keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 24 Julai 2012

1st try - twin otter

hmmm .. cik jah dah citer ke pasal ni ek ?? ni namanya twin otter .. first time cik jah naik menda alah ni untuk ke Lawas ... disebabkan malam dia tak beroperasi .. n cik jah ada hal .. terpaksa bermalam satu malam di Miri .. dan pagi pagi buta tu dah kena rush ke airport miri untuk ke lawas ...

hmmm ... saja nak share moment yang cik jah lalui ... well .. macam biasa .. kita selalu dengar kemalangan udara .. soo bila nak naik ni .. memang cik jah risau jugak .. isk ... sedangkan naik kapal yang besar tu pun ada jadi perkara yg menakutkan .. ini pulak naik yg kecik comel ni ...

soo masa di airport Miri ... macam biasa kena check in dulu ... timbang beg ... then tetiba ..

cik sila naik ke atas penimbang 

... hahahah alamakkkkkkkkk .... orang pun kena timbang ke ???
soo aku pun dengan kontrol malu nye panjat laaa atas penimbang yang besar gabak tu ...
rupa rupanya semua sekali kena timbang ... memula barang barang utk kargo ... then tuan ngan hand luggage sekali... lepas dah turun penimbang tu .. aku pun saja laa ramah tamah tanya ...

aku : ooo orang pun kena timbang sekali ekk ... hehehe 1st time saya naik ni ... 
 
counter girl : oooo ye ke ... jangan takut ... cuaca hari ni baik saja  ...

aku : ooo ok ... biasa kalo barang ada limit ke cik?? 

counter girl : biasa barang kita hadkan sorang 10 kg ... kalau lebih ... kita akan cas ... untuk manusia .. kita takde limitkan berapa kg ... 

aku : ohh ye ke ... hehehe ingatkan kot ada limit jugak ... kang ada pulak tak boleh naik ... hahahaha 

counter girl : senyum ...


 lepas dah check in n menunggu utk fly ... kami di bawa ke satu bilik kecik kat belah hujung airport ... soo menunggu la kami .. ramai gak manusia ... hehehe macam tak caya pun ada ... muat ke tidak .. nampak macam kecik comel je kapal ni ....

berkali kali aku tengok kat tiket ... ok ..seat aku no 3B ...

then bila dia dah terima arahan .. soo kami pun beratur la macam budak tadika ... jalan kaki ke pesawat .. jauh gak .. tapi takde la jauh sangat macam kat lcct ...

satu yang aku heran .. memasing cuba cross lane n buat short cut utk naik kapal .. iskkk .. apa kes?? ... masa aku sampai kat pintu dia ... alamak ... tangga tu lekat kat badan pesawat daa ... dah tu guna macam dawai je utk attach ke badan kapal tu ...

well .. biasa la ..  aku nii  ... macam macam menda berlegar di fikiran ... aku bukan ape .. kang kalo tetiba putus lak wayar tu ... mau jatuh tegolek ke ape  ..then kena bayo ganti rugi pulak ... hahahah tak mampu makkk ...

sib baik laaa kukuh n masih boleh tampung berat aku yg ratus kilo ni ... hehehe ... aku nengok .. seat belakang kat ekor semua dah penuh ... hmmm seat single .. penuh ... oo yeah .. seat dia .. kecik comelllll sangat .... macam kerusi bebudak kat tadika ... hehehehe .... comel @ cute ... tapi aku ni runsing sbb takde pulak aku nampak no seat dia ... aduhh .. kang salah duduk lak kang ... pandang atas takde .. dekat seat takde .. aduhh ... last last .. aku duduk kat tingkap yg nampak kipas ... hehehehe at least biar la aku nampak apa apa yg berlaku pun ...

pagi tu ... flight .. full house ... semua seat ada orang .. cuma aku je yg duk sorang sorang untuk seat 2 orang ... hahahahhah ... sebelah tu aku letak beg la .. lagipun takde orang nak duk tepi aku ... ok la kannn ... sebelum terbang ... aku nampak pilot 2 orang tu dok check alatan semua ... itu ini sana sini .. huh ... susah jugak upenye nak jadi pilot nih ... tak apa apa butang ada kat situ ... siap pilot singh tu buat macam ritual agama dia la ... dah selesai semua ..dia pandang belakang senyum n cakap ...

 OK .. DAH SEDIA SEMUA?? LETS GO ...

wahhhhhhhh ... berdebar debar aku ... dan dan tu la rasa macam tak bernapas kejap ... tambah lagik dia macam dok testing laju n slow kipas tu .. iskk .. ok ke dak ni ??? bila dah bergerak .. nahhh ... berderau darah ... doa naik kenderaan .. korang takyah tanya laaa aku baca bape kali ... hehehehheheh 

elok terbang ... aku nengok luar tingkap ... fuuuuuuuuuuhhhhh ... cantik sangat .. tapi sayangnya ... kenapa laa aku tak ambik camera n shoot ... hahaha ... sbbnye .. nak gerak bebanyak pun aku takot ... duk diam-diam kerasss jer .... hehehe ...

then satu lagik yg aku perasan .... aku nampak ada dua je kipas kecik kat dinding kapal belah depan ..
alaaaaaaaaaaa kipas kecik beso tapak tangan tu jer?? ... nak gelak pun ada ... aduhhh .. kecik cinonet macam tu je kipas ... orang depan je la rasa ... hmmmmmm ... frust ahhh .. soo aku pun ambik keputusan utk tido jer ... sbb rasa bahang jugak kat dalam tu ... sblm aku mula pening n rasa tak selesa ... tido adalah perkara terbaik utk di lakukan ...


sampai di Lawas .. aku nampak stadium lawas tempat majlis penutup program semalam ... then aku nampak hotel sri malaysia yang aku pernah ambik gambar sungai tu ... then aku baru terfikir ... iskk .. ada ke lapangan terbang kat lawas??/ aku check online .. takde punnnnn ... kat celah mana dia nak mendarat nanti?? .. oh tidakk ... tak mungkin atas air ... masa tu kapal tu memang terbang lalu depan tingkap hotel tu .. then terbang rendah sepanjang sungai tu ... aikkkkk ...

hehehe .. bila dah nak mendarat .. baru perasan .. bangunan kecik n ada jalan turap yg takde la panjang sangat ... fuhhhhhhhhhhh ... legaaa bila dah mendarat tu .... sooo turun kapal .. kami jalan lagik ... n dari jauh .. aku nampak kawan aku di airport sana ... hehehe ... siap salam n kiss muah muah muih .. then baru pahsan .. aku ada beg satu agi aaaaa ... then aku pun selamba tanya ... 

yusss ... kat mana nak ambik barang ????
tapi tadi aku macam perasan orang dok tunggu n ambik barang kat belakang bangunan tu ... hahahah .. maklum laa .. biasa ada roda bergerak pusing pusing tu ... tapi kali ni ... pegi ambik sendiri laa kat belakang tu ... mana ada roda-rodaa ... heheheh e... si yus dah gelak-gelakkan aku ...
kak amie niiii ... airport ni kecik je ... hahah kena ambik sendiri kat belakang tu ...... .. hahaha sabo jerrr ...

aduhhhhhhh .. macam macam laaaaaaa .... udahnye malam tu .. aku ngan kawan aku dok gelak gelak jer sambil dok citer pengalaman naik kapal ... upenye dia pun sama gak macam aku .... cumanya dia cepat sikit n dapat duduk seat single. then masa timbang pun dia kena gak.. n sebok cari seat number gak ...

hahahah kejutan budaya betul .... ape pun ... pengalaman manis ahh .. i like  ... sempat la bergambar kat airport comel ... dengan kawan dari Lawas n yg baju kuning tu pulak .. kawan baru dari Brunai ... hehehehe taukey Jamu ....
  

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky