keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 16 Mei 2011

Cikgu cikgi dalam hidup aku ...

 hmmm ... cikgu pertama aku masa tadika namanya Cikgu Jun ... dia sangat sweet n baik ... aku ingat lagi rambutnya kerinting ala ala "kak pah" .. dan dia pakai spek mata besar sampai penuh muka .. time tu memang femes spek cenggitu ... paling best masa tadika ialah waktu makan-makan laa .. hehehe ... kalo ada balance ... sure dapat tambah ... yg paling best sbb makanan dia semua best-best n panas panas ...nasik lemak pedas meletup ... karipap n donat panas ... n air tembikai dia yg sweet ... (hahah bab makan beb) ...

then masuk sekolah rendah .... ada beberapa cikgu yg masih lekat kat otak aku ni ... tapi ada tak ingat nama laaa ..
Cikgu Francis ... cikgu pertama yg offer aku utk jaga kedai koperasi sekolah .. since aku darjah 4 sampai laa aku darjah 6 ... dia janji nak kasik aku hadiah bila dah abis sekolah ... tapii ... hampess ... takpe laa .. aku halalkan je ... dia jugak cikgu BI aku ...

Cikgu Fauziah - yg juga merangkap jiran aku selang 3 buah rumah .. also cikgu tusyen BI aku ... (anak anak dia semua comel bulat macam aku gak hehehe)

Cikgu Azman - cikgu ni aku suka tengok tangan dia ... penuh dengan urat urat berselirat ... humang aii ...kalo sekali dia pelempang .. mau terpusing kepala kot ... dia selalu ajar bola tampar .. dan juga denda kami dengan mengutip berkilo kilo pokok temuncut ...

Ustazah ... dia ni baru abis belajar kot masa mula mengajar tu .. selalu ajak aku pi teman dia tido kat kuarters guru tu ... baik ustazah ni .. dan juga guru untuk Puteri Islam .. aku rasa aku belajar masak dengan dia laa .. buat sardin gulung ... masak masak masa camping kat sekolah ... hmm ... pandu puteri pun ada gak masak masak ... 1st aku belajar masak dengan ibu utk buat sambal telur ... mak aii sedap betul ibu masak .. n lepas tu aku tunjuk skill laa dekat camping tu ...

Cikgu Avon - hehehe gelaran kami la .. sbb dia ni memang giler jual avon .. lawo cikgu ni ... meletop abiss .. dia jugak yg intro aku dalam dunia library ni ... hehehe darjah 5 & 6 ..aku dah jadi pustakawan sekolah tauu ..  sekali cikgu ni lalu .. mak aiiii .. bau dia ... semerbak harumm ....

Masuk sekolah menengah ...

Paling semua takut .. Cikgu Warrant - hahaha sekali dia marah ... PIAPPP .... rotan ... dia ni india .. tinggi giler ... rambut style david arumugam ... terima kasihhhhhhhh ..... hmm ... dia tak mengajar aku pun ... tapi aku paling kelakar masa dia marah bebudak ni buat kaki seluar pesen bell bottom .. siap bawak botol kata 3 bijik ... kalo lebih besar kaki seluar dari tu ... siap laaa .. jadi laaa kaki seluar belah ... hehe

ape ye nama cikgu sukan aku masa Form 1 ..cikgu cina pompuan  ... alamak .. dengan dia ni aku letih ahh .... suka mendera aku .. selagi lompat jauh aku tak lepas target dia .. selagi tu la dia suh aku lari n lompat lagi .then dia suka sangat dengan hoki .. bebalik hoki ... then lontar peluru ..last sekali bola keranjang . hmm ... kekonon prektis abis nak jadik wakil umah merah ... sudahnye aku bertugas Bulan sabit merah jer tiap tahun ...
Cikgu Geografi aku merangkap PKHEM ..soo kelas dia memang selalu takde ...
cikgu kelas aku yg juga cikgu BM ... mak aii .. org kelantan ... nah ko .. merelip satu badan ... rantai ... gelang .. siap gelang kaki  .. emass jerr ... (tak tau laa kot zhulian) ... tapi memang vogue abis ...

Cikgu sains aku ... gorgeous abissssss ... baju dia sebulan pakai .. belum tentu ada yg sama tauu .. dah tu dia nye kete .. mak aii .. sporty ... red in colour ... chun cikgu ni ... heheh aku n vicky pernah selamatkan cikgu ni dari mendapat malu besar dalam makmal ... masa tu dia pakai baju kebatat .. abis terbukak butang depan sampai nampak Braa.. alamak .. sib baik bebudak tengah sebok buat eksperiment ... since that incident .. dia tak pakai dah kebatat yang sangat ketat ikut body tu ...

ada gak cikgu kelas yg sangat brutal ni ...  Rafidah kot nama dia ... rambut kerinting ... body chun .. sangat vogue jugak ... dia selalu pegi sekolah naik pacuan 4 roda .. aku suka sangat tengok style dia ... aku ingat lagi dia selalu ajak aku balik tumpang kereta dia ... dalam kereta tu siap ada set golf lagi .. wahh .. husband dia businessman kot ..

ooo cikgu aku tak suka ... namanya TONG ... aduuu dia ni cikgu Add Math aku .. tiap tahun dia pregnant ... then kalo datang kelas .. mula laaa nak marah marah ... sungguh tak best dia ni ...

ada sorang ustaz yg datang buat praktikal kat sekolah aku ... hehehe hensem ustaz ni ... tak bley aku nengok muka dia ... maluuuuu ahhh... tapi kejap je dia mengajar .. masa tu ustazah aku cuti bersalin ... aku ingat dia suh hafaz surah ... 2 kali aku baca pandang dia .. aku tak lepas baca ... tapi serius aku ingat ayat tu .. udahnye aku pun cakap ... boleh tak saya pandang tempat lain ... tak dapat nak baca laa bila pandang ustaz ... hehehe selambe ... bila pandang muka seseorang dalam kelas tu ... sekali baca je terus settle ...

cikgu kimia n fizik aku pun ok ... best sangat study ngan depa ...

lepas abis sekolah .. aku pun jadi kejap cikgu ganti kat sekolah rendah selayang ... then turun pangkat lagi mengajar kat sekolah tadika doraemon selayang ... hahah .. such a wonderfull experience ... bebudak cakap cina .. aku cakap BI & BM .. udah macam itik n ayam ... bebudak tu semua comel sangat ... Tapi kan .. dorang panggil aku teacher ... atau sama ada "lautse" atau "ciiceeee" .. bebudak tu umo 3 hingga 5 thn .. cute wehh ... geram ke kat depa .. semua manja manja gituu ...


sooo ... mintak maaf ye cikgu cikgi .. saya tak ingat nama kamu semua .. tapi saya akan tetap ingat jasa kamu mendidik saya sampai bila bila ... harap semua cikgu selamat sihat n happy .... I LOVE U TEACHER ...
 
~ It'S OnLy Me ~ weeee

1 ulasan:

Granny Hani berkata...

harap2 ada bekas cikgu yg terbaca entry ni...mesti mereka seronok sbb masih ada dalam ingatan..

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky