keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 29 Oktober 2013

Bulat main roket ...

relax depan tv semalam ... tetiba datang si bulat berlari-lari (abis gegar lelemak satu badan dia) .. dengan muka baru bangun tido... (baru keluar dari gua persembunyian dia) ... terus datang kat tepi aku n menyerendeh suh garu ....

kering hidung dia ... gak nye kena hujan .. demam la kot ... sama macam tuan dia gak ... dah garu garu sikit .. dia pun baring depan aku n tido ....

sekali datang si faris ....

faris : nahhh bulat .... main roket
bulat : (terkejut ...sambil buat muka tak puas ati) ..
aku : (ambik roket ketepikan dari muka si bulat) jgn la kacau kucing abg ... bulat nak tido tu ...
faris : alaaaaaaa ... biar la dia main roket tuuuu ... (sambil tolak lagi roket tu kat depan muka bulat)

adoii ... sekali ngan kucing di suruhnya main roket .... parah ... parahh ...

udahnye bulat bangun n pi tido kat tepi dinding .... sedap je berlingkoo .... tak sedo ape dahh ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Ahad, 27 Oktober 2013

hatred...

Marah... memang akan cepat sejuk...
Merajuk... memang takerajuk lama...
Tapi kalo dah benci....
Sampai mati la kot..... ?
Tapi takde lagi setakat ni.... nak cuba boleh jer....


~ It'S OnLy Me ~
  Photobucket

Jumaat, 25 Oktober 2013

Maaf

 Maaf ...
satu perkataan yang senang untuk di sebut ...
hanya sekadar ucapan di bibir ...
atau dengan kesungguhan dari hati ...

senang juga menerima perkataan maaf ..
tapi ada kala perkataan itu langsung tidak memadam kesan kesilapan itu...
calar di hati tu akan kekal di situ walaupun perkataan maaf itu sudah di ucapkan..
betol tak?
sampai bila bila pun akan teringat ....
macam torehan pada pokok kesan luka tu memang akan ok ..
tapi masih boleh di lihat ....

bukan memendam dendam ..
cumanya sakit masih terasa dan bersisa ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 24 Oktober 2013

kenyataan itu ...


kita sentiasa mencari jawapan pada persoalan ...
jawapan itu adakala tidak seperti yang di harapkan...
kenyataan itu sukar untuk diterima kann ??
tapi ku telan juga ...

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

perfect ke ?

benda yg boleh di siapkan dalam masa 1 minit pun nak suruh org buat jugak ke ??
@ sebenarnya ko yg buta IT???
dia suh aku buat kerja ...
dia pergi menyembang .....
BAGUSSSSSS!!!!
maklum la .. PERFECTIONIST ...

NOTA KAKI : ye la sangattttttttt .... 

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Rabu, 23 Oktober 2013

Embun pagi ...

tiap pagi macam biasa sebelum mula kerja ... aku akan pastikan pokok aku cukup makan dan minum ...
(kira macam tuan dia jugak la .. letak beg kat opis .. terus pi makan ...) maklum laa .. dalam bangunan ni .. mana ada hujan .. kalo kat luar tu takpe la jugak ... kelembapan udara atau hujan yg turun .. basah la jugak pokok tu ... kalo dah nama bela pokok lam opis .. kena la jaga leklok...

tenung punya tenung ... pagi ni rupanya ... banyak embun kat bawah daun tu ... pernah sekali aku jumpa sebelum ni ... tapi satu titik embun je ... hari ni kat pokok duit-duit tu ... banyak betul...

kata orang tua .. ubat utk terangkan mata ... ambik embun .. baca selawat n sapu kat kelopak mata ...
kalo nak kuatkan badan ... sapu kat badan ...
hehehe sikit je pun ... sapu kat mata je la ...
ape pun .. semuanya datang dari allah .. pada dia kita meminta ... insyaallah



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Selasa, 22 Oktober 2013

anak bapak ....

dialog antara anak bapak dengan bapaknya di pagi hari ....

bapak : abang ... cepat laa pakai baju ... bapak dah lambat dah ni ... dah la nak jalan jauh ...
anak bapak : kalo bapak jalan kaki .. memang la lambat ... jauhhh nak jalan ... 

tak boleh tahan woo ayat dia ... makin hari ada jeee yang dia jawab ... ade je jawapan dia ...
udahnye pepagi buta dah gelak besar ....

dah tu sbb lambat sangat siap ... langsung kena tinggal ngan bapak dia ...
meraung ... nak salammm ... nak salam ...
adoii ...
anak bapak ... anak bapak ... saboooo je lahh

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

sabun ohh sabun ....

sabun ohh sabun ...

skang ni ada banyak jenis sabun kann?
perasan tak? ...

sabun muka
sabun ketiak
sabun mandi
sabun rambut
sabun "intimate part"
sabun berubat
sabun bakar lemak
sabun untuk lelaki
tah ape ape jenis sabun lagi .... 

jaman gitu rasanya .. satu sabun utk semua ...
itu la sabun badan ... itu la sabun kepala ... satu badan semua leh guna ... takde ape pun jadik
tapi skang ni .. dah macam macam ada ...

jaman gitu pakai akar kayu je pun wat shampoo ... tapi aku tak pernah cuba la pulak ... heheh ... tak pernah tengok real life laa ...

shampoo ni pun satu hal ... teringat ada satu masa tu ... aku mengalami masalah keguguran rambut yg serius .. udah le rambut takde berapa nak lebat ... kalo dah gugur secara beramai ramai .. memang la lagi cepat nampak botak n lagik tambah nipis rambut aku ...

soo utk elak rambut lagi banyak gugur .. aku beli shampoo anti keguguran rambut ...
dah pakai shampo anti gugur ... udah naik kelumumur la pulakkk ...
soo aku tukar lak shampoo anti kelumumur ...
nah kooo ... satu kepala aku ni naik macam jerawat la pulak ... sakit tuuu ...
ada ke shampoo utk jerawat ??? hehehe takde la pulak aku jumpe lagik dalam pasaran ...

tapi susah weh nak jumpe shampoo yg sesuai ngan kepala aku ni ... rasanya semenjak dah banyak dalam satu ni kot ... kepala pun dah banyak masalah lepas satu satu ... tak tau la orang lain ... aku citer ni .. hal kepala aku laaa...

kadang ada rasa nak kasik butaks kepala .. then sapu je minyak bijan india tu ... katanya leh lebat rambut ?? ye ke ??? haaaa ... leh cuba nih ... tapi nak butaks kepala tuu tak la kot ... kang terkujat lak mak aku bila nengok anak dia ala ala military lak .... heheheh ...

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Ahad, 20 Oktober 2013

bila Syatrah ngaji....

Semalam aku ajar syatrah mengaji... alhamdulillah dah masuk iqra 3 semalam... baca baris atas n bawah....

Sebab dia dah pandai eja ... aku ajar la kot rumi sbb nak suh dia senang faham...

B I? ... biiii...
T A? ... taaaaa....
T I? ...... tiiiii.....
J A? .... jaaaa....
J I? ..... jiiii....
Kho baris atas? .... khooo....
Kho baris bawah?.... khoooqqqq...

Haduuuuu.... terlebih idghomm la pulak... udahnya aku ngan dia takleh berenti nak gelak...

Parah anak buah aku sorang ni...

~ It'S OnLy Me ~
  Photobucket

Isnin, 7 Oktober 2013

Tak mandi pagi ...uuu

Tadi pagi tinggal aku dengan si kecik Faris aje ... sblm aku solat n bersiap utk pegi keje ... aku suh si faris mandi ... kemain lagi dia seret towel ... aku pesan ...

abg pi mandi cecepat..pakai baju .. nanti baru boleh tengok cerita lipas ...  ok?

angguk je sambil jalan pegi bilik air dengan towel meleret ....

20 minit bila aku dah siap ... uihhhh cepat nye mandi ... dah siap pakai baju ke ape ?? senyap je ...

panggil dua kali .. senyap ... aikkk pi mana??? .. cecepat sarung tudung n turun bawah ...

nahhhhhhhhh ..... tergolek terlentang dia tidoq ... dengan baju busuk tadi  ... konon nak belakon tido ... mata terkedip kedipp .... sengih jeeee bila aku cucuk pusat dia ...

adoii ... ikut perangai sape la ni tak suka mandi nih ... kesian arr sikit ... sbb hujan ..kira ok la sikit ... wat malu ngan cikgu je .. pegi sekolah ngan baju busuk ... ape la abg faris ni ... 

note : gambar lama masa dia kecik baru nak pandai jalan ... cute je ngan baju jubah n kopiah ... iskk kejap je bebudak ni dah besar ....


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Jumaat, 4 Oktober 2013

muah muah ... kiss kisss ...

Semalam masa aku dok mengemas dapur ... datang la si kecik Faris ...

Faris : Cik Mie ... abang nak air "coyaaaa"(soya)
Aku : aaa pi ambik lam peti ... nanti cikmie tuang dalam cawan ....

elok lepas aku tuang dalam cawan ... dia pun minum ... masa dia tengah minum ... aku kiss kat kepala dia ...


Faris : alaa cik mieee .... ngape cikmie cayang abang kat kepala ??? cayang la kat sini ke (sampil tunjuk kat pipi kiri) ... kat sini  (tunjuk pipi kanan) ... kat sini keee (atas dahi)

aku : (aiyohh ape aku nak jawab ni) ... ye laa .. sama je mana-mana pun  .. cik mie kiss abang sebab cik mie sayang abg ...

Faris : kakak??

aku : ye laa .. cik mie sayang semua ... sayang abang, kakak, bapak .. ibu ...

Faris : Nenek?

Aku : Nenek pun cikmie sayang jugak ..sayang Nenek... uncle D.. auntie Sha.. abg Judin.. aniq.. baby faruq
  ...

Faris : Atuk ???

Aku : (alamak ... atuk Jelawat) .... ha ahh ... semua la cik mie saaaaayanggg sangat ... dah abis pi naik masuk bilik ... jap lagi mengaji ekk ...

Faris : OK ....

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky