keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 5 Januari 2016

entry paling BANGSAT

 awas ... ini adalah entri paling BANGSAT yang aku pernah buat setakat ini ... hanyalah luahan ketidakpuasan hati aku sahaja .. kalau terasa tu maknanya kau memang buat benda tu lah kot ?? ekk??? ...















To success .. u must .....

1. Brilliant - banyak cakap .. kerja sikit-sikit sudah laa ... credit dia nanti ko jugak dapat ..

2. Buat tak tahu - kalau ko tak tahu .. boleh suruh orang lain buat n cover kerja kau @ TAICHI je kat anak buah

3. CEPAT - masuk keje cepat, balik keje cepat, kuar makan cepat .. cepat ambik peluang ...

4. PANDAI - kena pandai bercakap . baru ko nampak konfident .. nampak hebat ...

5. PENTINGKAN DIRI - kena lebihkan pada diri sendiri .. org lain x perlu .. markah ko kalau boleh biar kurang 4 je nak dapat 100/full mark ... orang lain paras lepas sesikit je dah laa .. 80.5 atau 81 dah kira bagus kalau dapat tuuu ...

6. CEKAP - cekap dalam bab cilok idea orang lain

7. PAM @ JEK lelebih sikit ... baru nampak gah n hebat jugak di mata bos-bos ..

8. X MALU - tak malu nak mengaku semua kerja ko yg buat .. semua idea ko .. semua ko yg paling hebat lah ... jangan malu-malu

9. BELAKON - berlakon n pura pura lah ko baik ngan orang tu ... mmm ada masa yg tepat .. smash habis-habisan biar sampai ke dasar ...

 .........................................................................................................
janganlah korang buat cenggitu ... tak baik ko mengenakan orang ... kalau orang tu teruk sangat pun .. nasihatlah elok-elok .. jgn guna cara kotor untuk ngenakan orang ... nak balas dendam ke ape .. atau ko benci sangat ke nak nengok muka dia ... jgn buat cenggitu ...
roda tu bulat .. hari ni ko kat atas .. sok bergolek ..ko kat bawah jugak ...


ngapa aku marah sangat?
sebab aku rasa letih sangat tahun lepas .. keje sampai lewat malam .. sabtu keje .. ahad pun pun keje .. utamakan kerja lebih lagi dari study aku .. .. kerja pulak bertimpa-timpa .. banyak kerja tambahan kena buat sedangkan yg hakiki pun tak tertanggung ... yg kena cover keje dia tu .. takyah cakap aaah ..
masa untuk diri sendiri pun takde .. apatah lagi nak bersosial n bercuti... tahun 2015 lah aku paling kurang balik kampung jumpa mak aku ... teruknya aku sbb lebihkan kerja dari mak aku n segalanya ... kau akan rasa apa yg aku rasa bila kau bebetul letih nak laksanakan n memenuhi apa kehendak depa 

aku bukan nak marah sebab kerja banyak ... tapi .. konsider sikit lah .. keje apa yg aku tak buat sampai dia nilai aku teruk sangat? aku dah keje 14 tahun weh .. markah dia bagi aku layaknya utk orang baru masuk keje 2 - 3 tahun .. sedih sangat aku rasa .... 88.5 .. tinggi ke? markah aku selalu 90 +.... bukan nak cakap aku hebat atau bagus sangat ..bayangkan ... tetiba je markah nilaian ko drop sampai macam tu sekali .. apa panel temuduga akan fikir ?? sebelum ni OK .. tetiba teruk gila kott?? dah macam tabur pasir dalam periuk nasik aku ...... aku bukan nak kerja ni sampai ke pencen .. ada masa aku perlu perubahan .. aku jugak perlu utk upgrade kerja aku kalau ada peluang nanti... aku dah pernah luahkan pasal perkara ni kat dia ... nampak gayanya takde effect pun ... idea aku tak diguna pakai lah kot ...

takpelah .. kabel yg aku guna sangat hebat .. dia maha mengetahui dan maha mengasihani .. aku lebih percayakan dan memerlukan keberkatan dan ehsan dari-Nya .. Allah maha besar kan ... insyaallah ...kalau dah rezeki aku ... takkan kemana ..


Ya Allah ....
Jauhkanlah aku daripada orang yg macam tu ...
orang yang busuk hatinya ..
orang yg tak pernah hargai susah payah n keringat orang
orang yg sentiasa rasa dirinya terlalu hebat n orang lain semua x cukup bagus ..
n aku doakan  biar Allah sahaja yg beri balasan padanya ...
aku tak redha dia buat macam tu kat aku ...
sadis tahap dewa-dewa ...
aku bukan orang baik sangat ...
tapi aku tak pernah ada niat buruk pada orang ...

takpe ... ini hari dia ...
gitulah nasib kalau dah nama jadi kuli n orang bawahan ...
jarang sekali kau akan dihargai ... tapi kau akan kerap di  kulikan aje ...
please guys .. kalau kau berada di atas ... jgn buat cenggitu kat anak buah korang k..


~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky