keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Rabu, 12 Oktober 2016

keje nye hal



yeahhh today aku baru masuk opis ...
pepagi buta dah datang tanya benda itu ..
tanya benda ini ..

jawab aku yg paling sopan : saya baru masuk kerja pagi ni .. sabar lah .. nanti saya buat satu satu.. kat sana takde pc .. x sempat nak buat mcm mcm ..

nota : aihh semua kerja aku je ke kena buat? dia buat apa?? x paham aku manusia nih ...

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

keje nye hal



yeahhh today aku baru masuk opis ...
pepagi buta dah datang tanya benda itu ..
tanya benda ini ..

jawab aku yg paling sopan : saya baru masuk kerja pagi ni .. sabar lah .. nanti saya buat satu satu.. kat sana takde pc .. x sempat nak buat mcm mcm ..

nota : aihh semua kerja aku je ke kena buat? dia buat apa?? x paham aku manusia nih ...

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Jumaat, 19 Ogos 2016

budak owh budak .. pokemon


early morning ... at 6 ...
awal pagi buta aku kuar kat beranda n sidai baju ... dari jauh aku nampak ,,, ada 2 orang budak lelaki tengah jalan jalan n dua dua dok tengok hp .. sembang-sembang n tetiba dua dua lariii ...
tetiba ter-ketawa sendiri lak ... agaknye budak 2 orang ni dok kejar pokemon ke?? ghajinnye laa subuh sepi dah mula kejar pokemonn .. hahaha budak oww budak


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

budak owh budak .. pokemon


early morning ... at 6 ...
awal pagi buta aku kuar kat beranda n sidai baju ... dari jauh aku nampak ,,, ada 2 orang budak lelaki tengah jalan jalan n dua dua dok tengok hp .. sembang-sembang n tetiba dua dua lariii ...
tetiba ter-ketawa sendiri lak ... agaknye budak 2 orang ni dok kejar pokemon ke?? ghajinnye laa subuh sepi dah mula kejar pokemonn .. hahaha budak oww budak


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

budak owh budak .. pokemon


early morning ... at 6 ...
awal pagi buta aku kuar kat beranda n sidai baju ... dari jauh aku nampak ,,, ada 2 orang budak lelaki tengah jalan jalan n dua dua dok tengok hp .. sembang-sembang n tetiba dua dua lariii ...
tetiba ter-ketawa sendiri lak ... agaknye budak 2 orang ni dok kejar pokemon ke?? ghajinnye laa subuh sepi dah mula kejar pokemonn .. hahaha budak oww budak


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 13 Jun 2016

Mum say

 
 
Mum said yesterday ... kalau keluar makan kek 1 keping dengan teh O pun ok jugak .. asalkan u have a good company ...

yesss i totally agree .. 
 
kalo kuar ngan manusia tapi berkepit ngan HP sepanjang masa pun macam hampesh gak rasa ... baik engkau duk rumah berkepit ngan henpon tu aje atau ko kuar aje ngan orang yg ko layan dalam hp tuh ..
 
atau keluar ngan someone .. bebalik citer dia je .. bebalik dia lagi lagi dia ..
 
ehhh kemon lahhh ... orang nak leisure ok .. time to relax..relax bebetul lah  .. 
ada masa serius problem .. settle problem .. time leisure .. kasik chance otak rehat la kejap kann ... 
 
kalau nak rasa hebat sangat .. nahh post kat FB kau .. 1 dunia leh tahu ... huummm masuk bakul angkat sendiri lahh ... 

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 9 Mei 2016

can we be friend?


 your sweet smile ...
i feel calm and happy to see ...
even thou just your pictures ..

i feel like we already know for a long time ....
i wish we can be good friend...
i never talk to you before ...
maybe because of different time and too far away ...
but i did send you ... 
just few likes and simple comment

hei MR. R
can we be friend?
just friend ...

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Selasa, 26 April 2016

Sabar separuh dari iman


manusia tu ada perasaan ... 
bukan plastik!
bila dah bekerja .. lagi-lagi pulak kena hadap manusia lain ...
yg entah berpuluh ribu fe'el yg sukar di fahami ... 
SABAR itu perlu ... bagi yg menghadap .. dan perlu mengadap ...
sometimes .. cuba letakkan diri pada posisi orang tu ... 
kadang cakap saja pun tak guna ... 
soo aku cadangkan...
ambik masa ... 
cuba perhatikan bebetul ... 
buka mata ... buka minda n lapangkan dada ...
tengok realitinya ... rasai dan fahami ...  
lebih thrill lagi .. duduk kat posisi itu ... 

---------------------------------------------
aku juga pernah duduk di kaunter hadapan ... 
kena marah, cemuh, maki ... perkara biasa 
kena puji .... 1 dalam sejuta (kalau bernasib baik) 
dapat ucapan TERIMA KASIH ( mmmmm jarang-jarang kata P.Ramlee)

pernah bilamana hari terlalu ramai pengguna mendaftar ... 
dari mula buka kaunter .. sampai la dah petang hari .. kami berlima masih lagi berhempas pulas menyiapkan semua tugasan ... tak sempat nak berenti rehat pun ... jgn kata makan ... melepaskan hajat jauh sekali ... 

jadi pengguna .. sudah biasa ... ada masa aku datang awal pagi .. lewat petang baru selesai ... bila aku saja yg menunggu .. aku tak kisah sangat .. tapi bila melibatkan warga emas .. kanak-kanak .. ibu mengandung .. rasa simpati sangat .. paling tidak .. biarlah keadaan sekitar selesa .. sejuk .. ada tempat duduk .. paling tidak mengurangkan ketidak upayaan pengguna dan mengurangkan sedikit rasa penat menunggu. 
soo ...kita faham-faham sendiri lah ... kalau dah ramai manusia dalam 1 tempat ... untuk 1 urusan yg sama ... SABAR OK ..
~ It'S OnLy Me ~ 

Selasa, 22 Mac 2016

Rasa ku ...

 Tuhanku ....

jangan jadikan aku orang yang lupa daratan ...
orang yang bila di atas ... tak nampak yang di bawah ...

jangan jadikan aku seorang yang suka membangga diri ...
sombong bila berkata-kata ...
suka membangga diri dan mengaku segalanya hebat tentang diri ku  ...

jangan jadikan aku buta ....

tak nampak segala kekurangan tentang diri ku ...
tak peduli kekurangan sekelilingku 
kesusahan orang lain ...

tidak mendengar ...
segala teguran yang baik untuk diri ku ... 
pekak dengan keluh kesah kesusahan orang sekeliling ku ...

jangan jadikan aku bebal dan bodoh ...
untuk berubah kearah yang lebih baik ...
terus belajar dan mencari yang terbaik untuk diriku ... 

.................................................

hari ini aku sedar .. manusia tak pernah memandang kesusahan yang kita perlu tempuhi untuk mencapai sesuatu ... seseorang yang hebat akan dipandang sekiranya pandai berkata-kata dan menyerlahkan aura diri yang lebih hebat dan menarik. orang tak akan pernah nampak yang di sebalik tabirnya ..
walau apa pun ... rintangan dan halangan.. perit jerih ... hanyalah untuk mematangkan diri ... belajar dan mencapai sesuatu. .. jika terus mengambil kira pandangan dan persepsi orang lain ... kita tak akan kemana-mana ...
tak perlu nampak hebat di mata manusia ... cukup hanya jika Allah mendengar rintihku .. mengasihani diri ini ,, memelihara kesejahteraan .. memberkati dan didalam rahmatnya ... cukup bagiku segalanya ... aaamiiinnn ....  

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Selasa, 16 Februari 2016

what we want

 persoalannya ... apa sebenar yang di mahukan in a relationship?
mmm we need someone to share .. share almost everything  ..
.someone to do almost everything together . .secure
feelings.. face that make u happy just to see... feelings that u know someone missing your presence . ...someone u can trust ... mmmm ... 
.







~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 15 Februari 2016

FRIEND

at last .. 
i found u ...thou only in my dream...
to see your smile again is a big relief ...
to know the truth is shocking .. but its ok ... 
 
and i realize ..
i enjoy talking to you every day ... 
i miss that notification sound  ... 
i miss the conversation ... 
the laugh .. 
i miss everything  ...
 
tenanglah di sana kawan ... 
Alfatihah...
 




~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Rabu, 20 Januari 2016

tapak tangan aku



First ... aku nak cakap .. aku tau menilik ni salah .. tapi ni aku nak cerita je pasal impact dia ...

dedolu masa aku masih lagi belajar di Alor Star .. aku g jenjalan rumah mak angkat aku .. kebetulan ada sorang makcik tua kat umah tu ... sembang sembang .. makan makan .. alih alih dia mintak nak tengok tangan kawan aku ... (mak aku cakap .. makcik ni pandai tilik orang)

soo dia tilik laa tangan kawan aku ... pot pet pot pet dia bagi tau satu satu kat kawan aku ...

 last sekali tangan aku ...  dia angkat muka n senyum ... satu apa pun dia tak cakap .. aku tanya dia kenapa acik?? ... dia jawab .... semuanya ok aje ....

erkkk ... tu aje ? adehhhh

Insyaallah ... dengan berkat doa ibu dan bapa .. doa dari adik beradik n semua ... insyaallah . semuanya akan ok aja ...

tapi apa yg x best ialah ... aku asyik teringat aje pasal tu ... entah apa yg bermain di minda n benak makcik tu pun aku x tau ... mmm mungkin juga aku x perlu tahu kan apa yg dia cakap ... soo aku akan dapat menikmati kehidupan aku the way it happen n nothing to expect ..rite ???

yeahhhh .... semoga hidup kita semua sentiasa diberkati n dipelihara oleh Allah SWT. aaamiiiinnn ... 



~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Jumaat, 15 Januari 2016

terima kasih untuk cinta ini

Bila semuanya kita lalui dengan susah payah ..
yang penuh dengan liku-liku dan onak duri ...
itu yg akan mengajar serta membentuk diri kita ...
dan kita akan ingat itu semua ... 

mmm .. aku akui ...
aku masih lagi di hantui dengan semua yang telah aku lalui ..
ada kala aku sukar untuk menerima kenyataan ...
ada kala aku masih meragui ..
ada perasaan takut dan sentiasa waspada walau kekadang aku terlupa ...

aku cuba .. dan akan terus mencuba ...
mencari apa yang terbaik untuk diriku ...

p/s: dan aku akan cuba membahagiakan diri mu ...  dengan cara kita ...
terima kasih untuk cinta ini Allah ...

 

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 14 Januari 2016

daredevil sangat ke aku?

Aduuuu ... macam lightening struck aje ... terkejut makk bila dia tanya macam tu ...
sembang biasa je ... baru 3 hari ... tetiba
 mulut menyebut ... niat dah di pasang ... sekali dia datang ...
berani ke ? yakin?


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Khamis, 7 Januari 2016

kronik tahap gaban

tahun baharu 2016 ni aku mulakan kerja dengan rasa kelakar pulak ...

1st day masuk kerja selepas cuti panjang di hujung tahun 2015 dan awal tahun baharu 2016 dengan penuh semangat kekonon ... bunyik je alarm aku terus bangun n bersiap .. then kejut anak buah aku n yg lelain .. aku pun main redah tak tengok jam pun ... tapi rasa pelik jugak ...

masa keluar umah .. memang rasa macam gelap gila pulak pagi ni .. mcm nak ujan je ..
soo aku pun panaskan enjin kereta n siram pokok kat umah aku ...
dah siap semua .. aku pun gerak la kat opis ...
jalan clear abiss ... ada 1 2 kete je ..
dalam fikiran aku .. agaknya ramai cuti hantar anak pi skolah kot ...
sampai je kat simpang 4 bukit changgang ..........
tetiba aku dengar azan subuh dari Masjid berhampiran ...
aihhhhh lambat la pulak masjid ni mula azan solat subuh??
 pelik ...
bila aku nengok jam kat kereta ... kul 6.00 ... whattttttttt??
sudahnya pagi ni aku sampai opis kul 6.30 pagi ... hahahaha adehhhhhhh kronik aku nih ... bila masa laa jam HP aku ni leh berubah pulakk ... adessss ... sakit pulak hati kita ...
tah kul bape anak buah aku g skolah ari tu ...

sampai kat opis kul 6.30 (jam kat kereta - cepat 8 minit) .. kat HP aku dah kul 7.23 erkkk

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Selasa, 5 Januari 2016

entry paling BANGSAT

 awas ... ini adalah entri paling BANGSAT yang aku pernah buat setakat ini ... hanyalah luahan ketidakpuasan hati aku sahaja .. kalau terasa tu maknanya kau memang buat benda tu lah kot ?? ekk??? ...















To success .. u must .....

1. Brilliant - banyak cakap .. kerja sikit-sikit sudah laa ... credit dia nanti ko jugak dapat ..

2. Buat tak tahu - kalau ko tak tahu .. boleh suruh orang lain buat n cover kerja kau @ TAICHI je kat anak buah

3. CEPAT - masuk keje cepat, balik keje cepat, kuar makan cepat .. cepat ambik peluang ...

4. PANDAI - kena pandai bercakap . baru ko nampak konfident .. nampak hebat ...

5. PENTINGKAN DIRI - kena lebihkan pada diri sendiri .. org lain x perlu .. markah ko kalau boleh biar kurang 4 je nak dapat 100/full mark ... orang lain paras lepas sesikit je dah laa .. 80.5 atau 81 dah kira bagus kalau dapat tuuu ...

6. CEKAP - cekap dalam bab cilok idea orang lain

7. PAM @ JEK lelebih sikit ... baru nampak gah n hebat jugak di mata bos-bos ..

8. X MALU - tak malu nak mengaku semua kerja ko yg buat .. semua idea ko .. semua ko yg paling hebat lah ... jangan malu-malu

9. BELAKON - berlakon n pura pura lah ko baik ngan orang tu ... mmm ada masa yg tepat .. smash habis-habisan biar sampai ke dasar ...

 .........................................................................................................
janganlah korang buat cenggitu ... tak baik ko mengenakan orang ... kalau orang tu teruk sangat pun .. nasihatlah elok-elok .. jgn guna cara kotor untuk ngenakan orang ... nak balas dendam ke ape .. atau ko benci sangat ke nak nengok muka dia ... jgn buat cenggitu ...
roda tu bulat .. hari ni ko kat atas .. sok bergolek ..ko kat bawah jugak ...


ngapa aku marah sangat?
sebab aku rasa letih sangat tahun lepas .. keje sampai lewat malam .. sabtu keje .. ahad pun pun keje .. utamakan kerja lebih lagi dari study aku .. .. kerja pulak bertimpa-timpa .. banyak kerja tambahan kena buat sedangkan yg hakiki pun tak tertanggung ... yg kena cover keje dia tu .. takyah cakap aaah ..
masa untuk diri sendiri pun takde .. apatah lagi nak bersosial n bercuti... tahun 2015 lah aku paling kurang balik kampung jumpa mak aku ... teruknya aku sbb lebihkan kerja dari mak aku n segalanya ... kau akan rasa apa yg aku rasa bila kau bebetul letih nak laksanakan n memenuhi apa kehendak depa 

aku bukan nak marah sebab kerja banyak ... tapi .. konsider sikit lah .. keje apa yg aku tak buat sampai dia nilai aku teruk sangat? aku dah keje 14 tahun weh .. markah dia bagi aku layaknya utk orang baru masuk keje 2 - 3 tahun .. sedih sangat aku rasa .... 88.5 .. tinggi ke? markah aku selalu 90 +.... bukan nak cakap aku hebat atau bagus sangat ..bayangkan ... tetiba je markah nilaian ko drop sampai macam tu sekali .. apa panel temuduga akan fikir ?? sebelum ni OK .. tetiba teruk gila kott?? dah macam tabur pasir dalam periuk nasik aku ...... aku bukan nak kerja ni sampai ke pencen .. ada masa aku perlu perubahan .. aku jugak perlu utk upgrade kerja aku kalau ada peluang nanti... aku dah pernah luahkan pasal perkara ni kat dia ... nampak gayanya takde effect pun ... idea aku tak diguna pakai lah kot ...

takpelah .. kabel yg aku guna sangat hebat .. dia maha mengetahui dan maha mengasihani .. aku lebih percayakan dan memerlukan keberkatan dan ehsan dari-Nya .. Allah maha besar kan ... insyaallah ...kalau dah rezeki aku ... takkan kemana ..


Ya Allah ....
Jauhkanlah aku daripada orang yg macam tu ...
orang yang busuk hatinya ..
orang yg tak pernah hargai susah payah n keringat orang
orang yg sentiasa rasa dirinya terlalu hebat n orang lain semua x cukup bagus ..
n aku doakan  biar Allah sahaja yg beri balasan padanya ...
aku tak redha dia buat macam tu kat aku ...
sadis tahap dewa-dewa ...
aku bukan orang baik sangat ...
tapi aku tak pernah ada niat buruk pada orang ...

takpe ... ini hari dia ...
gitulah nasib kalau dah nama jadi kuli n orang bawahan ...
jarang sekali kau akan dihargai ... tapi kau akan kerap di  kulikan aje ...
please guys .. kalau kau berada di atas ... jgn buat cenggitu kat anak buah korang k..


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

HATRED

Dia kata ... hidup ini bukan semata kerja ...
Jadi kenapa Pangkat yg dia kejar sebelum ini??
 sebab bukan kena kat batang hidung sendiri kan ??
sebab dah rasa selamat di aras itu kan?
sebab dia ada kuasa ..?

apa lagi yg dia tak puas hati?
aku x ganggu pun hidup dia ..

takpe ... ingat ni ..
tuhan itu ada satu je ...
dia yang maha pemurah lagi maha pengasih ...
hanya dia yang layak menilai ...

takpe ... aku serahkan pada Allah untuk membalasnya ...
aku tak redha dia buat aku macam ni ...


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Isnin, 4 Januari 2016

craving ..


 teringinnya nak makan telur ikan mayung@ duri

~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky