keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 17 Februari 2012

berkat ke ?

 Assalamualaikum n good morning allz ....

hari ni aku lambat dengan jayanya .... hmmmmmmm ... lambat bangun sbb orang lambat kuar dari bilik air n wrong timing .... bila dah siap turun .. kete takde orang tolong panaskan enjin ... tapi dah tolong ngangakan pagar ... hmmm .. bijoks ...cari selipar ... upenye selipar dah kena campak luar .. aikk ... itu macam ??

jalan macam biasa lah .. kalo dah kuar lambat ... memang jem sepanjang jalan ... apatah lagi kalo ada mentadak mentadu n lori besar-besar yg burok gerak slow ... tadik ada dua-3 bijik kete yg kena sumpah jadik "oink - oink" hahah perkataan keramat ni terkeluar kalo time aku bengang atau terkejut jer ... mana aku tak marah ... main selit tetiba .. takde signal ape semua ... bijak la sangat .. naik kete beso .. dah tu siap isap okok ape bagai ... tau la ko pun dah lambat ... mula laa bawak kete macam lahanat je kann ... sabo jer laaa ...

Hari ni aku lalu ikut belah kiri Dengkel. Biasa aku lalu belah kanan, tapi jalan dia jauh sikit laa. Aku ingatkan lagi cepat ... haduuuu .... traffic light lak banyak ... emmmhhh bad decision. soo hasilnya ... 2 minit lambat ... aduhh ...

lam kete aku dengar radio .. soo ada caller ni citer laaa hidup dia haru biru .. keje tak abis abis siang n malam.. penat .. serabut sbb mem dia membebel tak abis abis ...satu perkara yang menarik perhatian aku bila dia cakap ..kat opis dia takde laa buat sangat kerja hakiki dia tu ... wohoooooooooooooooo .... no wonder laaa ... meh cik jah cakap ...

patutnya ... keje hakiki tu kena utamakan ... itu sumber utama periuk nasik ko ... yg lain lain tu buat time ko free atau time rehat atau lepas waktu keje ... yg paling penting bukan bape juta duit ko dapat ... tapi keberkatan pada setiap hasil titik peluh ko.

teringat aku masa di tempat lama ... tak pernah dia buat keje .. duk lam bilik dia .. sembang .. kuar minum ..balik awal ...  tu je keje dia ...
then dia ada laa buat side income dengan jual insuran time opis hour ..siap ajak orang buat sama ..
... aku tak pernah kesah ape dia nak buat pun ... lantak ko la .. tapi dia ni .. suka sangat perli aku .. saja nak kasik aku naik angin ... nak tunjuk dia hebat sangat ... takpe ... aku wat derk je ...

satu hari dia datang opis ... n cakap ...

dia : HAA AMIE .. SAYA DAH DAPAT DAH RM1000 .. 
aku : OHH YERRR ?? ALHAMDULILLAH .. BAGUS LAHH ... 
dia : tu laaaa .. saya ajak... amie tak mau ... 
aku : takpe lahh ... tak minat lah .... 

well ... sehari dua lepas tu ... dia tak datang opis ... upenye kete dia xcident ... well ... udahnye tak cukup gak duit 1000 dia tu utk repair ... rugi je lebih ...

2-3 kali gak menda yang sama berulang ulang ... tapi tu lah .. aku tak pernah cakap ape .. cuma aku rasa ... mungkin juga takde keberkatan pada rezeki yg dia dapat tu sbb selama aku keje ngan dia dalam tempoh 5 thn tu ... boleh bilang ngan jari bape hari dia buat keje dalam opis tu ...

well .. betulkan aku kalo apa aku cakap ni salah ... semoga apa juga rezeki yg kita perolehi hari ini diberkati Allah hendaknya ... aminn



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky