keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 23 Mei 2011

bila dah biasa...

 komen komen di facebook ... alih alih teringat pasal motor ....
masa kerja di IKBN Bachok... aku memang naik motor Yamaha Virago ... kalo dah naik motor berkuasa besar ..sah sah berat dan lajuu... haha time tu leh nyanyi lagu kak pah ... KUDAKU LARIII GAGAH BERANIIII.............

soo lepas dah setahun dua ... satu hari kuda aku tu sakit ..sooo kena laaa tinggalkan kat bengkel untuk di serbis .. dah le kawasan kampung ..soo barang takdak .. pakcik pomen tu memang kaki moto besar gak ... soo dia kata kebetulan lak dia memang nak kena cari barang ..sooo memang lama masa tu aku kena tinggalkan kuda...

huuu masalah besarrrr.... nak masuk ke tempat kerja aku tu .. nauzubillah .. kalo di jalan beso memang la ok sbb naik teksi .. tapi nak masuk kedalam tu .. bukan semua teksi nak pegi ... dah tu sampai 10 ringgit dia mintak .. padahal tambang ke Bachok tu baru 3 ringgit. hampess
soo sehari dua ok laa .. kalo dah 2 minggu ?? .. botak ... soo sebagai alternative .. kawan aku ni pun kasik la aku pinjam moto dia yg cute mute tu ... NITRO ... Alhamdulillahhhh... syukurrrrr...
hari pertama aku naik ... mak aiii ...perasaan aku ....

 perasaan yang pertama .....
comel jer aku rasa .. macam gegerl jek ...sungguh bersopan dan seloww seloww (slow)... memang takleh laju pun moto tu ..sbb ia lebih sesuai digunakan utk jarak dekat ... heheh macam vespa pun ada gak aku rasa ... cumanya kaler dia biru ..cute jerr...sangat sesuwaiii... tapi dengan akak tu la ..bukan aku!! ....


perasaan kedua ....
aku ni kan beso ... bila naik moto cute cenggitu .. dah rasa macam aku naik beskal anak buah aku jerr... ye ah ..ibaratnya macam gajah pijak bola... hmmm cemana rope??... hahah masa memula prektis naik tu ..siap tergelak gelak depa .. ngan aku aku sekalik gelak ... rasa kelako bila aku yg nampak BRUTAL tetiba jadik GE-GIRL@GEGEL


perasaan ketiga....
disebabkan kelajuannya yang agak slow berbanding kuda aku ... aku rasa macam lama giler nak sampai ... tiap tiap perjalanan tu siap leh "menghayati keindahan pantai lakkk" ...cewahhhh..hahah kalo dalam parade tu ..aku rasa aku macam orang yg lambai lambai tangan dari kenderaan berhias tu laaa .. asal nampak orang je aku sengih ... (sib baik jerung tak kejar masa tu)

hmmm walau ape pun ... aku sangat berterima kasih kerana dia kasik aku pinjam motor dia .... mekacih kak .....




~ It'S OnLy Me ~
weeee

2 ulasan:

Yana Kama berkata...

hahaha comel je cgita!!

JijahJambu@Jj berkata...

heheh tapi memang cute motor nitro tu ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky