keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 24 Februari 2011

Kuda Antik

 hmmm dah lama tak makan pulut pagi ... tak sangka lak ibu masak pulut pagi ni ... soo bagun pagi tadi ibu suruh aku kukur nyioq .. hehehe dah lama gila tak naik kuda ni ... kuda ni kuda antik tauu .. kata ibu dia beli sejak baru kawen lagi ... tahun 1973 .. korang pun belum ada lagi masa tuu (anak anak dia laa)... hehehe gambar sebelah kanan ni yang dah abis kukur... yg kiri tu cara nak kukur laa ... pegang kelapanya cenggitu ahhh ...

hahaha sempat agi posing sambil kukur nyior .. tapi kuda dah tenggelam ahh ... maklum lee .. kuda ni kecik comel macam tuan dia (mak aku la tu ... pinggang kerengge) tak macam anak dia .. terlebih baja .. hahah tu yg kuda pun tak nampak dahh... heee yg kiri ni dah abis kukur ... tinggal kulit ... takyah la kukur sampai botak .. kang itam lak kelapa parut tu.. meh kite tengok kuda pulak ...




 ini montot kuda ... siap ada ekor lagi ... kuda ni kira hensem gak laa .. sbb ada ukiran seluruh badan ... kreatif kan orang dedolu ... bila aku tanya .. kuda ni beli ke? atau apak aku yg buat ?? dia kata tak ingat lahh .. hmmm... kat bawah ni pulak badan kuda ... senang cakap satu badan laa dia ada ukiran ...

rasanya kuda zaman sekarang ni ada lagi ke ?? tapi mesti mahal ekk kalo kuda macam ni ... atauuu..
sekarang orang pakai santan kotak je .. tak pun beli timbang je kelapa parut ... senang ekk ..
welll ini adalah barang antik yg ada kat umah jijah ... just want to share ;)

~ It'S OnLy Me ~
weeee

1 ulasan:

anaklaut berkata...

Kt kg saya di panggil kukuran...tapi skrg dah tak de lg...lgpun ramai yg x reti nk kukur nyiur...sya mahir dan prnh kukur berpuluh2 biji nyiur.

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky