keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Ahad, 22 Februari 2015

Aku n engkau ... siapa?

 kau buat aku mcm patung cendana...
seolah olah aku x de perasaan
Macam aku x pernah sakit.
..x cengeng..x jeles.. x marah.. x rindu.. x kecewa.

 Ape aku ni... kawan bila waktu kau susah aje ke? Waktu kau boring? Waktu kau nak mengadu? bila kau senang .. kau happy.. kau ada segalanya... terus kau lupa... engkau siapa?? Aku ??



.




~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Sabtu, 7 Februari 2015

Jika kita berasa susah... perhatilah sekeliling mu...


melewati jalan jalan di sekitar Kl jam 9... ku lihat ramai yg sedamg duduk berkumpulan. Berbual bual dan bersembang agaknya. Rata ratanya lelaki... biasa saja.. tak ada yg berbeza.

Di kedai makan... masih ramai juga yg menikmati hidangan yang tersedia. Tak kurang yang berbual-bual sekadar menghabiskan masa. Gelas yg masih separuh penuh... dah sejuk agaknya.

Sama juga dengan aku di sini. Duduk .. berbual bersama seseorang... mata... sibuk memerhati orang ramai yang lalu lalang. Begitu.. begini.. banyak sekali urusannya. Sibuk sungguh manusia di kota raya ini. Tak penat kah? Bingit.. padat... sesak.... sudah sebati agaknya. Aku? Entahlah. Tak tau apa yg menerawang dalam fikiran ku. Entah kemana urusan selepas ini.. ikut sajalah.

Jam 2 pagi...kembali ke lokasi yang sama di tempat makan tadi. Mujur juga jalan dah semakin lengang. Yang ada di kiri kanan jalan .. penuh dengan manusia dan kereta berhias yang cantik dan berkuasa ... malam minggu... masa untuk berlumba agaknya... entah.. aku x tahu.. x pernah dan tak mahu berada dalam tempat yang sesak ini...

Tapi masih sibuk di lorong.... manusia berkumpulan yang tadinya duduk berbual-bual bersama.. hilang entah kemana. Laluan pejalan kaki yg tadinya lokasi berbual dan berehat.. kini bertukar menjadi ruang istirehat yang besar.

Dingin terasa waktu ini ...entah bagaimana mereka... sudah pasti sejuk mereka bukan kerana alat pendingin hawa.. tapi kerana tidur beralaskan kotak di simen yang keras dan sejuk. Bagaimana kita semalam dan hari sebelumnya? Dah pasti...  Tidur beralaskan tilam yang empuk dan selesa. Kamar yang indah dan nyaman.

Ada yang tidurnya hanya berbantalkan lengan... beralaskan beg yang di galas setiap hari gamaknya. Aku? Entah berapa banyak bantal yang ku ada... 2 di kepala... 2 di kiri kanan.. yang di peluk lagi.. bertukar tukar.. ikut yang mana sempat di capai... itu pun... masih sukar untuk lena. Teringat juga kata kawan kawan ku.. entah penyakit kronik insomnia? Apa lagi yang kurang pada kita?

 di kiri kanan jalan... bersusun di bahu-bahu jalan. Penuh.. sesak.. rapat rapat... dah macam katil di asrama gamaknya. Ahh x jugak. Asrama lebih selesa..

 sementara menanti kawan ku. Aku lihat di kiri jalan. Gelap lorongnya... keluar seorang lelaki kurus yang tinggi lampai.. gelap sedikit kulitnya.. membetul betulkan baju dan seluarnya... berjalan dari tempat yang sama ... lemah gemalai berjalan.. senyuman terukir di wajahnya.. manis... perempuan atau???

Entah. Pedulikan... apa yang di buatnya pun.. usah di peduli... biarkan. Lelaki itu kemudiannya ku lihat melintasi jalan di hadapan ku.. kembali ke arah kamar istirehat tadi... mengambil sesuatu.. dan mencari lokasi lain... mungkin juga penginap di situ... berpaling mencari si manis tadi. Hilang entah kemana...

Mata merenung manusia yang sedang lena... penat agaknya ... lena sungguh mereka tidur..
 sesekali ada tangan tangan yang menepuk tampar nyamuk yang hinggap ... tak ada selimut yang menyelimuti .. hanya satu atau dua... berselubung penuh ke kepala... teringat kes denggi di sini... yang tinggal di rumah yang selesa dan tinggi .. entah berapa ramai yang kena denggi tu... bagaimana pulak dengan mereka ni ek?? Terdedah begitu... moga mereka sentiasa dilindungi dan dijauhi dari segala bahaya

... emmhhh... aku suka memerhati... x kisah berapa lama.. terasa beruntungnya aku... syukur alhamdulillah... atas segala nikmat mu... atas rezki mu... atas laluan hidupku... atas segalanya ya Allah... inilah yang terbaik buatku... alhamdulillah.

Niat di hati mahu mengabadikan satu atau dua keping gambar.. tak sampai hati pula... biarlah ... lihatlah sendiri suatu hari nanti jika ada peluang...

 ku tinggalkan lorong yg penuh kesibukan ini... mengahala ke destinasi seterusnya...  1001 rasa dalam diri dan bermain main di benak ku ... entah apa lagi yang kurang??










~ It'S OnLy Me ~
Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky