keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 29 Mei 2015

Sandwich tuna n cheeze leleh by cheq Jijah...

Alhamdulillah kenyang... 2nd day di Miri....kali ni kusus di gof resort la pulak... kali ni.. menapak pagi petang siang malam... ambik ko.. tapi .. idak le jugak keluar peluh ni .... tepu la sangat... geng aku yg lain berpeluh peluh bagai... haishhh... x cukup jauh gaknye kot???


 Hari ni.. jijah nak share resepi.. kelmarin Jijah lapo.. kebetulan ada telo ngan roti... ngintai tempat stock.. ada lak tuna in olive oil.. emmm.. kalo chilli tuna sedap gak makan ngan roti telo.. tapi sbb malas nak masak sambal tuna... bantai je  la. Otak ligat dok atur apa nak buat. ... HEHEHE bantai je la janji sedap di tekak .. soo terjadi lah ..

CJ Sandwich Tuna cheez
 
bahan-bahan2

TUNA IN OLIVE OIL ..
CHEESE
ROTI
TELUR ...
perasa secukupnya
(garam, lada sulah, sos cili, mayonaise, serbuk paprika)
bawang besar potong dadu

CARA ..
1.  buat roti telur dulu ..
telur, lada sulah n sikit garam .. pukul rata ..
celup roti dalam adunan telur n goreng guna minyak (guna minyak olive dalam tin tuna tu)
agak telur masak .. tapi jgn garing sangat

2. dalam pan .. tumis bawang besar dengan menggunakan minyak olive dalam tuna tu ... agak layu .. masukkan tuna .. serbuk paprika dan gaul rata .. perasakan sikit .. (tapi jgn masin sangat sbb sos, mayo n segala macam dah ada secukup rasa n cheese dan masin) ... ketepikan ..

3. dalam pan yang sama atau guna periuk ajaib atau boleh gak masuk microwave  ..

letak sekeping roti telur tadi .. letak inti tuna .. topkan dengan cheese ikut suka nak banyak mana... nak letak sayur sikit pun boleh .. letakkan sos cili .. mayonaise n tutupkan atas tu dengan sekeping lagi roti telur ..

tutup pan/kuali ajaib tu supaya cheese mencair ..

4.  disebabkan ada lagi adunan telur tadi .. jah leperkan dalam kuali n dadarkan .. letak sandwich dah siap leleh tuu n balut ... tadaaaaaaaaaaa .... lagi la sedap ...

wallah ... siapppp ....
sedap baq anggg (puji diri nampakkkkk .. heheheh sekali sekalaaaa)

selamat mencuba ekkk ...


~ It'S OnLy Me ~

 Photobucket

hati ohh hati








bukan satu jangka waktu yang singkat
juga tidaklah terlalu lama ..
 7 tahun .. 6 bulan ... 4 minggu ..
aku bersama dengan dia ...

berbagai rasa ..
ada banyak suka dan duka ..
ada banyak tawa ..
ada tangis juga ...
ada juga waktu aku berlalu pergi..
 dan ada waktu kami juga kembali ..
masih lagi begini ..
masih mencari ...

entah kenapa .. 
Suatu ketika ...
sunyi melanda jiwa ...
ada bagaikan tiada ..
terasa jauh sekali..
hati diduga berkali kali ..

lalu di malam gelita ... 
bersujud kepadanya ...
mengubat hati ...
meminta simpati ..
mencari jawapan yg tak pasti .. 
mencari ganti ...

ku pinta ...
hadirkan dia ..
rasa bahagia..
cinta ...

2 B CONT.

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Jumaat, 22 Mei 2015

temberang lu nihh

 bosan ahhh lu bangg...sembang  kencangg... tapi semua temberang...




~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

yang terbaik memang sukar dimengerti...

 tak pernah ada rasa...
di hadir kan rasa itu untuk aku merasai n terdetik di hati kecilku ...
kemudian di ambil kembali...
 tak perasan... tapi.. terasa kehilangan sesuatu...kekosongan itu membuatkan aku kembali meminta... mungkin ada yg dapat mengisi ruang kosong yg ada...
sama... x serupa... tapi kenapa itu??..
aku belajar sesuatu...
rupa tiada makna jika tidak ada padanya keikhlasan dan kesetiaan.
Duit tidak bermakna jika hati masih terasa kosong dan x gembira...
aku mencari sahabat yg akan sentiasa bersama ku... teman yg setia... rakan yang membahagiakan ........
masih mencari sesuatu...
ada yang tiada di situ... yg ada ... telah tidak sudi menjadi sahabat.. teman n rakan...
yang ada .. telah ada kekasih di hatinya...
 aku kembali tercari cari... dimana silapnya aku??jika  yg di duga itu untuk mengajar aku... jika yg di duga itu mampu membahagiakan ... yg di duga itu akhirnyamelahirkan satu yg terbaik... alhamdulillah... terima kasih Allah...










~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky