keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 9 Ogos 2011

alhamdulillah ..

 Alhamdulillah pertama ... kerana aku masih bernyawa utk teruskan hidup aku di muka bumi ini ...

Alhamdulillah ... kerana aku dah dapat cheque yg aku nantikan lebih sebulan ni .... n tetiba lak dapat satu lagi dari Yayasan Selangor .. terlebih bayar katanya .. hemm .. tak kesah la berapa .. tapi aku heran gak bila masa yg aku tersalah bayar tu? atau dia kasik aku less kot?? hehehe ini sudah baguss ... satu jari je pun .. hheheh


Alhamdulillah gak sbb katanya dapat bonus ekk?? (aku terlelap lak dalam kete tadi) tak pahsan berita lam radio tu .. yg aku sedar masa dia cakap pasal mayat yg kena kerat tu je ... alhamdulillah .. ada gak duit raya ..hmm ramai yg bersuara tadi masa masuk office ... bonus .. bonus gak ... tapi kerja .. kena la jalankan .. sesuwai gituu ... tapi tahun ni aku nampak banyak perubahan yg baik ... geng lepak dedolu dah takde .. dah tak sembang-sembang lagik .. kalo ada pun .. kekejap je ...

yg paling best ... dapat balik duit yg orang pinjam .. huik .. tak sangka lak aku dah kasik dia banyak ... sbbnye dia pinjam pun RM50 .. sikit-sikit .. tapi banyak kali gak la  ...aku pun tak rekod bape yg aku dah kasik .... hmm .. tak kesah la .. time aku kaya .. aku kasik la .. time aku sengkek ... tak dapek nak nolong ... selalunya yg aku perasan .. duit yg aku kasik pinjam kat orang .. akan datang balik bila masa-masa aku tengah sesak napas sesangat ... yg aku tau .. setiap masa yg kita kasik orang pinjam .. kita dapat pahala .. selagi kita tak riak/bongkak .. n sabar ... hehehe kira macam duit harta karun la ... diam diam simpan n tersembunyi ... dapat gak buat belanja di kemudian hari ... kalo simpan lam akaun .. kekejap korek .. swap tu takyah citer .. time nak isi minyak .. nasib baik belanja beli beli barang je aku tak penah buat agi ... cash in hand jer ... time nak kuar .. aku dah set belanja aku ... tak boleh cucuk cucuk dinding ... no .. no .. no ..

suppose hari ni aku dah ke JB ... tiket dah beli .. aku pun dah ok ... tapi last last tak jadi ... hmm Allah maha mengetahui ... syukur permintaan aku di kabulkan ... tak kesah la harga tiket tu .. yg penting .. apa yg aku tak mahu terjadi ..tapi salahnya bukan dari aku ... tapi DIA .. soo .. the blame is not on me anymore ....

betul la kan .. bulan puasa ni bulan yang penuh berkat ... bulan yg murah rezeki ... Alhamdulillah .... moga allah murahkan rezeki dan di berkati ... amin ..

cumanya lately aku rasa letih giler ... rasa macam nak bercuti sekejap ... tu je tujuan sebenar nak ke JB ... mmm takpe lah .. nak buat cemana ... nampak nyaman n best je anjung hotel ni ....

ni nak kena g sabah/swk lagi ni ... selagi outcome tak abis lagi ..selagi tu la penjelajahan akan berlaku .tapi yg tak best nye .. nak kena buat interview ngan makcik-makcik tu .. hausss woo ..aritu pun dah bergelen gelen aku minum time dalam sesi tu ..sabar separuh daripada iman kan..heheh sabar lah ye cik jijah  ... ..nanti nak pinjam camera paklah lagi la gamaknye ... tak cukup agi RM kalo nak beli baby baru ... hmmm ....

~ It'S OnLy Me ~
weeee

2 ulasan:

atuk berkata...

Assalamualaikum Jijah

raya sakan le tahun ni...
sebab banyak dapat duit

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

JijahJambu@Jj berkata...

salam ...
heheh takde la banyak sangat .. tapi ada la sikit buat belanja balik kampung n tukar tayar ....

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky