keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 8 Oktober 2010

lain orang lain caranya ..

 entah kenapa ..kelmarin .. jiran sebelah kiri ku marah marah .. membebel tak tentu pasal .. then dia mula mencurahkan perasaannye kat orang lain ... sampai laa giliran aku ...

rupanya dia tak puas hati ngan adik dia ... katanya adik dia menegah anak perempuannya keluar dengan kawan kawan untuk berjalan sekitar kl n klcc.. katanya kesian kat anak buah .. sbb tak pernah berjalan kemana-mana .. biar je anak terperap dalam rumah ...

soo ... anak buah dia mengadu tak puas hati ... merajuk .. katanya maknye izinkan dia keluar dengan kawan .. tapi tak akan beri duit belanja .. tambah angin akak sebelah aku ni ... n at last dia setuju untuk mengeluarkan belanja utk anak buah nye ... and akan ikut sekali anak buahnye berjalan jalan ngan kawan kawan ...

hmmm ... no wonder dia cuti semalam ... hehehe ape daa aku .. aku ingat dia bawak mak dia g sepital untuk check-up ...

pagi ni ... dia masuk bising bising mengomel ... tak puas hati .. katanya sekali dia kena maki hamun ngan adiknye ... (alamak .. kes berat nih ...)

soo dia pun cerita ... memula happy .. jenjalan di area masjid India .. then ke KLCC ... kawan anak buahnye belanja makan PIZZA sampai RM100 ++ .. dia tontong yg selebih dari 100 tu ... (banyak la pulak duit kawan anak sedara dia tu ) ..lepas makan .. tengok wayang ... kata jiran aku tu .. itu laaa 1st time nengok wayang ...

jiran sebelah : best jugak yer..akak tengok Magica .... kata dia tadi ... aku gelak je laaa ..
elok je petang keluar dari KLCC .. kakaknye dah calling ... tanya kat mana n marah ... kuar dari pagi sampai ke petang tak balik lagi ... n ada la dia ungkit pasal jiran aku ni ... (takyah la aku cakap ape menda) ... n sbb kena maki ngan mak nye ... dua dua dah takde mood n anak buahnye merajuk n nangis lagi .... katanya ..kalau keputusan SPM bagus .. dia nak keluar n belajar jauh jauh ... tak hingin nak duk ngan mak ayah dia lagi .....

yg aku nak hilight kat sini .... bukan kisah dia kuar ngan kengkawan ... tapi aku dah cakap kat jiran sebelah aku tu ... aku rasa ... maknye takmo kasik keluar berjalan tu ... sbb tu dia tak mo bagi duit belanja ... n aku cakap .. toksah le bagi duit . kang kemana mana budak tu keluar .. kang jiran aku jugak di persalahkan kalo jadi ape ape ... siap aku cakap pasal kembo yg lari dari umah tuu .. kes masa raya aritu ler ..

jiran aku ni siap cakap .. dia tak paham le ngapa adik dia tu tak adil dalam menjaga anak ... anak yg lelaki .. semua di belikan ... tapi yg pompuan ni .. kalau nak ape ape menda ..semua kena kumpul sendiri duit.. yang perempuan .. nak keluar pun tak kasik ... tapi lelaki tu ... kemain lagi .. siap hisap rokok lagi ... tapi maknye takde lak siasat ke ape ... marah ke ape ... hissssssssss

aku cakap agi ... anak lelaki ngan pompuan .. memang lain le cara mendidiknye ... aku dulu cenggitu gak .. kalo nak ape ape .. kena usaha sendiri ... maklum la .. pompuan .. kena berdikari maaa ... aku ingat agi mak aku pesan ... "esok kalo ko dah keje ... ko beli laaa ape yg ko nak .. sekarang ni ibu n apak tak mampu nak kasik memacam ...  ibu ... coklat sebijik pun tak penah mintak apak belikan .. " 

bab kedua ... jenjalan ... aku rasa . aku kurang jenjalan ngan kengkawan .. life aku pun takde la bebas sangat ... tapi aku ok jerrr ... takde la jadik macam katak bawah tempurung .. sihat n ceria gak sampai ke beso .. takde ape kurang nye kalo asyik kena kawal mana nak pegi ... hmm ... aku rasa sekali je kot aku jenjalan beraya umah kengkawan .. tu pun bila aku dah sekolah menengah ... soo what ?? .. lagipun jaman sekarang tak macam dulu .. dah tak selamat agi ... lagikan nenek tua pun kena rogol .. ni lak anak dara sunti ... mak mana tak risau wehhh .....

anyway ... jiwa remaja .. memang banyak jerr yg tak puas ati .. memang laa selalu rasa macam tak kena .. mak ayah macam tak sayang n soo on ... tapi .... aku pasti .. bila dia dah meningkat dewasa ..pasti satu hari dia akan sedar ... n faham .. kenapa maknye buat macam ni dulu ...

hopefully dia sedar tu semua satu hari nanti ... n i dont blame parent ... tu cara dorang didik anak masing masing ... sape yg tak sayang anak masing masing kan ?? tul dak cakap aku ni ???


~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky