keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 5 Mac 2010

motor kapcai ...

topik pagi masa makan harini berkisar pada jiran aku .. sbb ada orang nampak dia pakai suar datang keje .. memang aaa .. takkan nak pakai kain lak naik moto .. kang abis nampak semua ... dah tu .. takkan nak pakai kasut tinggi atau selipar lak naik motor ... hehehe bahaya kooo ....

sama macam aku dulu laa 5 tahun merempit g keje ... now sbb kuda dah kena tambat kat Gua Musang .. soo aku naik kete je la ... dah bertahun tahun berlalu .. masih lagi ada spot yang gelap di panah mentari.... takpe laa ... nanti cerah laa .. kalo tak cerah gak .. aku sapu krim pemutih bebanyak ...
sooo dulu masa sekolah menengah .. pepagi aku gi sekolah ngan apak .. naik motor honda c70 lupe aa .. betol la tu kot .. kaler maroon ...
kan ke umah aku dulu kat frim ... air dia sejuk koo .. mana ada heater ape bagai ... hahaha kalo nak mandi tuu ..... ambik cebok ... cebok cecepat ... lap cecepat n masuk bilik cecepat ... hahahha biasa aku ni akan masuk balik lam selimut ... sejuuuukkkkkkkkkkkkk ...... bila dah panas sket aku bersiap laa ... kekadang ada kala aku terlelap .. sampai la aku dengar bapak aku press motor dia kokuat ... hahaha masak aku aritu ... kena sembur laaa .... cecepat siap n blaa ...

soo ada satu pagi tu ... elok je aku baru tarik kain naik atas .... apak dah jalan .. aku tertinggal kat belakang .. sabo jerrrr .... hahaha berlari lari laa aku bak ayam didik ayah aku ... hehehe sib baik apak berenti ... lepas pada tu dia pun kasik arahan .. kalau dah sudah naik cakap "ok dahh" .... hehehe ... sekali tu jer jadi ...

time sekolah dulu .. aku suka sangat skodeng abg sebelah umah aku ... hehehe ... muka dia cumel .. macam penyanyi rahmat tuu tapi lagi cerah n encem laaa... (tak pepasal aku suka kumpulan ekamatra) .. ahaks ... muka dia nampak suci je koo ..  dia naik moto RXZ ... haaa kalo dah dia press minyak .. of coz laa aku leh dengar ... time tu aku kuar laa .. saje jee lepaks kat luar .. semata nak nengok brader tu lalu ... (hisss gatal gak aku rupenye ekk) ... hahahah .tapi takde laa tenung makrifat tuuu ... cover cover laa ... ilang lak keayuan dan kesopanan aku (ayu dan sopan ke aku??).. sabo je laaa ... yang aku suke .. sbb dia pun pasti akan toleh kat umah aku gak ... hahahaha ... i like the feelin ... rasa geli geli kat perut ... tersengih sengih macam kerang je aku ... (time tu aku budak agi ko .. baru 15-16 tahun ... hahahah .. brader tu dah mid 20) ...
sampai la satu hari ...aku ternampak dia skodeng aku dari tingkap belakang umah dia ... whoaaaa .. malunye akuuu ... since then aku memang cover abis ... takde dah menyengih kat luar ... maluuu ....
...

hahaha sbb brutal abis yg orang kurengg tu ekk ??? ... mesti laa depa cari yang sopan ..bergetah n lawo ala ala ct nuhaliza..gitu?? (salah teori tuu) ... hahaha aku tak kesah .. lain orang ..lain taste dia kann  ... nengok keadaan laa .. tapi setakat ni takde lagi lelaki yg sound aku suh sopan ke ape .. ok jer ... lagipun aku lebih ramai kawan lelaki dari pompuan ... now .. dah kureng .... biasa biasa je ... 

jenis percintaan yang sesuwai ngan aku more to "sahabatan" ... ceee .. aku dah kata ... aku tak reti nak lomantik lomantik ni (biasa dapat kapel mesti terbaliknyerr... lomantik abiss ... hehehe i like)  ... ape pun ... asalkan bahagia udah ... jgn sbb nak gah ... hidup kucar kacir ....haru biru.... tak bahagia (oh noo... i dont want to hear anything negative ok) .. soo ... mencari dan berusaha untuk hidup bahagia lebih penting ...

lecturer aku penah cakap dulu ... biar lambat .. asal bahagia (masa tu dia baru kawen je ... hahah memang le bahagia) .. mmm ape ape je lah .. ape pun aku sentiasa doakan korang semua happy dan hidup di luar cengkaman stress ok ....

......................................................................................

semalam Ahmad call dari airport... aku rasa dia dah sampai ke Hong Kong maybe tengah shopping atau ronda ronda . ....

abang lak  ... kata nak jumpe .. tapi tak tau laa sempat ke tidak ... flight on Sunday .. aweks dia semalam dok kuar masuk YM jer ... ape ke hall ??

plan nak g CM ngan jiran depan ahad ni .. tangguh sampai gaji ...

nak jumpe Alimm aaa ... lama dah tak jumpe dia since dia keje di Sabah .. tah sempat ke tidak nak jumpe  ...

mmm .... what else? ooo yeah ... misteri kehilangan ibu dah terjawab ... masa aku calll dia tengah mandi daa .. malam tu tido awal ... sbb tu dia tak reply call aku ... bz sangat mak aku upenye ... maklum laa .. dah mengajo datin lak ... hahaha ... letisss s....

ape pun ... . my life is GREAT .... and i like the flow .... ;-) ....

..................................................
yang sukar di cari itu ibarat berlian ... makin lama .. makin berharga ... walau cebisan intan .. tetap juga di hargai dan tinggi harganya .... satu dalam berjuta ....aku lah yang bertuah memilikinya .... ahaks ...

jijah @ F.k
05032010.11.20 am


 ~ It'S OnLy Me ~
weeee

3 ulasan:

Insan Biasa berkata...

Biar bahagia ....

jangan tak bahagia .

JijahJambu@Jj berkata...

insyaallah .. selagi ada limpah rahmat allah yg esa ...

pak long berkata...

salam buat jijah..
pak long suka baca kisah ni...menarik

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky