keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 6 Mac 2012

Ombak Rindu Trip @ Mutiara Redang - 2

Percutian kali ni kami rancang lama gak ... dalam tempoh sebulan ... walau memasing silih berganti passing batton kerja luar .... mujur juga jadual kerja dah susun ikut timing kerja kami ... anyway ... aku je la yg hampir hampir merosakkan plan ni .... serius ... tiap minggu aku keje luar ... Isnin je aku masuk opis ... hari lain semua aku takde kat opis .... bermula dengan Sabah ... Langkawi ... Sarawak ... then baru la bercuti di  REDANG .... yahoooooo

kursus di Sarawak la yg aku rasa paling suffer ... dengan tempat dia yg sangat sangat menjijikkan (ayat yg aku tak pernah guna .. sori .. bagi aku memang sangat sangat teruk) ... terpaksa mengharungi malam malam yang panjang dengan nyamuk dan kepanasan ... tandas dan penginapan yang sangat sangat kotor ...

Seminggu dua masa kursus memang aku tidur tak cukup .... balik dari sarawak ... sampai umah jam 7.30 ptg ... naik atas terus mandi .. solat ... pindah barang barang keperluan dari beg kursus ke beg percutian ... (aku pack siap siap untuk dua last trip ...Sarawak n Redang ... sbb timing memang padat.) ... dah bebetul macam hotel bilik aku tu ... letak beg .. angkut beg lain ... melambak dalam bakul baju baju lom basuh ... letak baju lam bonet kete ... terus gerak ambik Geng Trip ni kat Putrajaya n Vicky ...

Aku drive .... then tetiba Abang call .... haikk ... ada instinct ke ape ? hahahah lalu teritory dia ... udahnye dia ajak kitorang makan kat Sungai Ular ... disebabkan aku dari sarawak tu cuma makan makanan dalam flight .. soo kami dah berenti pekena Hot Dog kat Petronas atas bukit kat hiway nak ke Kuantan tu ... udahnya ... minum je ... soo aku cakap .. nanti balik kami singgah le ... (ikut keadaan)


dah hampir ke Dungun ... aku dah mula padam ... kalo dalam citer Ultraman tu ... lampu dah tukar merah n siren dah bunyik aaa .... sekali dua aku terpadam sesaat... tak bley jadi ... terus tukar ngan nani .... aku cakap aku nak tido .... elok aku peluk tubuh .... terus PADAMMM ... hambik ko ...seminggu tak cukup tido nye penangan .....

celik mata ..rupanya kami dah sampai ke tempat penginapan  ... masuk umah .. cuci badan ... tunggu azan subuh ... lepas solat .. baru laa padam balik (berat rezeki nih) .. n of coz .. aku akan sedar sebelum jam 8.00 pagi .... 7.55 aku dah segar bugar balik .... bergegas semuanya bersiap utk kuar balik .. boat jam 9.30 pagi ... huuuu .... lokasi masih tidak dapat dikenalpasti .... sib baik sempat sampai sebelum bot gerak ..... selamat ...

tapi bak aku cakap tadi .. memang pagi ni berat rezeki ... tak sempat sarap dah naik bot ... perut kosong ... mula la rasa nak muntah ... udahnye sepanjang perjalanan .. aku tido ... walaupun rambut si Vicky mengganggu tido aku (geram je rasa nak tolong ikatkan .. hahaha ) ... dengan di basahi air laut + air hujan yang mencurah curah membasahi baju n seat kami ... aku tak dulik .... takleh nak bukak mata .. rasa nak muntah sangat mendesak .... peluk tiang ..pejam mata ... tarik nafas ... bertenang .... TIDO lagik .....

Tapi aku terasa seakan-akan ada sepasang mata yang dok memerhati aku (serius korang leh rasa kalo ada orang dok tenung korang kan?? tul dakk? ) .... uhhhh rasa berdebar debar didalam hati .....

2 B Continued ....    

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky