keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Ahad, 8 Mac 2015

bila mana aku ngan dia makan nasik ulam ....

Hari ni tah kenapa aku teringatkan suasana kedai makan yg pernah aku singgah dulu..

pernah suatu waktu.. masa aku jenjalan ngan seseorang di negeri yg terkenal dengan keropok losong ..
Masa tu belum waktu makan tengahari ...soo kedai tak berapa nak ramai orang ... aku bukan cerewet orangnya dan dia pun memang sempoi ...

tetiba dia ajak aku makan nasik ulam ... alamak .. biasa aku makan ulam ni kalau kat rumah je.. bila keadaan agak santai n boleh makan dengan amannya ..

mmm boleh aje lah .. lagipun tempat dia ... dia tau la apa yg the best ...
ternyata ... memang sangat best kedai tu ... kedai makan tu bukannya restoran yg mewah .. ada aircond n kipas bagai... cuma kedai makan biasa ...

tapi yg menarik .... sebab kedai makan tu dekat tepi sungai ... hmm siap boleh tengok ada boat keluar masuk ... ehhhh .. muara ke ape orang panggil ekk ? hahaha ..bot nelayan kecik keluar masuk situ le ...

macam biasa.. dia memang selalu pamper aku .. (dulu laaa..skang takde peluang dah) .. dia akan choose semua lauk pauk n benda yg nak di santap.. hehehe .. ambik koo .. mcm mcm ulam ... satu yang best kedai ni .. lauk pauk dia memang semua masakan yg dimasak kat rumah kita seharian ... xde lauk special pun .... masak lemak petola ngan taugeh ... singgang ikan tongkol.. ikan bakar tawar.. ikan masin .. sambal .. ulam .. mmmm semua yg simple je ..

kena pulak hari yg aku pegi tu memang cuaca redup je ... soo port kami kat bawah pokok .. hehehe makan ala-ala santai pepetang hari gituuu.. sambil sekali sekala jamu mata tengok sungai ngan bot yg lalu lalang ...

uuu sempoi abis kedai tu ... soo .. moral of the story.. x semestinya kat restoran mewah je kita akan makan dengan penuh rasa puas hati ... tapi kat kedai biasa pun .. kalau rasanya terbaik.. memang berbaloi baloi lahh... ape pun .. aku dah lupa la kedai tu kat celah mana.. sekali tu aje peginye pun ... harap kedai tu terus suksess .. dan orang tu pun bahagia dengan pilihannya ...

Nota : Kuala Kemaman


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky