keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 24 Februari 2010

batch n name tag ...

mmm sinambungan daripada panggilan nenek yang aku terima semalam ... hehe sebenarnya takde la aku rasa ape ape berkaitan panggilan tu .. sbb biasanya bebudak ni dia panggil ape saja yang terlintas di fikiran dia kan ?? ... soo teringat satu insiden yang berlaku masa aku kerja di kaunter penerangan national library kira kira 10 thn yg lalu ... soo ... weekend ..memang serangan besar besaran berlaku ... ada la kanak-kanak yang datang .. soo bukan nye dia nengok sangat name tag kite ni .. dia just cakap ikut sedap je ... ada yang panggil akak ... makcik .. acik .. tapi yang aku takleh lupe bila .... one year tu .. PNM ada kasik pin galakan membaca yang bertulis >> BACA >> soo macam biasa aku sematkan di jaket yang di pakai masa bertugas di kaunter atau tugas rasmi lain ... soo hari tu .... ada sorang budak ni dengan confidentnye datang kat kaunter n cakap >>>. Budak : mmm ... cik BACA ... cik BACA ... macam mana nak jadi ahli ??? aku : jawab macam biasa gak laa sambil tahan gelak ... hahah maybe susah sangat dia nak sebut nama kat name tag aku .. soo dia sebut je la perkataan yang tersemat di jaket aku tu .... kena pulak tulisan merah ... berbanding dengan name tag hitam putih tu ... terang jelas dan nyata ... kalau di aktiviti galakan membaca lak ... biasa bebudak ni suka panggil kita dengan panggilan CIKGU ... tak kira la di mana pun ... tapak ekspo ke .. di tabika ke .. PS ke .. mmm .. ok gak tu ... bila lagi nak jadik CIKGU kan ?? ... di pusat pengajian lak .. student ni banyak panggil aku dengan panggilan "kak amie" ... kira lebih rapat lagi rasanya .. ada juga yang panggil puan atau cik ... tak kesah la .. janji kerja jalan ... n jgn lebih had @ melampau laa ... kekadang biasa bebudak ni ... kalo dah bagi betis .. nak paha .. lelebih sangat kasik penampo jer ... hahaha ... (kejam tak??) ye ah ... keje pun kena nengok tempat gak ... takleh sama je .. kena sesuaikan dengan tempat kerja n golongan sasar ... soo tu semua takde belajar kat Univ. yer ... semua kena guna rasional n belajar dari orang yang lebih otai n hasil self learning (pemantauan sendiri) hehehe ... thats y ... banyak berjalan .. luas pandangan ... for me .. tak ada ruginya bertukar tukar angin tempat keje ... takkan dari mula keje sampai pencen nak keje tempat sama ??? tempat ko tu pun nak muntah ijau nengok muka yg sama hari hari agaknye ... hehehe .. soo aku kira .. aku bertuah laa .. sbb jawatan KADER ni membolehkan aku berjalan serata pelusuk Malaysia selagi ada post n kekosongan ... sooo next ... aku nak keje kat mana pulak ekk ?? (sini teruk ahh keje... but still aku leh sabar n survive laa) ... korang pun ... kalau dah di namakan amanah ... tak kira kerajaan atau swasta .. kerja .. tetap kerja ... jgn ngelat yoo ... makan gaji buta ... berdosa beb .. mana nak datang keberkatan pada rezeki yang kite dapat tu ?? ... mmm ... yg selebihnya ... biar laa uztaz/zah yang teruskan ceramah agama ini ... aku kasik mukadimah je dah le ... ingat tuuuuu .... rezeki leh jadi darah daging tauuu ... ~ It'S OnLy Me ~ weeee

1 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Huhu ....


selamat sejahtera cik gu ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky