keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 10 Mei 2011

dia menjeling aku yerr ...

 Tidakkah hati ternya-tanya 
apa yang mereka sedang merencana ..
atau begotong royong melaksana ..

ataukah diri ini terlalu selesa ..
tidak bebuat apa apa ..
atau tidak mengambil tahu segala ...
aku dengan urusan ku saja ...

mata menjeling ... hati bertanya ...
tapi mulut berat untuk berkata-kata ..
walau sekadar untuk bertanya ..
boleh saya bantu apa-apa? ..

biarlah .. aku kan raja ..
memerintah dan memberi arahan saja .. (konon pangkat tinggi..padahal kontrak jerr..)
melihat memantau segala ..
mendiamkan diri dalam istana kaca .. (dalam dunia komputer)
layan fesbuk best juga ...

kalaupun mereka perlu ..
aku suka buat tak tahu ..
kalaupun diberitahu ..
aku buat keras macam batu ...
biarkan je mereka itu ..
tak lama siap la kerja tu...

budak muda zaman sekarang ini ... (SERIUS .. tak semua laaa)
banyak aku lihat dan aku perati ..
mulut berat nak bertanya ...
apatah lagi kalau nak bekerjasama dengan kami  ..

cukup bulan ambik gaji ..
tak de keje goyang kaki ...
depan bos dia buat bizi .. tanya itu ini ..
belakang bos .. aku ape peduli ... buat hal sendiri ..

kena buku dengan ruas baru ko rasa ..
time tu dah lambat ... dah tak berguna ..
selagi masih ada masa ..
belajar lah .. jangan gila kuasa ...

ada sorang terlebih rajin ...
keje tak siap .. semua dia sapu licin ..
siap tanya kalo ada lagi ...
hebat betul budak ni ...

mulut manis .. suka bertanya ..
takde nak berkira ... semua ok je ..
takde la cecepat nak pulang ...
memang rajin .. ringan tulang ..

aku cuma nak nasihat aje ...
pengalaman perlu di timba ..
kalau tidak masakan ko nak berjaya ...
dalam alam kerjaya ...

bukan pangkat jadi ukuran ...
peribadi serta kelakuan ..
sikap dan bahasa ..
tetap perlu di jaga ..
ringankan tulang .. buatlah kerja ..
tolong jangan makan gaji buta ...

saja je aku nak perli dia ...
sepanjang hari ni asyik berborak aje ...
entah ape dia punya kerja .. selamber je..
pegi keje balik keje ...

tadi dia lalu menjeling kat aku pulak ..
takkan dia tak perasan .. kami bz gilak ..
ingatkan kot nak tanya sepatah ..
kot laa .. leh tolong proses sekotak ...

takde nye dia nak tanya ..
carik nahas namanya ..
kang tak pepasal dapat kerja ..
kes naya ..

tak tau la ape nak jadi ...
rugi kerajaan kalo ambik orang cenggini ..
keje takmo ...  hari hari goyang kaki ..
datang punch sekadar nak makan gaji ..

minta dijauhkan aku dari jadi cenggini ... aminn ..


Amietz.
Putrajaya
09052011
12.30PM

heheheh layan laa korang otak weng aku ni ....


~ It'S OnLy Me ~
weeee

2 ulasan:

azmnor berkata...

Salam Jijah....,

hehehehe...
Jeling-jeling pandang-pandang....OK laa tu.... jgn dekat-dekat rapat-rapat sudahhhh.....

hani@debumelukut berkata...

Jeling lah nak jeling pun...mata dia, urat mata dia..hentam jer lah labu.

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky