keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 8 Mac 2010

teringatkan dia ....

membaca catatan cinta dan rindu .. membuatkan aku teringatkan seseorang ... sahabat lama semasa kami tinggal di Kampung Baru ...setelah hampir 5 tahun tinggal bersama .. akhirnya dia mendapat tawaran pulang ke kampung halaman ... suka .. bertambah bahagia dengan kabar berita yang aku terima ... dia akan berkahwin dengan rakan sekolahnya dahulu ...alhamdulillah ... setelah beberapa bulan menjalin ikatan ... bertunang dan akhirnya tiba lah masa untuk di ijab kabulkan ...

hari yang di nanti penuh debaran .. tiada sebarang masalah berlaku .. hinggalah waktu persandingan ..tiba tiba rakan ku rebah di pelaminan .. tidak sedarkan diri hinggalah majlis berakhir .. sangkanya tiada apa berlaku ... malam itu sekali lagi rumah pengantin menjadi kacau bilau ... sesuatu telah berlaku yang nyatanya akibat dengki khianat seseorang ....

kali ni aku bukan nak cerita bagaimana kejamnya manusia yang penuh dengan perasaan hasad dengki ... tapi betapa murahnya CINTA, KASIH & SAYANG ..bagi sesetengah manusia yang tiada perasaan dan pertimbangan akal yang normal ..

setelah menyedari sesuatu yang tidak elok berlaku .. kawan aku bersama suaminya pergi berubat .. namun setelah beberapa hari berlalu ... pihak keluarga lelaki mula memberi masalah ... pengantin lelaki di paksa pulang ke rumah .. dengan alasan untuk berubat .. serta di paksa meninggalkan isterinya yang dalam keadaan lemah (fizikal dan mental) .. menyedari telah beberapa hari suami tidak pulang ke rumah .. di gagahi juga pergi menuruti suaminya ... tapi .. sayang seribu kali sayang .. dia dihalau bak anjing kurap .. seolah olah dialah pembawa sial dalam hidup mereka .. si suami hanya berdiam diri dan menurut semua kata keluarganya ...

sedih bukan kepalang sahabat aku ...
begitukah akhirnya janji sumpah setia yang pernah di ungkapkan ??
yang pernah di janji  .. susah dan senang bersama  ke akhirnya??
begitukah selayaknya layanan kepada seorang kekasih yang benar benar mencintainya seluruh jiwa dan raga?
begitukah perlakuan setelah bersumpah dengan lafaz yang baru di saksikan ??
atau .. begitukah selayaknya layanan yang harus di terima oleh seorang wanita bergelar isteri ??
manusia kah dia? tiada hati dan perasaan kah dia ?? ...

atas alasan si isteri yang mengidap penyakit misteri itu ... akhirnya si lelaki menceraikan si isteri genap sebulan mereka berkahwin .. dan tinggallah kawan ku dengan gelaran "janda berhias" ... serta segala hutang piutang majlis yang telah berlangsung ....

sebenarnya .. rahsia ini terungkai semasa kami berkumpul semula di KL .. untuk menghadiri peperiksaan .. sungguh .. aku benar benar lupa dan merasakan bahawa dia masih belum pernah berkahwin .. langsung tiada dalam kotak ingatanku mengenai perkara itu ... dan begitulah akhirnya rahsia terbongkar ...

sebenarnya .. 1001 rahmat yang allah berikan kepada sahabat aku ... walau berakhir dengan kisah yang tragis bagi dirinya .. namun itu lah kenikmatan yang dapat dia nikmati selepas pada perpisahan itu ... tuhan itu maha mengasihani ... dia tidak berikan apa yang kita pinta .. sebaliknya dia berikan apa yang kita perlukan ...

sesekali aku masih bertanya khabar berita dari dia .... kini dia semakin pulih .. tetapi masih menjalani rawatan yang entah bila akan berkesudahan ... ditanya tentang perancangan masa depan .. sememangnya dia teramat takut untuk menghadapi saat itu lagi ...

entahlah ...
manusia..
allah jadikan akal .. untuk berfikir ...
jadikan badan yang sihat ... untuk berusaha ..

sabarlah sahabat ku ... aku pasti akan ada sinar kebahagiaan buat mu ...
aku ... bersyukur
atas segala yang telah allah kurniakan kepada ku ..
atas segala nikmat yang diberikan ...
atas kesihatan yang di kurniakan ...
atas segala kebahagiaan yang di kecapi ...
atas segala pengurniaan yang tak terperi ..
segala-galanya ya allah ...
aku bersyukur ....


~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky