kalo aku mandi kat situ .. mesti aku melutut kat tepi telaga .. baru la aku ambik air dia ... dah tu dalam telaganya ...
satu lagi telaga kat belakang umah tok lang aku ... situ memang mencabar gak .. takde dinding .. tutup ngan dinding nipah tu (daun yg orang buat atap rumah dedolu tuu ... ) ...

hemm .. nanti malam aku sambung .. citer semasa aku kekecik dulu ...
"Tiba masa balik kampung"

..... 2B Continued ......


Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Rabu, 20 Mei 2009

perghhh ... macam baruu ...


Ahaks ... cian kat "KODOK" ... sejak aku keje sini .. dah jarang cuci dia ... kalo tidak ... selang minggu cuci (luar/dalam) ... pendek kata nampak hensem memanjang lah ..
Semalam .. paklah ajak pi cuci kat kedai .. hahah abis di sental dek pekerja car wash tu ... heheh bape bulan punya daki tuu ... hasilnya .. hehehe macam baru tuu ... (macam aje laah) hehehe ... tu je nak citer ... ahaks ...

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Isnin, 18 Mei 2009

Bahulu hangus ibu ...

fuhh ... lama seh aku tak makan bahulu ni .. tambah lak bahulu manisan (gelap sikit kaler dia .. sbb nye pakai manisan kerek @ gula kabung) .. teringat masa kekecik .. ibu selalu buat .. kekadang dia buat hantar kedai ... kekadang ada jiran tempah ..... aku biasa laa tukang sebok ... tukang makan ... hheheheh ... tapi kena la buat keje dulu ... pecah telo ... pukul ngan pemukul dia tu @ penimbuk telo .. sampai kembang ... kalo takmo hanyir .. kena gaul telo ngan daun pandan ... buang "pusat telo" ... then paling ngilu ... nak kena sagat manisan ... aduhh ... allergik betol aku .. rasa ngiluu je gigi aku ni ... goreng atau jemur tepung kasik ringan n kering ... then ayak ... pasang dapur arang ... isi pasir lam takung .. sbb nak lapik bontot acuan ... baru tak hangus ... bila bebetul panas .. baru laa masuk adunan dalam acuan n kena tutup atas dia .. biar rata masaknye ... atas pun kena letak bara ... tapi yg paling mahal ... bila ada yg ala ala hangus gitu ... yg cacat ... heheheh sedap nyeee .. panas panas ... pahit pahit sikit ...

skang ni dah moden .. pakai oven besar aje ... main tuang n masuk je dalam oven ... tapi still aku rasa takleh challenge traditional way ... soo skang ibu pun dah bz .. n senang dapat di pasaran ... nampak gayanya .. lama lagi la baru dapat makan bahulu hangus ibu ...

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Abg & Adik











hemm ... ni gambar anak buah aku ... yg sulung Izzudin baju merah ... yg second Aniq baju ijau .. dua dua anak abg aku ...hero ... cemana laa dorang ni ek ... tak sempat nak jumpe lagi ... mesti dah cerdik skang ni ....

~It'S OnLy Me~
- Amietz -

Final Exam

Huuuu ... hari ni (10 Mei 2009) last paper aku ... 3 minggu .. macam macam peksa ada .. pening gak kepala .. tapi ... cool aje la ... baca satu satu ... anyway .. satu paper memang dah sah sah hancus ... nampak gayanya kena lebih effort lah next sem ... n harapnya peksa Jabatan dua dua paper lulus laa ... soo takyah laa aku ambik lagi sekali .... senang nye ati ... leh laa start hobi aku lagi ...




Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

keje vs balik kampung








hemm ... penatnye rasa harini ... memikirkan semua tak ada esok .. jadi kena la aku kuatkan semangat tuk datang ke opis ... mana lah tau ada amanat nak di bagi last minute sebelum semua ke Sabah ... huhuuu skang ni masa aku lak jadi penunggu opis .. sblm ni aku banyak takde .. sbb peksa n out station ....

soo aku telah ditugaskan tuk memantau bengkel yg dijalankan di Terengganu ... last minute jam 4 bos aku kuar surat suh wakil .. ok gak tu ... lagipun memang dah tugas aku tuk pantau semua .. lepas abis keje .. leh laa aku balik nengok ibu kat kampung .. lama tak jumpe dia ... since thn baru cina lagi ...


soo ... pengalaman drive sorang dari Banting ke Bachok ... perghhh ... ngantuk gilerr (belah petang) ... aku kuar jam 7.00 pagi .. lepas hantar Syatrah yg cute kat rumah pengasuh ... pegi ambik duit bekal ... isi minyak pepenuh ... then drive sambil dengar celoteh DJ Sinar FM ... jalan jem .. biasa la ... masa tengah jem tu ... aku nampak laa mamat ni sorang (kete dia depan kete aku).. tengah aku dengar celoteh pendengar "kes nak pinang anak dara ... hantaran 10K "... aku gelak sensorang ... nampak brader tu pun sengih gak sorang ... hahah dia pun dengar gak ke ape yg aku dengar ?? hahah memang best aa chanel ni .. tak kering gusi aku dibuatnye ... mamat tu takyah cakap aaa .. siap gelak sensorang gak macam aku (tapi aku cover cover gak la .. takot orang seblah kata aku gila lak .. heheh)

sooo perjalanan pegi (mendaki) memang aku suka ... rasa aman jer ... kete pun tak banyak ... yg ada lori balak ngan bas laa ... aku berenti dalam sejam di Gua Musang .. makan nasik sup tulang ngan abg aku .. then solat n terus gerak balik Bachok ... takde la rushing ... sampai umah kul 4.30 .. kira ok la ... tu pun aku dah berenti banyak kali .. isi minyak 2 kali n makan di GM ...


Alhamdulillah .. ibu sihat aje ... sempat laa aku bawak dia gi KB ... jenjalan n shopping ... gi pasar malam di pantai Bachok ..


oh ya .. Hari Jumaat tu ... aku dimaklumkan makcik aku meninggal (alfatihah) ni kakak ke 3 dari 6 adik beradik ayah aku .. soo tinggal sorang lagi laa .. no 5 .. yg lain semua dah di panggil ilahi .. ... soo petang tu .. aku ngan ibu gi melawat kat umah dia .. tak jauh sangat .. tapi yg tak best nye ... azab gak aku tergaruk garu ... habuk seh ... abis muka aku naik merah merah n badan aku gatal-gatal ... harap cepat laa ilang .. tak tahan ahh ..




ni gambar makcik aku yg ke 5 .... dengan anak sepupu aku (kaler pink) n ibu .. makcik aku ni letih .. tak sihat sangat .. so dia tido laa ...



heee .. tak sangka lak .. hari last aku dapat gak makan ketupat sotong .. sedap nye .. lama dah teringin nak makan ... soo sblm gerak balik .. aku singgah beli "etok" kegemaran adik ipar ku ... heheh mesti dia kecur air liur bila tengok ni ... yg lain .. aku tak beli sangat aa .. lagipun biasa je ... maybe bulan 6 ni balik lagi .. cuti sekolah ...



Masa nak balik KL ... rasa tak best lak kete aku ni .. semacam je bunyi tayar dia ... kuat .. aku bawak slow aje la .. sampai GM aku ajak abg aku gi kedai tayar ... maybe kurang angin ke .. nak balancing ke .. tah la ... adehh ... rupenye bearing (ye ke?) dah pecah daa ... satu hal lak nak cari spare part .. dekat 4 jam gak la aku tunggu ... sambil tu layan le YM hehehe ... cian abg aku .. nyusah dia lak .. dah la banyak keje ... balik ni tak la boring sangat .. sbb kawan aku tumpang ke KL ... soo ada laa kawan nak borak ...


soo sampai kl .. gi makan nasik lemak kat chow kit .. then hantar dia kat otel tempat dia kusus n aku balik terus ... letih nye .. tuhan je tau ... dekat kul 11 sampai umah ... mandi ... terus tido .. tak larat aah ... lagipun memikirkan kena keje esoknye tu .. lagi laa letih ...


tu je nak citer ... heheh ... semuanya ok n selamat ... Alhamdulillah ...



Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, so.. HanTam SajAlaH..
~It'S OnLy Me~

- Amietz -

Isnin, 11 Mei 2009

Member lama ....

Hemmm ... nampak gayanya tak lama lagi .. sorang kawan aku lak pindah ... jauh nun di Sabah sana nun ... tahniah buat Halim sbb dapat balik kampung halaman ... dapat la dia stay dengan family tercinta .. aku ingat lagi few years sblm ni .. baru je dia happy dapat balik kampung halaman .. siap pindah semua satu family ... duduk tak lama .. alih alih .. kena pindah KL balik ... hemm .. gitu la kalo keje ... kejap sana . kejap sini ... ape pun tahniah sekali lagi Limm...

actually Halim ni kawan chatting aku ... kira kawan kawan chatting terawal aku gak la .. sbb kenal dia pun year 1999 .. lama tuu ... 10 thn dah ... masa tu happy sangat rasanya ... memacam laa .. room Malaysia 1 tu .. kira kitorang yg punya laa ... biasa si Halim ni ... orang greet .. "Saya putar halimm" hahahah .. roda impiann ... aku lak orang panggil .... fkkkkk (singkatan ym aku .. flying kisses .. kalo si halim ni sebut .. bunyi ... "F-kay" ... pekat ...

dia ni selalu buat aku gelabah katak ahh .. biasa kalo dia nak ajak kuar ... mesti dia call n cakap ... Fkay ... aku kat bawah ... aku ingat dia memain .. sekali bebetul dahhh .... ape lagik .. kelam kelibut ahhh ... biasa lepak kat kampung baru je .. dekat ngan umah aku masa tu ... hemmm .. tu laa citer lama aku ngan kengkawan chat aku ...



- Amietz -

Jumaat, 8 Mei 2009

main masak masak




Hahah.. cuba teka kuih ape ni ???
Ini lah "baked cream caramel" Amie yg pertama .. alamakk .. sekali hangus dahhh .. abis air gula dia pun ilang .. kering teruss dah tu terlebih tepung custard (terlebih kuning lak)... rasanye ?? mak aiii manis gilerr ... tapi kan .. part yg hangus hitam tu yg habis dulu .. hehehe .. garing .. manis .. n at the same time pahit pahit sikit hahahah sadiss sehh ..
kali ke dua try ... kukus la pulak ... jadi ... tapi adik aku lebih suka yg bakar lagi ... soo kali ke 3 buat .. baru la perfect ... this time amie tambah dengan cube nangka .. jadi la "Baked jackfruit cream caramel" sedap giler .. abis licinn semuanya ....
yg ni pulak ???
hahah yg ni ialah roti periuk ?? asalnye kawan masa di UITM dulu yg bawak .. mak dia buat meniaga di Muar sana nun ... heheh sooo masa makan tu rasa macam sedap gilerr .. hehehe sbb teringin nye pasal .. aku mintak resepi .. sib baik jadi .. hehehe sori lah .. dah tinggal 3 ketul baru nak tangkap gambar ...
roti ni buat bulat bulat jer ..  n susun dalam periuk ..tunggu naik lagi baru bakar ... sbb tu panggil roti periuk ... ye ke dik ?? hahah jgn marah ... akak main sebut je ni ... soo yg ni dah di sapu butter n jam .. perghh .. makan panas panas .. syahdu beb ... biar la tak hensem rotinye .. janji dapat makan pepanas .. thanks dik for the recipe ... bila nak buat kali ke 2 ?? hahaha ... tunggu dapat ilham dewa dewa ... heheh lain kali la pulak....
sesekali .. best gak kalo buat something diff .. saja suka suka nak try ... makan sendiri aje .. anyway dah lama aku tak masak la .. kalo masak pun tak berapa nak sedap dah ... hehehe tu la akibat jarang masak sangat ...
hemmm skang ni teringin nak makan laksa spegeti ... tunggu ada masa jer ... yummy ... cedap tuuuuuuuuuu ....  yg  ni aku dapat resepinya masa dok tengok astro ngan ibu ... nampak sedap jerr dia buat ... soo tengahari tu jugak aku ngan ibu try .. perghhhhhhh sedap sehhhhh... macam ketagih lak ... kerap gak la buat laksa ni ... ape pun .. disebabkan aku tak sempat nak buat lagi .. ape kata kalo aku letak resepinya .. n korang try la ... hahah kalo sedap ..jgn lupe kasik komen kat blog aku ni k .. selamat mencuba ...
Laksa ...........................
Bahan-bahan :
1 paket spegeti

Blend halus bahan kat bawah ni .........
2 hiris halia
8 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
Cili boh/cili kering ikut pedas
bahan lainn ........... 
1 tin besar sardine (ambil isi sahaja & di lecek kasar)
RM 1 santan
Bunga kantan
Daun kesum
Asam keping
Garam
Minyak untuk menumis

Cara-cara masak :
1. Panaskan minyak masak dan tumiskan bahan-bahan yang telah di kisar halus sehingga naik     minyak
2. Masukkan santan, Ikan sardine, asam keping, bunga kantan dan daun kesum.
3. Masak sehingga menggelegak n rasa masam masin nya.

Spegeti :
Jerang air yg banyak didalam periuk dan dicampurkan sedikit garam & minyak masak. Setelah air mendidh barulah dimasukkan spegeti & masak sehingga spegeti lembut.

Bahan Hiasan/ulam yang dimakan bersama laksa  :
- Timun - Daun salad - nenas kalo nak
- Bawang besar - Cili merah
- Limau nipis jika suka -Telur rebus
cara makan macam biasa jer .. campur je ape semua yg nak ... letak kuah ... balun le ape lagik .. heheh .. teringat time raya haji yg lepas . aku buat laksa ni .. memula bebudak ni takmo makan sbb makanan pelik dari yg lepas (biasa bihun sup) ... soo lepas aku pujuk suh rasa .. abis licin sepinggan .. tengahari lak dia datang ngan adik beradik n kawan dia ... makan lagi sepinggan ... sooo dah petang hari .. ada laa akak ni datang ngan familynye ... alih alih budak tu datang balik kat umah aku  ..siap jenguk kat pintu umah aku n tanya ... ibuu oo ibu (mak aku le)  ... ada lagi tak laksa pagi tadi ... heheheh .. cian nye pasal aku pun rebus laa spegeti n kasik bebudak tu makan ... rasa puas nye hati ... bila tengok dorang makan dengan sepuas hatinya licinn abis semua  ..... rasa berbaloi n ilang penat memasak sepagi raya ... hemm .. happy :)

Selamat Bertunang ...


oh yaa ... Tahniah buat salah seorang sahabat yang akan melangsungkan pertunangannya pada esok hari 09 Mei 2009 ... maaf kerana tidak dapat menghadirkan diri walau telah di jemput dan diingatkan beberapa kali sebelum ni .. maaf Na .. aku tak dapat mengelak sbb ada peperiksaan pada 09 dan 10 Mei 2009 ... final exam aku ... insyaallah kalo takde aral ... ada rezeki nanti .. aku sampai laa kat umah ko masa ko kawen nanti k ... insyaallah .. ape pun aku doakan kebahagiaan dan kesejahteraan cinta yang ko bina nanti ...  

hemmm buat sorang lagi kawan @ "adik" yg sedang di lambung ombak badai .... harap bersabar n bertenang selalu ... insyaallah semuanya akan selesai juga nanti ... langit tak selalu cerah ... tapi mendung pasti berlalu nanti ... i will always here when you need someone to talk to .. ok ... 

---------------------------------------------------

hemmm dalam hidup pasti ada suka dan duka kan ... ape pun.. tak ada sape di dunia ni  yg mengharapkan perkara  buruk hadir dalam hidupnya ... apa yg pasti ... lakukan yang terbaik utk diri sendiri dan orang orang yang di sayangi ....  selagi ada mentari esok hari .. pasti ada harapan baru ...sooo ...  jgn cepat mengalah n bertenang selalu ...  

my quote ~ 

Kadangkala...susah utk di terangkan, pening kalau di fikirkan, sakit hati kalau di ikutkan, mati jiwa kalau di turutkan, sooo.. HanTam SajAlaH..


~It'S OnLy Me~ ~ aMIetz ~



Khamis, 7 Mei 2009

Syatrah n "rocking cow"


kakak n rocking cow .. hemm ni bapak nye yg beli ... cute jer .. soo ini laa yg dia dok pulun hari hari .. kata bapak nye hari memula tu .. malam tido .. esok pagi bangun ... terus terkam naik "rocking cow" blurr lak gambo ni ... malam .. cam hp memang tak ok pun ... nanti len kali aku ganti yg cantik nye ... 

soo nak dijadikan cerita ,.. tadi petang mengamuk sakan nak jenjalan ... tapi yg kelakarnye... siap heret gak lembu ni .. nak bawak masuk kereta .. adoii ... bila suh tinggal .. dah menjerit jerit laa nak jugak ... pujuk punya pujuk .. last last tinggal gak kat umah ... selamat laa satu sesi bersama Syatrah ... 

Buah Berry ...




kat sini la semuanya di tanam .... isk .. dah semak sikit lah .. semenjak hujan ... n aku pun takde masa lagi nak trim semua ... tadi pagi sempat la aku cabut sesikit rumput rumpai yg keliling pagar tu .. banyak lagi nak kena cabut .... tengok laa keliling pokok berry tu .. heheh semak sehh ... 

wahh sukanya aku .... tak sangka lak pokok ni cepat berbuah n senang aje hidupnya ...asalnye satu petang tu aku ajak adik aku pi ambik benih dia dari umah lama ... sooo balik tu terus aku kerat n ambik ranting dia yg besar .. aku main cucuk aje pun kat tanah ni ... tak lama lepas tu .. tumbuh daun halus halus n ada bungaa ... cepat betol ...

tu ha pokok nye .. cinonet aje kan? tapi .. tengok laa buah dia kat bawah tuu .... haa baru satu dahan tu je ... yg lain pun ada ... yg dalam gambar tu cuma ada 2 pokok ... ada lagi 2 pokok kat lokasi lain .. tapi belum berbuah laa .. haaa tengok ni buah dia ...

haaa ni aku zoom kan lagi gambarnye ... yg hitam tu dah boleh makan laa ... dah manis ... khabarnye kalau selalu makan buah ni boleh elakkan daripada kena barah?? wallahuaklam .. dengan izin Allah semua tu ... kita hanya mampu berusaha dan berdoa kepadanya juga ...

Nyam nyammm ... sedapnye .. 

Ohh! La! La! ...

Ada cerita yang aku anggap kelakar dalam hidup aku .... hemm .. dah menjadi perkara biasa bilamana aku kemana-mana sekali pun .. pasti ada mata yang tak lepas memandang ..tak kira .. kecik, besar, tua, muda, lelaki ke .. pompuan ke .. sama jerr ... tak pula aku rasa rendah diri mahupun marah pada orang yang terpukau melihat ku ... ahaks .... cuma dari gaya dorang memandang aje la yg buat aku tertarik ... 

 yg bebudak biasanya akan tengok dan tengok ... ada yg terbukak je mulut sambil merenung tajam ... hahaha biasanya kalo bebudak ni .. aku akan senyum n kenyit mata je ... 

kalo yg besar ... bila aku pandang balik ... dorang akan cecepat pandang tempat lain ... ada gak yg terbukak mulut sambil tengok aku ... agaknye itu la 1st time dia tengok orang besar kot ?? hehehe ...

sooo dalam banyak banyak yg pernah aku jumpa ... ada laa satu hari aku dok jenjalan cari barang ..  elok je aku lalu depan group of 3 guys ni ...yg salah sorang tu memang dari jauh lagi dok perati aku ... soo bila aku lalu je ... dia terus bangun n cakap ... Ohh! La! La! ... hahahaha ... ape kena ngan mamat tu pun aku tak tau aah ... tapi dalam hati aku bagai di geletek .. nak gelak pun ada ... hemm bebudak muda .. biasa laa perangai gila gila .... last last budak tu jadi kawan kawan aku jugak ... hemmm kalau tak silap aku ... ni masa aku study kat Alor Star, Kedah ... year 1995 kot ... masa tu memang popular ngan lagu ...~ KRU ~ Ohh! La! La!  ....

KRU OHH! LA ! LA ! LYRICS
Khabar-khabarnya bukanlah calang wanita
Aku terpesona dengan lirikan matanya
Oh aku bukannya mudah untuk jatuh cinta
Tapi kini kupercaya cinta pandang pertama

Hei wanita lihat apa telah kau lakukan
Aku hanyut dalam khayalan
Gerak gaya dansamu menggoda
Sukar untuk dilupakan siang malam kufikirkan

( korus )
KAU BUAT KUKATA... OOH! LA! LA! LA! LA!
SETIAP MASA... OOH! LA! LA! LA!
BICARA MEMPESONA... OOH! LA! LA! LA! LA!
MANA SAJA KAU DI MINDA... OOH! LA! LA! LA!

Uuh jelita
Hatiku telah kau curi dan kurela
Ingin bersama walau dalam lena
Dan aku bukannya mudah untuk jatuh cinta
Sekali kuterpandangmu selamanya merindu


Kau punya reputasi sehangat api
Menjadi tarikan mata walau dimana
Kehebatanmu hmm... sering diperkata
Sudah pasti kutergoda bila bertentang mata
Ekspresi ku ini tentunya dikau mengerti
Moga hasrat di hati kan merealisasi
Tetap harap cinta kan menggerlap
Makin wajahmu kutatap semakin kuterperangkap

( ulang korus )

Yang ku alami mungkin misteri
Ketika ini
Mungkinkah sudah ku jatuh cinta
Yeah dapatkah kau rasakan apa yang kurasa

Oh tak pernah tak bisa ku kawal diriku
Separuh nyawa aku merindu
Ku berdebar bila bersemuka
Ku tidak tahu mengapa reaksiku yang ketara

( ulang korus )

 

Rabu, 6 Mei 2009

when i saw you ....


Soft heavenly eyes gazed into me

Transcending space and time
And I was rendered still
There were no words for me to find at all
As I stood there beside myself
I could see you and no-one else

When I saw you
When I saw you
I could not breathe
I fell so deep
When I saw you
When I saw you
I'd never be
I'd never be the same

Only once in a lifetime love rushes in
Changing you with a tide
And dawn's ribbon of light
Bursts through the dark
Wakening you inside
And I thought it was all untrue
Until there, all at once, I knew

When I saw you
When I saw you
I could not breathe
I fell so deep
When I saw you
When I saw you
I'd never be
I'd never be the same

With no beginning
And without an end
You are the one for me
And it's evident
And your eyes told me so
Your eyes let me know

When I saw you
When I saw you
I could not breathe
I fell so deep
When I saw you
When I saw you
I'd never be
I'd never be the same
I'd never be the same

Selasa, 5 Mei 2009

frustnye ....


kali ke dua aku rasa frust bila menjawab peksa ... arini tah kenapa blurr amat ... dah tu memacam lak jadi ... aku bangun 6.30 pagi .. siap kuar umah jam 7.00 pg.. aduii ... jamm jalan dari Banting sampai la ke Shah Alam ... arghhhh ... elok je aku sampai .. jam aku dah tunjuk kul 9.00pg punye laa lama nak sampai ... slow kebabai macam siput sedut ...

aku masuk je padang tu .. terus aku park kat tepi ... hahah ... malas aku nak round .. masa takde dah .. jalan lelaju laa ... elok aku duduk .. tulis detail pada slip kedatangan n kertas peksa ... terus announce mula jawab ....

ahhhh ... start blurr ... maybe sbb aku gabra sampai lambat ... otak plak beku ... hampes ... hancus laa paper management aku sem ni ... hmmm ... nak kata tak baca .... semua bab aku dah abis ulangkaji ... tapi memang bengap otak aku tadi ... macam selalu dalam citer katun ... ada bunyi cengkerik tu ... haa macam tu la ... kosong ...

amie ... amie .. ape nak jadi ni ?? ... jatuh laa pointer aku sem ni ..... tak dapat laa beli ..... "tuuut" (rahsiaaa)

sama macam 1st time aku ambik peksa KPSL ... hahahha hampes jugak ... aku punya laa pulun baca buku perintah am n seangkatan dengan nye ... ahahahha rupanya soalan dia ..soalan am .. berkaitan lebri ... pengetahuan dalam bidang kepustakawanan .... adoi laaa ..blurrr ... tau ape aku buat ??? aku dok salin laa soalan tu kat kertas ... hantar gak la ... tapi satu hape pun takdak kecuali soalan ... hahahahah ... keputusan kuar ... KANDAS .. laaa ... ape lagik ... hik .. hik ... hik ... tapi sekali tu je ... 2nd time aku ambik .. memang aku pulun habis habisan .... dah tutup lampu nak tido ... aku leh bangun balik baca satu round lagik .... alhamdulillah ... lulus ;) ... heheheh memang aku puas ati laaa peksa tu ... asal baca soalan je ... tau jawapan ... masa je tak cukup ... penat nye tangan nak menulis ... jgn kata laaa .... letih siot ... sampai last nak tulis nama pun dah ketaq.... ketaq ... siap mintak kawan tlg ikatkan kertas jawapan ... hehehe ... 

ape pun .. keputusannye ... aku terima ... lepas ni nak beli Ginko la ... dah tua tua ni otak lembab semacam lak ... saboo je laa ... 

 

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky