keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 8 Januari 2015

Bingka berempah...

Kuih bingka @ kuih bakar berempah . .. sape suka angkat tangan...hheheh ramai peminat kuih ni... Jah x pernah buat kuih ni... kalo makan... heheh sekejap jerr... tambah lak kalo luar dia garing... lembut lak... makan pepanas... uuuu mak aiii... (terliur lak)

mmm ada satu versi lagi kan kuih ni?? Yang berempah... sekarang ni susah nak jumpa.. kalo bulan puasa ada jugak yg jual. Tapi yg pandan biasa je...

 tiap kali tengok kuih ni.. Jah teringat arwah apak... masa Jah tinggal di FRIM kepong dulu.. ada pakcik Man namanya.. dia n isteri jual kuih ni kalo bulan puasa... tiap kali puasa.. arwah apak akan beli... kuihnya cukup tip top... manis... garing... cantik... atasnya dekat tiap kelopak di letaknya ceri merah n hijau.. bijan of kozz ada..  tiap hari.. sorang akan dapat 1 kelopak je.. heheh... emmm sedapnye... pejam mate dok ingat raseny3... nanti nak belajar buat kuih tu la... mana tau menjadi la pulak kannn... nanti nak cari resepi.... nyam nyammmm... nampak sedap je gamba kuih tuu ... tangkap leleh je ni

nota : gambar pinjam dari >> http://tempahankuihmuih.blogspot.com/2011/06/tempahan-kuih-muih.html

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

1 ulasan:

Ann Ishak berkata...

betul...kuih ni sedap betul. saya boleh habis satu kelopak tu makan sorang

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky