keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Isnin, 19 Januari 2015

Kera sumbang ehh...


 hari ni aku nak citer pasal kera sumbang.. hehehe tau ke kera sumbang tu ape? ... maksudnya org yg x mahu bergaul atau mencampuri orang lain.

 Aku bukan nak mengumpat n bercerita pasal orang lain..tapiii heheh ni cerita pasal seseoranglah jugak. Cumanya ... aku nak share n harapnya janganlah korang jadi mcm org yg aku nak cerita ni. Ambil yg positif saje ekk...

Tahun lepas ada la satu group staff staff baru yg melaporkan diri. Ramai jugalah yg posting di opis aku ni. Tapi adalah 2 3 org yg agak kelat. Yg aras lain tu aku xde lah kesah sangat sbb jarang jumpa. Tapi yg aras aku ni.. selalu gak la jumpa.

 Well org kata kalo masuk kandang kambing .. ngembek laa.. masuk kandang rimau??? Ngucap lerr.. (heheheh tipuuu... tipuuu)... masuk kandang kerbau menguak ler.. maksudnya kena sesuaikan diri laa dengan keadaan sekeliling.

Aku dengar n pernah di kabokan oleh seseorang.. orang ni sangat hebat masa di tempat lama. Sebab kehebatannyalah dia dapat naik pangkat kot.. soo sangat sayang ler... dah dilengkapi dengan pakej yg baik.. tambah nilai yg baik la sikit lagi. Takde ape yg kurang pun kalo kita buat baik ngan org. Bukan org tu nak kikis reta benda ko sampai papa kedana pun..

bebudak ni ada yg mengadu.. sangat stress kalo keje ngan dia. tau la dia sangat dedikasi n workaholic. Tapi jgnlah kata org lain x buat keje. Suka sindir org lak tu.

 "Ehhh... korang takde keje kann.. meh buat keje ni" ... vah vahh vahhh... kalo aku kena ayat tu.. mau bertukar hijau baqq angg... kalo korang x angin kerr? kalau dia bercakap pun.. sentiasa dengan level stress yg sangat tinggi. Mcm masalah negara. Volune sora dia pun.. mak aiihh... mcm nak bagi kempen jekk...

last week kitorang buat makan makan sempena selesai tugasan n mencapai target. 1 level kitorang jemput n jamu makan. X kesah laa org tu bawak atau tidak pot luck nya. Join aje lah. Bukan nak kutip duit org pun. Ajak makan sampai 3 4 kali.. tidak la jugak dia datang. Apee xde kelass kee.. atau diet bagai?? .. ape salahnya kalau datang je lah kat tempat hidangan. Ambik bau pun xpe dah kalo xnak jamah sekalipun.

 Hmmm dia tetap laa dengan bz dia tu. Agaknye kalo dia bz. Memang dia x lalu nk makan la kot? Atau dah bawak bekalan dari rumah gamaknye. Masalahnya dok lalu lalang depan orang konon bz giler sangat laa.. memang la makan time waktu kerja. Kejap aje pun kann.. ganti le balik 1 jam yg ko makan tu waktu rehat ke.. balik lambat sikit ke. Asalkan.. siap target kerja ko hari tu.. n ganti balik waktu kerja tu..

aku rasa xde salahnya pun kan? Lainlah kalo ko kerja front desk. Jumpa ngn customer.
Of coz laa kena utamakan kerja. Jgn lak time ko bertugas tu nak buat menda lain lakk..

dah lama dia kat sini.. dah selalu kitorang ajak.. x juga nak mesra mesra sket... harapnya dia ok lah selepas ni. Jgn kelat sangat... jgn over stress sangat... lebihkan kemanisan dlm senyuman.. lebihkan ramah n nice (kata omputes) dlm hubungan kerja. Iskk amalkan sikap yg positif aje lah senang citer.

 haaa tu je lah nak citer. Errrr membebel ke ape ni ek.. heheheh.. well kita pun manusia biasa. Learn from others but always take the +ve only. Tambah apa yg kurang .. baiki apa yg x ok.

 Aku bersyukur sbb sentiasa di kelilingi n bekerja dengan org yg baik2 n hebat. Sentiada diberikan tunjuk ajar n contoh yg baik utk aku ikuti... semoga kita sentiasa berubah kearah kebaikan n disenangi org lain. Aku harap juga ada org yg sentiasa nasihatkan aku kalau ada salah dan silap yg aku lakukan secara sengaja atau tidak.

 ok geng... have a nice day n smile always... Moh kite wat kojerrrr... chaiyoooo  chaiyooooookkkkkk . ...










~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky