keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 19 September 2011

Rumah panjang .. siri 1



Memula datang .. rasa macam lama giler.. mana tak nye.. aku sensorang jerr.. dah la pegi kat tempat yg aku belum pernah sampai. tapi takpe la.. selagi aku dapat cari seseorang yg dapat membantu aku sepanjang program ni.. dah di kira sangat beruntung.

Sedar tak sedar .. esok dah nak balik .... malam ni aku bermalam di Kapit ... esok ..insyaallah aku akan gerak dari kapit ke Sibu.. n dari Sibu .. terbang ke kl semula ...
soo ..sekali ni memang destinasi aku ke rumah panjang je ... semuanya ada 6 rumah panjang untuk di cover ... alhamdulillah ... dengan bantuan semua staff di kawasan ... mudah sikit urusan aku ...
Hari pertama aku cover 2 rumah panjang di kawasan Kanowit ...  memula risau juga ... awal awal lagi aku dah beli biskut .. mana lah tahu .. dalam masa masa kecemasan... di Kanowit memang susah sikit aku nak makan ... kedai melayu dah la kurang ... tutup pulak tu ... sib baik kedai runcit cina ada ... soo dapat la aku beli biskut dan air susu untuk bekal makan malam tu.. tapi ..tetiba lak penyelia kawasan Kanowit tu sms ajak keluar makan malam ... wahhh bersyukur sangat ..almaklum lee tekak yg jarang makan biskut .. rasa sadis lak bila kena santap biskut pagi ke petang .. heheh soo malam tu aku dapat la menjamah NASIK goreng ayam ..Alhamdulillah. .. pepagi tu .. aku sarapan biskut dan baki 1/2 lagi susu semalam ... dapat la bertahan ... sementara bergerak ke destinasi seterusnya.

soo jam 8 gerak ke " rumah awan nanga poi " di kawasan Kanowit ..naik bot panjang ..sambutan dia amat mengharukan ..awal lagi dorang dah bersiap n tunggu aku sampai ..semua beratur kat depan rumah Tuai rumah panjang tu..soo kami mula program dalam jam 9.30..  siap jam 12.30 ... ramah juga peserta di sana ...3 orang tuai rumah panjang datang... termasuk 1 ketua kampung ...

hehe kat sana .. dorang hidang air teh panas ngan BISKUT... wahhh sedang elok le ..sbb masa aku dok sembang ngan tuai n ketua kampung ... memang perut aku dah mula berkeroncong cik limah ... aku rasa ada la 3 bungkus aku makan biskut julies yg ada cream kacang tu.. tetiba rasa ..betapa sedapnye sebikut nii (sebikut ni panggilan biskut antara aku n kengkawan lama)

elok je aku dok sembang ngan pakcik yg bawak bot panjang tu... siap dia offer aku ... nak tengok tak buaya ?? wahhh ... bikin gua serammm ... tapi ok je ... sekadar tengok ... tapi kebetulan takde la pulak ... siap dia tunjuka ku memacam sepanjang meredah sungai tu .. satu yg aku rasa bagus ... memula aku heran kenapa lak kawan aku ni bawak payung ... takut ujan kot >> upenye ... naik bot tu ... panas leee ... sooo dia tutup depannye dengan payung ... takde la panas membakar kulit .. hmmmm terkena lagi aku ... sun burn lepas lom baik ... kalo korang nak tau ... muka aku ni skang kemerahan ..ingat dak citer drunken master?? apek tua yg asyik minum jer .,, n ajar kungfu mentadak tu ?? hahaha hidung dia kan merahhh je memanjang .. haaa sama laaa ngan aku ... kira nasib baik aku bawak spek mata itam ... kira ok la kan ... cuma berbekas kat idong je la ... ngan lengan aku (makin gelap lagik daripada dulu masa aku bawak kuda besi)

then hari ke 2 aku ke rumah panjang Nanga Beguang ....

 hmmm 2 be continued okehh .... gambo lama berzaman nak upload nih ....


~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky