keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 31 Mei 2011

Rombongan Cik Kiah

 Semalam aku terbabit sama dalam rombongan cik kiah .... melawat Kompleks Kraf .. sempena pameran yang perkahwinan tu ... tangkap muat je ... aku di maklumkan lawatan sampai jam 2. tapi sudahnye jam 4 ... bengang sehhh .. dah la banyak kerja nak buat .... tapi sbb nak jaga hati kengkawan .. aku pegi gak la sbb dia kata abis tengahari ...sudahnye ... jam 5 sampai opis ... muahahaha ... ngelatttttttt..... soo smlm stayback sampai jam 7!!


ni la hasil tangkapan yg tak seberapa .... camera aku dah mula meragam ni .. atau setting dia ke ..entah laa .. fed-up aku .... semuanya blurrrrrrrr ....
ok .. gambar kat atas atas ni aku snap area muzeum dan tapak pameran yg disediakan oleh Kompleks Kraf ..hiks .. terlebih suda ... kat muzium mana boleh ambik gambooo ... itu pun nak kena cakap kaaa cik jijah ??



 ni konsep dalam taman .... kali ni aku pahsan banyak kaler yg kontras ... cth macam kat gambo tu ... PINK + Hijau ... wahhhhh ... meletop gak ... ceria je rasanya ..
belah kanan ni macam hantaran la ... main snap jerr ... yg berkemban tu perkahwinan masyarakat asli Temiar .. kalau tak silap aku ler ... tapi rasanya skang dorang pun dah moden kot ... maybe dia nak tonjolkan keaslian dedolu ... dengan hiasan n so on. hmmm yg hiasan tu aku rasa maybe ada lagi ... cumanya kalau dorang buat penerangan sikit ... lagik bagus ... sekurangnya dapat gak tau cemana acara perkahwinan depa tu ... baru la tau keunikan majlis perkahwinan masyarakat tu ... ye dak ??

 nahh .. kan aku dah bilang ... camera aku buat hal ... kejap blur .. kejap okeh ... nyampah ahh .. sungguh frust semalam ....

ni adat perkahwinan masyarakat cocos .. Sabah .. gheeee kalo salah .. sori ekk ... tapi rasanya yg ini aku penah tengok rencananya di TV1 ... unik gak ...






 ini di galeri ... cantik katil dia ... baju tu pun cantik .. sbbnye macam batik jerr ... cekci ahhh ...

macam lari konsep pun ada kot ... kejap dia guna songket ... tetiba ada lak batik terjongos kat situ... tak caya ?? nengok hiasan atas katil ... kat bahan hantaran tu ... aku rasa semua songket ... hheheh... banyak lak komenn ... macam baguss sehhhh ........

 another nice deco ... kaler dia cantik kannn?? ... hijo .. pink .. silver n putih ... kerusi besar ada dua bijik ... di kedua hujung meja ... nice ...

hantaran  PINK n BLACK !!! nice ...

background siap ada pokok ... cantik gak ...
ala ala dalam taman la kann .... dalam dewan A tu .. banyak lagi pelamin n hiasan yg cantik cantik .. soo sape nak kawen .. leh survey okeh ... leh dapat banyak idea ...




 haaaaaa .. ni muka rombongan cik kiah 4 orang ... tengah tunggu chef masak rendang minang ... ayam masak merah ngan pajeri nenas ... yummy ... sodap rendang dia ... yg dua lagi ... tak sampai rasa (kata chef tu laaa) ...







~ It'S OnLy Me ~
weeee

1 ulasan:

azhariahzuber berkata...

thnaks for gud info about sarawak..kalau pi sini, bleh lah singgah tempat2 yg jijah review

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky