keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 21 September 2012

Bilamana kita rasa .....

tersebutlah kisah di satu tempat bernama ....











siapalah orang yang aku ambik gambar kali ni ...
jeng jeng jeng .... ini adalah salah sorang peserta kelas PLF di Semporna.... sempoi je makcik ni ... peramah n suka ketawa ...tapi rupanya terselit kisah suka duka dalam wajah dan sikapnya yang selamba ...

yang pakai baju hijau tu kakak dia ... soo dalam dok bersembang tu .. dia cakap la dia jeles ngan adiknya sbb dah pandai membaca ... sedangkan dia dari kecik sampai sekarang .. masih lagi tak pandai membaca. jadinya dia sangat berterima kasih sbb telah ada kelas celik huruf di tempat dia tinggal ....


jalan nak pegi ke rumah dorang ni .. kemain jauh kedalam... kena lalu kawasan jalan yang dibuat untuk balak ... tapi skang ni dah elok sikit la .. maybe akan datang makin senang la dorang dekat kawasan tu untuk akses ke jalan luar ....

sempat juga dia cerita .... sejak dia mula kerja masa kecik-kecik sampai la umur 25 ... duit RM10 pun dia tak kenal n tak tau guna ... katanya ... emak n bapak dia yang pergi dan ambik dia setiap bulan daripada tempat yang dia kerja. bila dah dekat gaji ... mak ayah dia akan datang utk ambik duit tu ...

dia citer lagi ... baju baju dia .. dari kecik sampai besar .. semuanya mak ayah dia yang sediakan .. banyak baju yang orang kasik jer ... sampai la bila satu masa ...  dia dah belajar sikit sikit untuk belanja dan beli baju sendiri ....

hmmmm ... cian kan??.. nahh ... cik Jah Share gambar jalan-jalan yang kena kami tempuh untuk sampai ke kampung dia ... dalam gambar ni .. semuanya masih ok lagi .. kira boleh akses pakai kereta biasa n 4 wheels ...

tapi ada juga kawasan yang hanya boleh dilalui oleh kenderaan lasak n kenderaan berat @ lori besar ... kalo nasib tak baik ... ada juga kereta yang masuk gaung atau tersekat kat lopak-lopak .. terutamanya bila musim hujan ... ada juga yang misi tidak tercapai sbb kekurangan kenderaan ... tu antara cabarannya lah ... lom kira yang kena jalan kaki lagik ... isk .. tak tau nak kata lah ... cik jah belum pernah hadapi lagi situasi macam tu ... insyaalah kalo ada rezeki ...

next time cik Jah share lagi ... soo sesekali cuba kita renungkan ...

kekadang kite rasa susah sangat ....
masih ada orang yang lagi susah giler dari kita ....

bilamana kita rasa sesak sangat ...
dorang lagi sesak dari kita ...

bila kita rasa semuanya kekurangan ...
dorang lagi alakadar dan seadanya dari kita ...

soo ... bila kita ada kelapangan, kesenangan dan berlebihan ...
cuba-cuba lah kita share setakat yang kita mampu ....
semoga allah murahkan rezeki buat kita serta di berkati .. insyaallah ...

Amietz : ALHAMDULILLAH .... syukur padamu ...












~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky