keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Selasa, 26 April 2016

Sabar separuh dari iman


manusia tu ada perasaan ... 
bukan plastik!
bila dah bekerja .. lagi-lagi pulak kena hadap manusia lain ...
yg entah berpuluh ribu fe'el yg sukar di fahami ... 
SABAR itu perlu ... bagi yg menghadap .. dan perlu mengadap ...
sometimes .. cuba letakkan diri pada posisi orang tu ... 
kadang cakap saja pun tak guna ... 
soo aku cadangkan...
ambik masa ... 
cuba perhatikan bebetul ... 
buka mata ... buka minda n lapangkan dada ...
tengok realitinya ... rasai dan fahami ...  
lebih thrill lagi .. duduk kat posisi itu ... 

---------------------------------------------
aku juga pernah duduk di kaunter hadapan ... 
kena marah, cemuh, maki ... perkara biasa 
kena puji .... 1 dalam sejuta (kalau bernasib baik) 
dapat ucapan TERIMA KASIH ( mmmmm jarang-jarang kata P.Ramlee)

pernah bilamana hari terlalu ramai pengguna mendaftar ... 
dari mula buka kaunter .. sampai la dah petang hari .. kami berlima masih lagi berhempas pulas menyiapkan semua tugasan ... tak sempat nak berenti rehat pun ... jgn kata makan ... melepaskan hajat jauh sekali ... 

jadi pengguna .. sudah biasa ... ada masa aku datang awal pagi .. lewat petang baru selesai ... bila aku saja yg menunggu .. aku tak kisah sangat .. tapi bila melibatkan warga emas .. kanak-kanak .. ibu mengandung .. rasa simpati sangat .. paling tidak .. biarlah keadaan sekitar selesa .. sejuk .. ada tempat duduk .. paling tidak mengurangkan ketidak upayaan pengguna dan mengurangkan sedikit rasa penat menunggu. 
soo ...kita faham-faham sendiri lah ... kalau dah ramai manusia dalam 1 tempat ... untuk 1 urusan yg sama ... SABAR OK ..
~ It'S OnLy Me ~ 

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky