keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 22 Oktober 2010

Lawak ... ketawa tak hengat donia ...

 hadu laa .. naik kejang perot tadi .... dok sembang sembang ngan kengkawan ... sambil layan makan mihun ... kuar laa citer pasal terkejut n kaku ... soo aku pun citer la kat depa kes yang berlaku pada mak kawan aku

masa tu aku kerja di kedai koperasi ... soo masa dok tunggu pelanggan . kami dok sembang-sembang laa ... soo kawan aku ni citer laaa ... mak dia ni ada sejenis penyakit panik ... bila dia terkejut .. dia akan buat benda yang sama berulang-ulang .... kiranya macam album rosak .. dok rewind tempat yg sama laa .. ceritanya....

satu hari masa mak dia keluar menoreh getah ... alih alih dia dengar bunyik ada benda berjalan n nampak  macam semak semak tu bergerak gerak ... mak dia naik cuak laaa ... udah tu masa tu tangan tengah dok toreh pokok getah tuuu .... alih alih jer kuar laaa tenuk dok cari makan ....  ape lagi ... mak dia punya kejang ... dok toreh laaa batang pokok getah tu tak hengat dunia sambil dok panggil >>>> pok mu wehhhhhhh ... pok mu wehhhhhhhhh.... sampai laa lakinye datang tepuk belakang ... saboo je lahhh ...

satu kes lagi masa kat umah .... masa tu kawan aku cakap memang ada ayam dok mengeram .. soo hari tu ayamnye bising semacam ... soo mak kawan aku ni pegi laa kat reban ayam dia tu .... reban kan kecik jer ... soo mak dia seluk je tangan lam reban tu ... nak raba laa ayamnye .. kira pujuk la kot .. nak gosok gosok belakang ayam tu haa kasik diam .... alih alih dia raba .... licinnn .. sejukkkk ...... bukan ada bulu ayam .... ape lagi ... menjerit la mak dia .....

mak : pok muuuuuuu .... aloh laaaaaa ... ado ulaa dale rebe aye nihhh
(translate : pak nye .alahaii... ada ular dalam reban ayam ni) sambil tangan dia dok gosok gosok tak berenti belakang ulau tu .... 

dia dok ulang laaa ayat tu sampai laa bapak kawan aku ni datang ....

hmmm ... sib baik tak kena patuk dek ulau sawa tu ... kalo gena giget cemana kes ??? bahaya jugak ekk kalo ada penyakit macam nih ...

tapi aku ingat lagi .. kami dok gegelak sampai saket perut n kuar air mata .... hadu laaaa ... memacam laa depa ni ..... 




~ It'S OnLy Me ~
weeee

2 ulasan:

Panglima Muda berkata...

baik punya binatang

fndrocka berkata...

Muehehe..lawak yg seram!

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky