keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 24 Disember 2012

pilih satu antara dua???


Bila anak-anak demam, mula laa mak ayah pening kepala. Tambah pening lagi kalau si kecik susah nak makan ubat. Dulu masa Syatrah n Faris kecik-kecik pun sama jugak ... berkejar n kena kejong memanjang bila nak kasik ubat. Untungnya sebab kakak suka makan ubat selepas tu ... soo pakai sikologi je lah .. lama kelamaan dua dua pun dah senang nak kasik ubat ... isk .. pantang nampak ubat .. nak saja ..

Sabtu lepas masa kat kenduri ... ada la kawan aku sorang ni ... anak dia dah besar jugak la .. lebih kurang macam Syatrah .. dah 6 atau 7 thn ... tapi malangnya .. anak dia ni memang susah nak makan ubat .. soo hari kenduri tu .. anak dia demam. puas la pujuk suh makan ubat .. tak mau .. soo Walidnya pun berceritalah.

ada sekali dia demam tu ... aku suruh dia pilih ... 
Walid :  hang nak kena tibai kaa?? nak makan ubat???
anak : Walid tibai laaa abangg .... abang tak mau makan ubattt ... (sambil nangis)

2nd episode : Masa nak bagi ubat ...
Walid : Hang suka makan rambutan kann ??? 
abang : Memang la abang suka makan rambutan ... tapi ada ka ubat perasa rambutannn ????

hahaha ... bila anak-anak dah pandai menjawab & banyak akal ... macam ni la jadinya ....  

~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

3 ulasan:

atuk berkata...

Assalamualaikum Jijah

Alhamdulillah
anak2 masa kecik2 dulu senang makan ubat

Ann Ishak berkata...

mau tak berkesudahan dialog walid dengan abang kalau macam ni, kesudahannya walid jadi 'hijau' nanti...

Uncle Lee berkata...

Hi Jijah, ya la, budak2 bila kechik they only know how to cry, buat parents kelam kabote.....
As well jatuh sini sana.....or lawan adek beredek....
But whatever it is, may be, kids are just fun. They keep us active...sometimes lintang pukang too.
Wishing you and family a very happy new year. And keep a song in your heart.
Lee.

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky