keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 22 Mac 2016

Rasa ku ...

 Tuhanku ....

jangan jadikan aku orang yang lupa daratan ...
orang yang bila di atas ... tak nampak yang di bawah ...

jangan jadikan aku seorang yang suka membangga diri ...
sombong bila berkata-kata ...
suka membangga diri dan mengaku segalanya hebat tentang diri ku  ...

jangan jadikan aku buta ....

tak nampak segala kekurangan tentang diri ku ...
tak peduli kekurangan sekelilingku 
kesusahan orang lain ...

tidak mendengar ...
segala teguran yang baik untuk diri ku ... 
pekak dengan keluh kesah kesusahan orang sekeliling ku ...

jangan jadikan aku bebal dan bodoh ...
untuk berubah kearah yang lebih baik ...
terus belajar dan mencari yang terbaik untuk diriku ... 

.................................................

hari ini aku sedar .. manusia tak pernah memandang kesusahan yang kita perlu tempuhi untuk mencapai sesuatu ... seseorang yang hebat akan dipandang sekiranya pandai berkata-kata dan menyerlahkan aura diri yang lebih hebat dan menarik. orang tak akan pernah nampak yang di sebalik tabirnya ..
walau apa pun ... rintangan dan halangan.. perit jerih ... hanyalah untuk mematangkan diri ... belajar dan mencapai sesuatu. .. jika terus mengambil kira pandangan dan persepsi orang lain ... kita tak akan kemana-mana ...
tak perlu nampak hebat di mata manusia ... cukup hanya jika Allah mendengar rintihku .. mengasihani diri ini ,, memelihara kesejahteraan .. memberkati dan didalam rahmatnya ... cukup bagiku segalanya ... aaamiiinnn ....  

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

2 ulasan:

Lee berkata...

Hi, my bahasa is out of tune, but boleh faham 32%. And you are right, never look down on others. Or being sombong. Itu chari pasal hilang kawan2.
Have a nice day and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

KingTZ JFKay berkata...

Tq Lee ... have a great day too

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky