keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Ahad, 24 Oktober 2010

sayur lemak Sambal belacan

 isk .. lama dah tak makan sambal belacan ibu buat ... time balik kampung pun ... mesti jadi lain masakannye ... ibu aku nye sambal belacan terkenal dengan >>PEDAIH HANGATTTT... (org Kedah cakap laaa) .. tapi pedas pedas punn .. licin gak sambal belacan mak aku ...

Ada sorang sedara aku lagi ... kalo dia datang umah je .. memang laa dia akan selak tudung saji umah aku tu ... n kalo ada sambal belacan .. sure dia akan tapau nyerrr walaupun tinggal sikit ....

semalam aku menggagahkan diri tuk buat sambal belacan ... hehehee dah 33 thn umo aku .. ni baru 1st time aku buat sambal belacan daaa ... sbbnye bukan febret aku n aku makan pun time teringin jerrr ... (jgn laaa laki aku nanti hari hari kalo makan nak sambal belacan .. letisss) ...

Cara-cara n bahan bahan nye memang la aku tau sesangat.. cuma tak buat jer ... nah kooo .. semalam aku buat ..abis satu dapo sekali ngan badan badan aku kena percikan cili tu daaa ... kelako lak aku rasa ... patut laa mak aku letak bahan lain last last sblm korek masuk lam mangkuk ... yang aku lak .. semua bahan letak .. memang aaa air cili tu keluar ... ape daaa ko jijah ...

hasilnye ok laa kat tekak aku .... tambah lak ada masak lemak kubis ... memang Ngamm Hooo  .. kira pasangan yang sesuwaii ...
Sambal aku ni ... tak la pulak pedas hangat .. sbbnye aku letak cili api 6 bijik jerr ..cili merah pun 6 bijik .. belacan PAPAR (import lagik) hehehe memang sodappp ... perah lak limau kasturi ... perghh ...

aku ingat mak aku kekadang dia suka letak hirisan nipis limau kasturi .. tak pun dia letak tomato yg keras keras sikit tu tapi di hiris nipis .. atau dia letak mangga atau buah binjai ... pewrghhhh .... cicah ulam lakk ...
lapoooooo ... lapooooo jadinya pepagi buta ni ...

anyway .. pagi ni .. sambal belacan tu dah jadi nasik goreng .... ok daa .. aku nak g kelas .. dorang nak buat projek mega untuk 5 markah tambahan lagik ... len kali aku storey morey lagi k ....


~ It'S OnLy Me ~
weeee

2 ulasan:

mancai berkata...

salam singgahpepagi buta... alamak kelaparan la pulak tengok sambal belacan ni...

'NuReeN' berkata...

nureen pon x pernah buat tau sambal belacan tp asben suka sgt mkn bila mak nureen buatkan.. blk ja kg sure selak tudung nak cr sambal belacan.. sedap pedas menyengat la org kata..

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky