keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 23 Disember 2013

RM yang datang dari pokok kayu & tumbuh sendiri dari dalam tanah ???

OWH .... first .. ini adalah luahan rasa dari benakku yg kekadang tak paham ngan perangai korang yg suka mengutuk "orang gomen" .. cakap orang  gomen ni suka membazir dan buat program makan belanja juta juta ..ribu riban .. buat program entah ape ape dan sebagainya ...

tapi kalo nak cakap pun ... pikir pakai otaks sikit arr .. aku tau korang keje sendiri n tak makan gaji dengan gomen ... soo boleh survive sendiri kan ??? duit datang dari pokok kayu atau tumbuh sendiri dari dalam tanah kot ???

aku memang keje ngan gomen .. n aku tahu aku merancang n akan menggunakan duit yg di peruntukkan untuk kegunaan masyarakat .. maknanya .. duit itu juga datangnya dari aku n korang dan akhirnya duit itu akan diperuntukkan kepada korang balik  ..

tau ke korang...  peruntukan tu semuanya akan digunakan utk kepentingan masyarakat jugak wehh?? .. contohnya kalo buat program masyarakat ...sewa tempat ..sewa audio system ... sewa kemah ... sewa meja kerusi ... sewa kipas angin ... jamuan makan minum masa program .. hadiah hadiah pertandingan .hiasan pentas & pokok hiasan (kalau ada) ..buat banner program..dan macam macam lagi arrr..... tidak ke semua tu akan gunakan duit peruntukkan dan dibayar kepada "mereka" yang merasakan mereka tidak makan gaji tu dan boleh hidup sendiri??  

kat situ saja... korang kira lah berapa orang yang dah merasa duit gomen yang korang kata "orang gomen yang makan"... taukey kemah ..taukey audio system .. kerusi meja .. katering .. hiasan pentas .. banner .. taukey hadiah/gift... masyarakat dan lain-lain ... tu pun tambahan lagi kalo ada guna khidmat juru gambar .. juru hias .. juru mekap ...tukang kutip sampah n tukang bersih (sbb orang ramai memang tak akan pandai buang sampah kat tempat yang disediakan bila time program .. aku pun tak paham bab nih ).....lom campur pakcik pakcik rela yg jaga lalu lintas...ambulan n petugas penyelamat .....n .. tah ape lagik  serba mak nenek yang berkaitan ..... semua pakai RM ..n RM itu lah datangnya daripada KO-RANG ... kepada ORANG lain ...

Nahhhhh ... aku bagi lagi satu situasi n korang fikir sendiri la ... kalaulah nak buat satu program ...  yang mana takyah pakai "duit" ... buat program kat tengah tengah padang ... takdo kerusi .. meja .. kemah ... takyah hiasan ribu riban ... takyah sedia makan minum pada tetamu ... semua datang n berdiri je lah kat situ..layan je program yg orang buat  ... n lepas abis .. balik teruss ...

 rasa-rasanya korang nak ke pergi kat program cenggitu ?? OK OK ... takkan laa tengah padang ye tak ??? pakai dewan orang ramai laaaa ... tapi takde kerusi .. kipas (semua pakai dewan punya yg sedia ada)  .. semua kena bersila duduk kat lantai tu je .. orang yg bercakap kat atas pentas tu kena la melaung kuat kuat supaya orang belakang dengar apa yg dia nak cakap .. atau .. pakai je pembesar suara yg selalu cikgu sekolah guna tu ... buat pertandingan .. takyah kasik hadiah ... panggil penceramah .. artist .. kena la seikhlas hati (utk orang ramai katanyaaa) ... atau kena la cari penaja yang sudi sediakan perkhidmatan yg kami perlukan utk program masyarakat .... heheheh korang rasa ADA KERRRR???????? ...  Lain la kalo nak taja majlis kawen retiss yg femes femes tu kan?...sekali dua ok lagi la menaja program .. kalo selalu ... aku rasa lagi teruk kena maki lepas tuu kot??? ....

orang kata ... diamkan ajer .. nanti senyap sendiri ... sekali .. dua kali .. aku boleh telan laa ... tapi kalo dah selalu .. bikin hati panasss dooo..aku sentap arr dengar korang cakap macam tu sbb aku keje gomen n aku tak pernah dapat untung atau makan juta-juta n ribu riban bila buat program untuk masyarakat .. ... cakap banyak pun takde guna gak .. sbb akhirnya korang akan jawab ... SEMUA KASIK KRONIII DORANG GAKKK..... hah lantakkkkkkkkkkk .....

hahaha ok .. aku dah cakap ape yg aku nak cakap n kasik tau ape yg ada dalam benak aku ni ... kalo nak terasa .. ikut suka korang arrr ... kalo nak kutuk pun ... kutuk lah ... suka suki aku arr sbb ini blog aku ... cuma satu aku nak pesan ... berpada-pada la ape nak kutuk pun .. biar logic dek akal n biar tak kena muka sendiri ...

nota kaki : agaknye orang yg melenting sangat tu .. sbb dia tak pernah dapat "makan duit gomen" kot ??

herkkkk .. apasal harini aku sentap sangat nengok status FB kengkawan sekolah aku yg rata-ratanya duit dorang datang dari pokok kayu atau tumbuh sendiri dari dalam tanah ??????  hahahahah ...




~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 12 Disember 2013

Kucing Ohh Kucing



 Pagi tadi on the way ke office ... beberapa buah kereta di depan aku macam mengelak sesuatu kat jalan yang ada jual banyak buah-buahan tu ...

rupa rupanya ada seekor anak kucing yg dah tak bernyawa lagi kat jalan tu ... sebelum ni pun aku dah pernah story pasal anak kucing kena buang kat tepi Hiway ... >> KITTY

Aduhhh .. ape kena la dengan mentaliti manusia ni ... kalau ye pun nak buang kucing ... tunggu lah sampai dia pandai survive sendiri ... tunggu sampai dia dah besar n kuat sikit untuk teruskan hidup dia n buang la di tempat yang sepatutnya ... yg senang dia nak hidup ..

Tak menasabah langsung bila ko buang dia kat jalan raya yang penuh dengan kenderaan n langsung takde rumah orang atau sumber rezeki untuk dia ...

agaknya nyawa haiwan n nyawa manusia dah semakin tidak bernilai kot pada Manusia .. patut la baby di buang merata-rata .. sesenang je tembak n bunuh orang sana sini ... kalau dah nyawa manusia macam tu ... ape tah lagi nyawa haiwan ... entah lah ...

gambar kat atas tu anak kucing terbaru kat rumah ... mak dia tah kemana hilang .. seminggu je sempat dia menyusu ngan maknye .. lepas tu dah jadi anak lembu la kot ..sebab minum susu tepung ... heheh ... Neng ...

note : syurgalah tempat mu  ....

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky