keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 7 Januari 2015

T.I.D.U.R

Ya Allah .... nikmatnya dapat tidur .... Musim exam hampir ni memang la ... nak tidur pun tak berapa nak lena ...

keje pun sama gak lerr ... hujung tahun pun sama macam awal tahun gak (ehh sepanjang tahun kot) ... kerja opis pun memang tak pernah pandai nak habis ... 

sama sama penting ... Kerja untuk periuk nasik ... studi pun sama gak ... dua dua penting .. dua dua nak kejar .. kekadang x terkejar .... siang kat opis sebok ngan kerja ... balik rumah .. otak pun dah letih lesu .. dapat bantal .. terus padamm ..

kelas aku lak semester ni memang tiap hari Ahad ... soo Sabtu adalah satu satunya hari yang mana semua nak aku kejarkan ... keje umah .. keje sekolah .. main masak masak .. basuh baju .. lipat baju ... bawak anak buah jenjalan n memakan .. kuar ngan kawan ... itu je hari yang aku available ... hehehe ... take turn lah ekk ...

Semalam exam aku dah tamat ... since dari malam Jumaat aku mula study maut .. heee last minute memang la .. tah la ekk .. otak dah karat kot .. baca awal awal pun tak ingat-ingat gak .. kena la top up balik dah saat saat akhir ni ... exam lak semester ni rapat habis ... paper 1 hari Isnin .. paper 2 hari Selasa .. dua dua susah n banyak nak kena hafal ...

Hari Isnin : dah 2 hari tidur 30 minit @ 1 jam aje tiap malam since malam Jumaat ... udahnye rasa ting tong yang amat ... baca satu satu soalan tu pun macam lambat beno nak mencernanye ... udahnye mata pun dah mula blur-blur ... aku tido jugak kat meja exam tu 5 minit ... lepas tu baru la segar ...

Kes exam semalam pulak ... semua dah ready ... tepat 2.15ptg .. mula laa exam ... aku nengok memasing dok menggelisah ... tengok kanan kiri ... alhamdulillah .. ada gak yg aku leh jawab semalam ...  aku kerling budak belah kiri aku .. still tak tulis ape ape lagik .. dok pusing-pusing kertas soalan ...

elok dah 35 minit gitu .. budak sebelah kiri aku ni pegi toilet .... dalam 5 minit gitu ... dia pun masuk ... elok dia duduk ... dia pun cakap ... Bismillah ..kuat gak le dia cakap sampai kami semua boleh dengar .... (abis geng-geng dia termasuk aku tergelak kecik) ... masa tu aku nampak dia dah mula menulis sesuatu ...

aduu ... perit wohh kalo dapat kertas exam .. langsung blank tak tau nak jawab apa ... aku pernah jadi macam tu dua kali ...

1st masa aku seat untuk exam KPSL .... mati mati aku ingat soalan dia mcm exam biasa .. ada ABC ... sekali .. soalan essay daaahh ... satu hape aku x leh jawab .. udahnye .. aku tulis nama .. no IC .. 3 jam aku tunggu kat dalam dewan tuu ... (geram kat diri sendiri) ... kali ke 2 ambik exam tu .. Alhamdulillah ..lulus ..

2nd time masa aku ambik exam final ... semester berapa x ingat la ... tah kenapa aku keluar lambat dari rumah ... masuk lak kat area Kelang ..utk ke Shah Alam .. humang aii jemm jalann ... confirm aku memang lewat ... sampai kat dewan exam ... orang semua dah masuk kat dalam dewan .... dekat 30 minit aku lewat ... sib baik boleh masuk dewan ... dengan perasaan dok berdebar sebab lambat n berdebar nak exam lagik ... dengan kaki n tangan seram sejuk mengharung jem ngan ketoo nak exam .... otak aku terus jemmmmmmm ... tah ape ape aku jawab lam exam tu pun .. x tau ler ... memang kantoi paper tu ... hehehe ..
esok nye .. aku naik kuda pegi exam ... senang nak cilok-cilok n tak jem sangat ... tapi tu le .. sepanjang jalan asyik kena hon aje lah ...

soo berbalik pada cerita tido ... sedapnye la dapat tido ... nikmatnya tak terkata ... letak kepala kat bantal .. plok bantal golek ... padam terusssssssss ....

masa kekecik .. Apak selalu marah kalo bangun lewat ... dia kata ..
"esok kalo dah keje nanti .. ko tido la berapa lama ko nak" ... (n satu agi nengok tv pun dia selalu cakap cenggitu) ... 

hadehhh .... rasanya tak la kot ... dah keje pun sama je ... bangun kul 5.45.. 6.30 dah kuar umah .. balik umah abis keje dalam kul 6.45 .. pegi gelap .. balik gelap ... waktu yang paling best kalo dapat balik kampung ... huiii .. lepas Suboh sambung balik ... heheh ... walau x berapa nak lelap dah ... tapi tu lah kan ... orang kata kalo nak murah rezeki .. lepas Suboh jgn tido balik ... 

oo yer .... bagi sesiapa yang ada masalah nak tidur ... cer baca kat sini .... >>> 20 tips tidur

ok allz ... Have a great day ...... (opis tengah sebok 5S)



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky