keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 7 Mac 2012

Ombak Rindu Trip @ Mutiara Redang - 3


Entry ni aku mulakan dengan lagu alalalalalalal long Bob Marley ... hehehe



sebabnye aku sangat..sangat ... sangat happy hari ni ... tapi awal pagi je la ... then memacam menda kuar ... start dengan kes SPRM sampai laa skang ni dah time lunch .. ada lagi menda tak settle ... ahhhhhhhh.... takmo citer ahh ... apa yg pasti ... kalo dah buat keje tu ... buat la elok elok ... jgn buat pasal n carik pasal ... udahnye menyusahkan orang lain .. dah memalukan diri sendiri ... ADA PAHAMM ??




okeh .. sambung citer ... soo dari jeti .. kami naik bot tak sampai dua jam dah sampai ... hulamak ... terus ilang ngantuk aku .. pemandangan dia ... haduuuuuuuuuuuuuuuu .... cantik sesangat ... tak dapat aku nak ungkapkan dengan kata-kata ....

sampai sana .. kami terus check in dan relax relax dalam bilik ... heeeee .... memang superb ... pintu umah bebetul ngadap laut .... kiranya kalo tido malam ... memang leh dengar deruan ombak tu ... fuuuu ...

sooo lunch time ... makan ala ala kampung gitu ... ada ikan singgang ... heeeee ... aku ambik kepala .. pedulik laa .. then ada laa geng yg kat situ cakap ... kak cukup ke ikan ?? hehehe aku cakap ... tunggu 2nd round ... ahaks ... cakap je ...


sooo tak silap aku ... jam 2.30 dah mula ada orang panggil  ... SNORKLING .... SNORKLING ....
 haduuuu gabra katak jap ... aku lak baru abis solat ... cecepat tukar uniform laaa .. lagipun kat dia nye notice board tu dah siap tulis .... SIAPA LAMBAT .... TINGGAL .... hahahahah ... gamaknye snorkling kat depan chalet tu je la ...padan muke ...



bila memikirkan 1st snorkling .... huuuuu .... berdebar debar aku rasa ... aku ni dah la tak pandai langsung .. tambah lak fobia .. oh tidakkk ... tapi aku kuatkan semangat ..sementara tunggu semua keluar .. kami lepak kat meja bawah pokok sambil sembang sembang ...

elok sembang ngan sorang makcik tu ...alih alih dia tanya

makcik : dah pernah datang sini ke?
aku : 1st time ni ...
makcik : pernah snorkling ke ?
aku : tak pernah ...
makcik : takpe .. nanti dorang ni boleh ajarkan ... bukan orang lain pun ... anak anak makcik gak ..
aku : oo ye ke .. bagus la kalo dorang ajar dulu ...

tetiba je makcik tu melaung kat geng "instructor snorkling" (agak je la .. aku pun tak tau sape dorang masa tu)

makcik : niiiiiiii bos-bos mak kat putrajaya ni ... .... nanti ajar snorkling kat dorang,... dorang dok retiiii
aku : acik .... slow skett ... maluuuuuuu ...maluu ... .. syuuuuuuuuuuu.... syuuuuuuuuu ....(sambil tunjuk jari kat mulut suruh acik tu slow volume) 

haduuuuuu .... kuat giler makcik tu melaung kat geng instructor tuu ....  geng geng bercuti yg lain ... ada yg dah tergelak n tersengih sengih sambil nengok kat group kitorang ... hahahah ... time tu aku rasa hijau biru muka .... tapi ... wat slamber aaaa ..... lagipun..  tujuan asal g sana ... BELAJAR SNORKLING ... sekurangnya dah tau sebelum plan percutian seterusnya ...



soo ... dah dapat menda alah set google tu .. ambik jaket keselamatan ...
hehehe .. tambah berdebar ... geng cikaro lain semua dah ada pengalaman ... aku tak tau cemana nak rasa .. soo sempat lagi aku tukar jaket keselamatan .... bukan ape ... aku kan saiz dewa dewa ... mana leh pakai yg kecik comel ... slamber aku cakap ...

aku : nak tukar boleh ?? .... comel sangat
pakcik : ooo nak tukar ? dia pun kasik kat adik aiman sambil cakap ... tukar yg cantik sikit ...
aku : bukan nak yg baru ... tapi yg tu kecik sangat .... TAK MUAT ... hehehe ..

sooo bila semua dah sampai ... kami pun naik bot kat jeti ... memula naik bot kecik .. then transfer ke bot besar sikit ... bot nelayan aa lebih kurang rupanya .... gheeeze ... i like boat .... macam biasa .. aku bebetul enjoy sepanjang masa boat tu bergerak ....

sepanjang perjalanan ... dapat la menjamu mata dengan pemandangan yang cantik .... sampai kat tempat snorkling ... bot makin slow n berenti ....
aku mula laaaa rasa seram sejuk .......... huuuu tuhan je tau ....

2 B continued .....

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

2 ulasan:

CT berkata...

wah..bestnya gi snorkling...amik pakej ke?

JijahJambu@Jj berkata...

best sangat CT .. kami ambik pakej 3H2Mlm
thanks add Jijah ;)

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky