keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 2 Disember 2015

nikmat yg aku kadang terlupa

Talking to someone yesterday..
.dia kata ... tiada lagi keseronokan bekerja.. stress.. x happy dll...
teringat suatu waktu masa aku masih disini..
aku juga pernah rasa begitu. Rasa marah.. benci.. penat...rasa nak berhenti.. dll...

ya. Memang kita semua ada rasa begitu. Tapi ingatlah. Jika bukan kita yg telah di amanahkan... maka bukan kita yg berada di situ. Jika semua manusia itu perfect. Maka tak perlulah adanya manusia lain membantu...
jika berat kaki melangkah... ingatlah. Allah yg maha berkuasa. Dia yg memberikan rezeki .. juga memberikan rahmat dan keberkatan sepanjang hidup kita. Dah tentu kita memerlukan keberkatan dalam hidup kita kan?CCubalah... tanam sedikit lagi keikhlasan dalam hidup. Waktu melangkah keluar ... pesan dalam diri... aku bekerja kerana Allah...akan ada rasa ketenangan ... n pasti kita mampu meneruskan pekerjaan kita hari itu dan seterusnya.

 Aku suka duduk n perhatikan sekeliling... kadang dengan memandang. Kita jadi tenang... kita dapat lihat nikmat yang Allah berikan .. melimpah ruah sebenarnya dalam hidup kita. Kita rasa susah bekerja... siapa yang lagi susah kalau kita bandingkan kerja kita dan tukang sapu di opis kita? Nampak kerjanya senang ... tapi cuba kita berada di posisi dia.. penat kot? Sedangkan kita hanya penat otak berfikir n laksanakan keeja kita.



Aku ingat lagi bila masa aku rasa berat sungguh rezeki aku... x cukup belanja .. susah kerja yg aku buat. Kebetulan aku berada di stesyen bas Pekeliling... dari jauh aku nampak seorang pakcik sedang menjala ikan di sungai besar kat stesyen tu. Sekali.. dua kali lempar.. belum juga berhasil.. dari hujung sana .membawa ke sini... masih juga diteruskan.. penat.. lelah... beemandi peluh .. dengan tempat sebegitu... aaku? Duduk di office yg ada aircond .. sejuk.. nyaman sepanjang hari. Tak perlu bersusah payah. Hanya duduk n buat saja kerja aku... itu pun aku x mampu? Dah bagaimana lagi yg aku mahu?sabarlah. Teruskan..bersyukur n niatkan semua pada Allah. Jangan lupa juga...untuk berbagi sedikit.. membantu yang lain yg lebih memerlukan... Moga hidup kita lebih baik dari sebelumnya n sentiasa di berkati .. insyaallah. Have a great n successful day Allz.

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky