keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 4 Mac 2015

pokok ooow pokok ...

 3 minggu ni asyik ulang alik n kena kerja luar je ... balik rumah kejap-kejap tukar baju n punggah keluar masuk stock baju-baju yg nak bawak pi out stesyen .. kali ni xde la jauh sangat ... kat kl aje .. tapi xleh balik rumah ... kang sape lak nak jaga anak-anak buah masa kursus...

soo arini x mo citer pasal kerja .. tapi nak citer pasal Lidah Buaya .. hehehe pokok lidah buaya ...
yeehaa ... lama dah dok jeling jeling pokok ni .. penuh pasu kat umah sebelah ni ... geram jeee .. dulu pernah ada pokok ni kat umah ... tapi sejak balik kelantan ..dah xde pulak .. kepupusan .. umah kl ni memang la takde .. kawasan yg ada tanah dulu pun dah kena simen ... eee ... geram jee ... aku suka gak tanam-tanam pokok ni ... saja laaa kasik tenang fikiran ..

satu hari .. jiran belakang rumah bersihkan kawasan tanaman belakang rumah dia .. ehhh .. alih alih ada pulak dia buang pokok lidah buaya tu .. cian lakk .. pokok tu sederhana besar .. tapi dalam keadaan yg x berapa nak sihat ... kurus kering je ....ciann dia ... sampai petang aku dok nengok dia kena jemoq n duk berlungguk kat tempat sampah sarap nak buang la kot kann ...

 maghrib hari tu ..  aku ambik n letak dalam bilik ayaq .. gelap .. lembab .. basahkan akar dia sikit .. errr .. xde akar pun .. ada batang yg panjang je .. sama panjang ngan daun daun dia .. heheh.. esok pepagi aku parking kat tepi pokok palma .. siramm banyak ayaq ...

balik kerja petang tu .. ada pasu kosong .. korek korek kasik gembur tanah n tanam la dia ... siram pagi petang .. iskk .. panas la pulak ... pindah pulak kat tempat redup bawah parking ... biar dia jeling-jeling n rasa haba matahari je dah la ... awak x sihat lagi kann ..

semalam balik kerja awal sikit .. nampak pokok tu ... saja sentuh daun dia .. wahhhhhhhh .... terkejut kjap ... gemok dah diaaaa ... semua daun daun dia yg kurus kedengking nipis x cukup zat tu dah bulat bulat n gemokkk ... eeeeee i like ... baguihnyee .. ingatkan bila kena tinggal .. xde orang nak jaga .. rupanya ada orang yg tolong siram n kasik baja bagai ... amboi aboii ... mekasih naaaa ...

satu lagi yg jah nak cari ... air plant ... saja je .. sbb rasa macam heran .. macam mana dia idp walaupun x duduk kat tanah .. cuma hidup dengan kelembapan udara je .. hmmm ... soo thn ni saya nak cari pokok tu pulakk ... heeekk .. cita cita tu ada .. tapi sempat ke tidak nak membelanya tu .. insyaallah la kot ... hehehe ..

mmmm kat opis jah ada gak pokok .. tapi pokok biasa je la .. lidah jin (errkkkk lidah lagik) ... ngan pokok ape nama x tauu ... yg ni tanam kat pasu letak batu ngan ayaq aje .. xde tanah ... tapi baja jah letak jugak tauu ... isk .. kalau x .. macam mana dia nak ada zat kann .. nak penoh pasu dah ...

jadi le ... bila ngantok .. pandang pokok ijau .. segar bijik mata kejap .. ye dakkk ... 





~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky