keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 8 Mac 2012

Ombak Rindu Trip @ Mutiara Redang - 4

 sambungan .....

berenti je bot kat lokasi karang tu .... memasing dah mula pasang google... cepelup ... cepelup ... sorang demi sorang terjun ... humang aiii ... xcited giler dorang ... geng cikaro pun sama gak ... haduuuu .. tambah nerves aku ... berani ke tidak nak masuk dalam air ni ...

aku nengok dorang dah makin jauh ke tengah .... aduhh kena tinggal dah ke?? sape nak ajar aku ni?? aku nampak kawan aku cakap ngan salah sorang instructor tu ....  then instructor tu datang dekat ngan bot n suh aku turun  ... geng aku dah mula panggil aku ..suh turun dalam air ... haduuuuuuuuu .... aku gagahi juga masuk lam laut tu ...dengan di temani instructor yg kami gelar  Awan nanooo ... hehehe maaf lah ye... 

memula dia suh aku testing google .. dah kemas ke belum ... takut air masuk lak nanti ... aku pun celup muka lam air ... alamak ... banyak lak masuk ... nak betulkan aku tak reti ... tangan sebelah tak lepas dari pegang dia sebelah lagi aku berpaut kat tangga kapal  .... then ... aku cuba agi ... masuk agi air ... aduhhh ... sekali ni aku dengan tak malu nye ... sua je muka aku kat instructor tu ...

hehehe ngada ngada la pulakkk nak suh orang buatkan .... dia pun ketatkan ... soo dah ok tak masuk air ....

sekali ni memang aku dah terapung... dia suh cuba tengok dalam air ... aku pun tengok ... wahhhhhhhhhhh xcited .... cantik giler .... dia tanya aku .. ok ke? aku macam angguk laa ... baru je aku nengok 3-4 tempat ... sekali dia lepaskan akuuuuuuuuuuuu ... whoaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

panikkkkk....
aku cuba tenangkan diri ...
tapi otak ni memacam fikir ...
cemana aku nak gerak dari satu kawasan ke kawasan lain ??
 cemana nanti kalo aku nak kuar dari air tu?
mana dorang yg lain ??
takutttttttttttttttttttttt.........................

time tu aku struggle giler .. rasa tak bernafas jerrrr .... aduhhhhhhhhhh ....dalam hati aku berdoa agar semuanya selamat ... rasa nak menjerit pada dia  .... tolonglah... jgn la tinggalkan dan lepaskan akuuu ...

aku terus cakap tak berani... takmooo  ... time aku cakap tu ... kompom banyak air lam google n mulut aku tu haaa ... aduuuuuuuuuuhhhh ..... rasa bagai terhenti jantung aku kejap  .... soo .. dia pun tarik aku kuar n pass pada sorang pakcik tu ... then aku pun naik atas bot .. tak turun turun dahhhhh...

rasa sadis sangat masa tu ... jeles nengok dorang semua dok snorkling .... akuuuuuu :(:(:(:( ... nengok dorang je ... huuuu .... menangis didalam hatiii ......... sadissss giler ... mood jatuh ke laut time tu ... tapi nak buat cemana ... ilmu belum cukup di dalam dada ....

masa aku dok ambik gambar dorang ... instructor tu panggil gak aku turun lagik ...aku geleng kepala je.. tapi aku tak berani n tak mau susahkan orang lain  ... maybe takde rezeki aku sesi kali ini .... dalam hati ... masih menggedik gedik nak masuk lam air ... tapi tu lahhh .... tak lama lepas tu ... dia naik atas bot ... dia datang sebelah kiri aku n cakap

"awak kena bertenang ..bla bla blaaa".....
sungguh aku tak ingat n tak perasan apa dia cakap ngan aku .... aku jadi segan sendiri ...... entah kemana fikiran aku menerawang .....

lepas pada tu ... aku rasa segan lak ngan instructor tu ... terasa macam ngada ngada lak aku ni ... manja n penakut ... oh tidakkkkkkkkkk .... aku cuba utk tidak bertembung atau bersua muka ngan dia sepanjang perjalanan tu ... sepanjang masa aku pandang ke tengah laut je .. atau di lantai bot ... mujur juga hujan lebat masa tu ... memang rasa pedih bila kena air hujan yg mencurah curah..tajam menusuk ke kulit ...

tapiiiii ... takde sape perasan aku nangis masa tu ?? agaknye laaa kann... hehehe ... marahkan diri sendiri sbb cepat sangat mengalah ..... melepaskan peluang yg terbuka ...

sepanjang perjalanan macam macam aku fikir ... terasa serabut otak semula ... jiwa kacau kembali ... ahhhhh.... kenapa nii ......bukan ini yg aku harapkan ...

sampai kat Mutiara Redang .. kami dihidangkan dengan kuih muih ... huuu rasa lapar tetiba ... makannnn ... time ni aku dah ok .. takde rasa ape ape ... sempoi je aku ... kalo aku sedih atau marah pun .. sekejap jer ... tapi time tu ... biar aku sensorang layan perasaan aku ... hehehe

disebabkan dah jamak solat .. kami terus ke pantai je ... sembang sembang ngan dorang ... aku mintak dorang ajarkan aku.... sekurangnya kalau aku tak boleh nak snorkling ...  dapat juga aku belajar sesuatu... vicky dah masuk lam bilik ... soo kami ber 3 je memain kat pantai ...

petang tu dorang ajarkan cemana cara nak apungkan badan ... hehehe nak apungkan badan ..aku takde masalah sbb aku dah penah belajar masa persediaan untuk berkayak di teluk nipah dulu ...
cumanya masalah aku ni ... nak jejak kaki balik ke tanah atau nak tegakkan badan lam air

 ... hehehe serius .. susah sehh bagi aku ... macam takleh nak turun ....maklum laaa .. lelemak pelampung aku ni kan banyak ... sooo susahhh ...

petang tu .. dengan ditemani dua personal instructor aku ... dapat lah aku belajar mengapungkan diri ... tebalik dan terlentang .... HAPPY sangat ......MEKACIHH ...

petang tu kami mandi manda dengan sangat gembira ... sayangnye vicky tak join sekali ....

2 B Continued lagik ....



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky