keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 3 Julai 2012

Dag Dig Dug rasanya ..... MUET

isk ... April lepas aku nye last exam ..final .. .... lepas tu aku dah free ....

tapi besok .... aku ada exam MUET ...

aduuuuuuuu .... rasa berdebar debar nak ambik peksa ni dari minggu lepas lagi .... ape kes ekkk ... biasanya aku nak exam ... esok nak peksa .. dah jejak dewan peksa baru terasa berdebar nak exam ....  hahahaha pelik gak ni .... seingat aku la .. subjek english aku paling suka ... sbb takyah baca buku .... hehehe ...

ni nak kena selak selak internet gak ni ... cari tips tips apa yg patut ... bawak bekal g exam esok .... semoga allah permudahkan dan melancarkan semua urusan aku.


hoo yeah .... esok buat kesekian kalinya ... aku akan ke lawas .... isk takde la banyak pun .. hahaha gimick je lebihhh  ... 3 kali je baru ... semua atas urusan keje .. bukan makan angin arrr ...

tapi kiranya... aku merasa la pengalaman macam macam bila berjalan tempat orang tu  ....

1st aku pegi thn 2009 ... daripada tempat tu belum di majukan .. sampai la dah maju n cantik .... dalam masa 4 thn jer .. macam macam perubahan ada

.... paling menarik sbb kat sana aku merasa naik sampan@bot untuk seberang sungai ke kelas buta huruf ... memula rasa ngeri gak ... tapi skang dah ok sikit la ....

kalo tak silap aku ... kat lawas banyak beras bario ..  mmm rasanya macam beras pulut jer atau beras baru (kalo tak silap aku la)  ... lembut n lembik ... kalo orang yang suka makan nasik yang berai berai @ tak melekat bila masaknya ... mesti korang tak suka makan nasik beras bario ni ... tapi apa salahnya kalo mencuba kan??

n aku rasa kelas aku paling berjaya ialah di kampung aru lawas ni ....daripada surirumah yang tak tahu membaca langsung ... sampai dah boleh membaca ... dan memajukan diri dan keluarga ... setahun lepas tamat kelas ... aku pegi ke sana semula untuk projek Outcome ... masa tu dah ramai surirumah yang membuat pinjaman AIM untuk bisnes kecil kecilan ....

itu aku rasa satu kemajuan la .. daripada tak buat apa-apa .. dah berani buat projek kecil-kecilan ...


 dah ada keberanian utk buat pinjaman dan berniaga sendiri .... apa pun .. aku mengharapkan kemajuan yang baik dan perubahan yang baik untuk masyarakat setempat dan keluarga yang terlibat dalam program yang kami jalankan ....

moga perjalanan aku esok berjalan lancar ... Amin ....

aku paling suka gambar ni ... suasana kat sungai dia best laa ...  hahaha aku rasa .. kalo la kampung aku kat sana .. masa aku kekecik tu ... hari hari kot aku ada kat sungai ni ... buat ape lagi ?? memancing arrr ....



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

2 ulasan:

eMMe berkata...

hye Jijahh..syok na..jenjalan naik bot... jauh nye jalan... mesti de boye sungai tu...

JijahJambu@Jj berkata...

heheh hok alok dik non ... seram akak dengar bab boya tuuu ... sah sah laa kat sarawak sana nun ... tapi setakat ni alhamdulillah tak pernah jumpa lagi ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky