keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Sabtu, 24 September 2011

Rumah panjang ...siri 2 .. Mabuk miloo

 oo yeah ... aku janji nak update citer umah panjang kan ..sori la lambat ... skang ni minggu exam ... esok last paper aku ... harapnya aku dapat menjawab dengan jayanya .. aminnn ...






sooo .. destinasi aku seterusnya ke Rumah Panjang Nanga Beguang .... daripada Kanowit .. aku kena naik bot yg singgah-singgah n kena cakap nak berenti kat rumah panjang nanga Beguang tu... tak sampai 2 jam dah sampai ... jam 3.30 bot dari sibu singgah di kanowit ambik orang .. aku rasa jam 4.30 atau 5 lebih aku dah sampai kat sana ... (gambar jeti kanowit)


programnya di waktu malam... soo kena la aku bermalam di sana semalaman.
heee 1st time datang ke rumah panjang .. ape tah lagi nak bermalam ... awal awal lagi dorang dah suruh aku bersiap ... sebabnye dia kata malam takde lampu ... nanti susah ... then dorang gotong royong masak memacam .. syukur .. merasa gak aku makan nasik malam tu ... kalo tidak .. kering gak aku gamaknye macam sebikut ;))... malam tu makan nasik dengan sambal .. buah dabai .. sup ayam .. ikan kekecik (tak ingat nama) yg di tangkap dari sungai ... kepak ayam ... perghh ... sambal dia paling superb ... tapi takot lak sakit perut .. mana nak di tala kalo memalam buta aku terdesak nanti ?? ..
elok jam 8.30 ... bermula laa program kami ... peserta minta buat sebelah malam sebab siangnya dorang sebok nak menanam padi .. soo ok je lah ..hebat juga dorang ni ... dah macam makan kacang jer ... tak sampai 5 minit dah siappp ... mak aiii terkujat gak aku kejap ..siap aky tanya .. senang sangat ke ???.... (gambar tengah bagi ucapan ekkk ... bukan karok)

elok semua siap ... kami di jemput untuk ngirupp dulu di rumah sebelah ... salah sorang peserta jugak ...hebat akak tu .. siap leh speaking london ..walau buta huruf tauu .. korang boleh ??? hahaha ... penangan masa zaman kena jajah dulu ... walau tak reti membaca .. tapi boleh speaking ..

soo lepas simpan barang ... aku n kengkawan gi umah sebelah ... daripada 14 orang yg ada malam tu ... aku sorang je tak minum tuuu (tuak) ... ada gak di pelawa .. heeeee .. mekacihhh je lahh....,. siap dorang cakap ... kami mabuk minum tuak ... kamu mabuk minum miloo la amie   .. haduuuu .. satu penyiksaan bagi aku nak ngabihkan segelas milooooooooo ... wa tak suka milooooo ... tapi kalo dah orang kasik ... terpaksa la gua ambik ati ... sedot sikit sikit ... sempat la dorang minum sorang 4 gelass .. aku 1/2 gelas je milooo ... saja minum lelambat .. kang kalo minum cecepat .. buatnye dia tambah lagi dalam gelas aku ?? sape nak sedut ???... (tuan rumah berbaju pink ngan kain batik)

balik umah yg aku menginap tu dah  jam 2 pagi  .. memasing lepak lagi kat meja makan .... ... dorang ajak lepak lagi ... makan makan kuaci sambil minum ... siap tuan umah masak megi lagik ... wah wahhhhh .. megiiii .. satu bahana gak bagi aku ... aku memang tak berhajat utk makan ... tapi mak dia awal awal dah sua semangkuk megi ... arghhhhhhhh parahhhhhhhhhh .... memang ting tong aku malam tu ... jam 3 lebih baru semua beredar ... terus terjun atas tilam ..

jam 5 pagi bergegas kami bersiap n gerakkk ..destinasi seterusnya KAPIT ...

~ It'S OnLy Me ~
weeee

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky