keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 12 Ogos 2010

puasa datang lagi ..

cerita pasal bulan puasa ni ... teringat la zaman kekecik dulu .... biasa kalau pegi dan balik sekolah .. aku memang jalan kaki jer ... kalo bulan puasa .. humang aiii dugaan dia besar betul .... dah la jalan kaki tengah hari buta .... sampai umah ... mencungap ko ... haussss ....

biasanye kalo balik  umah ... kasik sejuk badan dulu .. then ape lagi ... duduk jer laaa bawah shower lelama .. tambah lak air dia sejuk bedi .... macam air dalam peti sejuk tu haaa ... nyamannnnnnnnnn ..... hehehe berjam jam laa aku duk situ ..... heheheh kumur kumurr ... telan .. hahaha posa yang yuk ... ada gak aku curik curik minum air dalam peti sejuk ... tapi lepas tu mula laa usus menjerit jerit kelaparan ... nah rasakan ... tahan je la sampai berbuka karang  ...

paling suka masa buat onde-onde ... sedapnye ... potong manisan kerek tu kecik kecik macam dadu ... then gentel bebulat ... cepelup lam periuk ... dah timbul ... angkat n golek golek lak dalam kelapa parut yg putih bersih tu .... huuuu sedappp ... buat comel comel laaa .. kalo dah buat bebeso ... gigit je terus memancut gula nya .... kalo kecik kecik ... ngap gigit ... meletup lam mulut je ....

then ... ada harinya ... ibu akan buat cucur udang .... satu hari lagi .. buat popiah saja ... atau ape ape menu selain daripada nasi ... mmm biasa memang ada laa aku kena hantar kat jiran jiran .. atau jiran yang hantar kuih kat umah ... skang dah kurang laa ..lagipun memasing semua bekerja ... kalau kat area kampung ..  rasanya masih ada macam tu kan ?? ...

n satu kemestian lagi .... arwah apak suka beli kuih bakar berempah ... yg besar ... garing .. atas dia ada ceri merah n hijau ... manis gilerr ... tapi satu hari satu potong je leh makan .... takleh lebih ... hehehe ...

masa kekecik .. semuanya indah kann ....

~ It'S OnLy Me ~
 weeee

6 ulasan:

Khairul Azmi berkata...

mmg banyak kenangan pose mase kecik2 dulu..
haha..selaamt berpuasa la yer

Azliza berkata...

Kecik2 mak masak, bleh tdo tunggu bukak pose jer..dah beso kena masak sendirik, kalo maleh sgt g beli jer..[ape bleh buat tak dok ngan mak dah :-(]

Azliza berkata...

Kecik2 mak masak, bleh tdo tunggu bukak pose jer..dah beso kena masak sendirik, kalo maleh sgt g beli jer..[ape bleh buat tak dok ngan mak dah :-(]

Ainnur Farihah berkata...

jijah...tuntut hadiah dari ainnur ye...

klik link ni...

http://ainnurfarihah.blogspot.com/2010/07/tahniah-tahniah-tahniah.html

URGENT ya!!
ainnur tunggu ni...

alfa juliet berkata...

alah besa lah tu jijah..kita pun dulu kecik2 puasa yang yuk jugak..wakakak

hans berkata...

hahaha
kecik2 lah puasa paling best
apa2pun selamat berpuasa

P/S : Header Baru H.P.B Blog. Thanks Blogger Dark Half!

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky