keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Khamis, 30 November 2017

patin ohh patin

Nice kan kalo sesekali di manja .. hehehe ...

Aku masih ingat masa arwah apak masih ada ... apa saja yg aku nak .. akan cuba di sediakan sebaik mungkin .. pantang aku tersebut aje .. insyaallah .. lambat atau cepat .. pasti ada ...

then masa aku kerja ... few times different people .. time makan .. aku peratikan selalu dia dahulukan yg wanita .. this guy kakak dia convert islam .. dia still agama asal .. masa tu bos perempuan (kakak dia) buat makan2. aku perati dia ambikkan makanan (main dish) n letakkan kat pinggan kakak dia .. then tetiba dia ambikkan juga untuk aku .. awww suweet la dia .. tah mana dia pi skang ni ekk .. hensem gak ... hahah

semalam keje luar ngan bos bos aku .. berenti makan .. disebabkan keje di Pahang. of coz laaa ikan patin tempoyak jadi pilihan ...  adehh telan air liur aku nengok bahagian badan ikan especially bahagian perut dia ... uii sedapnye ... time makan ... part yg perut tu semua dia tak usik pun .. hehehe soo dengan bahagianya aku makan 2 part perut ikan patin tu ... hehehe makan sampai pejam mataaa punya nikmat ... hahahah kronik aku ni bab makan ... heheh dia ingat kot ...dulu masa makan kari kepala ikan .. aku pernah cakap aku suka part perut ikan tu ... masa tu dia kerat n letak kat pinggan aku ... hadehh .. suweet ehhh dia ..

agaknya laki aku sok cenggitu tak?? ... haaaaaaaaaaa . berangan aje la ko jahhhhh ... hampeh 


~ It'S OnLy Me ~ 

Jumaat, 24 November 2017

sel otak x bergabung ke?

Kenapalah dia ni selalu mencabar amarah aku ...
aku rasa aku dah terangkan sejuta kali ...
ape ke bengap sangat dia nak paham??
nak kata skolah tak tinggi ...
baru masuk keje??
dah boleh panggil otai kottt??
gaji lagi besoo daripada aku kottt ?
adoii ... aku 1 thn je kot dah boleh paham ..
belajar sendiri semua 
Tuhanku ... berilah aku kesabaran
berilah aku kekuatan
dan ketabahan untuk mengharungi dugaan mu ini ...
 nota kaki : rasa nak makan kaki tak??? hahahahahahaha
~ It'S OnLy Me ~ 

Kawan ke mcm tu?

When u make a promice
Keep it and did it...
Bukan berjanji .. lepas tu bagi 1001 alasan ...
Ko ingat aku budak2 ke nak bagi alasan bodoh mcm tu?
Please lah ... nak berkawan .. biar ikhlas.

Nota kaki : ko akan tahu jika ko hanya satu alasan dan x bermakna dalam hidup seseorang....APTB kalo dah punah dari dalam teloo ... mintak dijauhkanlah daripada org begini ... merosakkan mood n aura positif orang ajer ...

~ It'S OnLy Me ~ 

luka yg di lukai

Keras sungguh hatimu...
Yg perit itu telah lama berlalu...
biarkan ia menjadi sejarah ...
sekadar menjadi pengajaran di masa hadapan ...

kita jadi kawan ye ... sampai bila-bila

~ It'S OnLy Me ~ 

Selasa, 21 November 2017

Maafkan aku ...

Habis kelas tadi.. Dr. Azman sembang2. Katanya ... bak kata DMFK sebelum tidur.. eloklah kalau kita maafkan semua orang. Walaupun susah sebenarnya pada hakikatnya utk memaafkan seseorang itu.. tapi kita juga satu hari ... andai kata telah tiada.. kita juga ingin orang memaafkan kita walaupun kita tidak sempat meminta maaf dengan org tu... ada betulnya kata sir tu... n aku dapat dengar getar halus dalam suaranya ... bergetar ..tersentuh hatiku...

Yeah.. dalam tak sedar .. aku juga ada banyak salah dan silap dengan manusia di sekelilingku... sengaja atau tidak sengaja ... aku mohon korang maafkan aku ... dan aku juga maafkan sesiapa juga yg pernah menyakiti aku .. besar atau kecil ... aku maafkan dari lubuk hatiku yg paling dalam..

Yeah aku ingin bahagiaa ... aku x mahu ingat atau genggam sesuatu yg tak elok dlm hidup aku .. aku doakan semoga kamu semua bahagia dan sentiasa didalam lindungan dan kasih sayangNya selalu... aaamiiinnn

~ It'S OnLy Me ~
  

Isnin, 13 November 2017

Kekasih bayangan

Padamu pemilik hati yang tak pernah ku miliki
Yang hadir sebagai bagian dari kisah hidupku
Engkau aku cinta dengan segenap rasa di hati
Slalu ku mencoba menjadi seperti yang engkau minta

Aku tahu engkau, sebenarnya tahu
Tapi kau memilih seolah engkau tak tahu
Kau sembunyikan rasa cintaku
Di balik topeng persahabatanmu yang palsu

Kau jadikan aku kekasih bayangan
Untuk menemani saat kau merasa sepi
Bertahun lamanya kujalani kisah cinta sendiri

Mungkin memang benar
Cinta itu tak lagi berharga
Semua percuma bila engkau tak punya ikatan

Aku tahu engkau sebenarnya tahu
Tapi kau memilih seolah engkau tak tahu
Kau sembunyikan rasa cintaku
Di balik topeng persahabatanmu yang palsu

Kau jadikan aku kekasih bayangan
Untuk menemani saat kau merasa sepi
Bertahun lamanya ku jalani kisah
Cinta sendiri

Ku tahu engkau sebenarnya tahu
Tapi kau memilih seolah engkau tak tahu
Kau sembunyikan rasa cintaku
Di balik topeng persahabatanmu yang palsu

Kau jadikan aku kekasih bayangan
Untuk menemani saat kau merasa sepi
Bertahun lamanya kujalani kisah cinta sendiri
Cinta sendiri
~ It'S OnLy Me ~ Photobucket

Ahad, 29 Oktober 2017

Fobia

Aku jadi fobia bila org cakap dia suka n sayang aku...
Lagi fobia kalo dia cakap i love u ...
Haaaaa... aku rasa dia menipu jerr..
Cakap lah apa saja.. aku rasa kosong dalam hati..
Lagi kalau ko panggil aku sayang ... perkataan tu dah xde makna bg aku dah sama mcm ko panggil nama aku je...

Tengok .. apa ko dah buat kat aku ...
walau dah lama berlalu ... hurmmm...

Cacat perasaan...

~ It'S OnLy Me ~
  

Khamis, 3 Ogos 2017

Bila kecewa membakar hati

Kerasnya hati mu...
Tak ada sedikit ruangpun untukku...
aku ..dia dan mereka tak akan pernah sama ...
semuanya berbeza ...

Tenanglah teman..
Semuanya telah lama berlalu...
Tak ada lagi yg akan menyakitimu..

Wahai tuhan pemilik hati...
Lembutkan hatinya ..
Berikan sedikit ruang di hatinya ...
Berilah rasa kasih sayang dlm dirinya..
bahagiakanlah dirinya ....

aaamiiinn

~ It'S OnLy Me ~ 

Rabu, 26 Julai 2017

Si Hitam manis

Semoga kita semua sentiasa dalam lindungan dan kasih sayangnya...

serius... bila aku tahu dia kena bertugas luar.. automatik aku jadi risau berganda2. Risiko bertugas sentiasa ada ... tapi dia selalu tenang saja... katanya ... Allah dah tetapkan ajal maut seseorang tu sejak di loh mahfuz lagi... kalau dah itu ketetapannya .. tiada siapa yg dapat menghalangnya...

Aduhhh... bagaimana dia boleh setenang itu? Apa pun... saya doakan semoga awk sentiasa dilindungi dan selamat menjalankan tugas.



 ~ It'S OnLy Me ~ 

Khamis, 20 Julai 2017

Sayang3

Saya sangat bahagia hari ni... syukur alhamdulillah...
1. Akhirnya selesai puasa 6 yg sangat mencabar thn ni + selesai ganti...
2. Saya dapat jumpa kak nik.. melawat dia .. alhamdulillah sihat.. juga keluar sekali dengan kawan2 1 unit dulu... lama kami x bersama2..
3. Teringin nak makan nasi dagang.. allah makbulkan haru ni.. syukur alhamdulillah...
4. Dapat jumpa dengan kawan baik saya si vicky.. sembang mcm mcm
5. Dapat makan makanan sesedap.. kambing.. cake.. coffee... dll
6. Yang paling penting ... perasaan sayang .. sayang dan sayang yang berpanjangan dan mendalam...

Terima kasih Allah .. atas nikmat yg tak terhingga ini. Alhamdulillah.


~ It'S OnLy Me ~ 

Ahad, 9 Julai 2017

Engkau dan aku

Jauh beza langit dan bumi...
Jauh juga beza engkau dan aku....
Bukan harta dan rupa..
Bukan juga cita2...

Terbanglah selagi engkau mahu...
Berkelanalah selagi terdaya...
Berbakti dan berjuanglah ...
di jalan yang benar..

Jika sesekali kau menoleh...
pandanglah aku di sini ...
Aku akan sentiasa menanti di sini ...
Selagi ada hayatku ini...

~ It'S OnLy Me ~ 

Khamis, 6 Julai 2017

Penanti

Masa seakan berputar laju..
Segalanya pantas...
Meninggalkan aku...

Aku x mahu lagi menunggu sesuatu...
Tak mahu jadi penunggu setia...
Sedang engkau pantas meninggalkan aku..
Sendirian di sini ...
Penanti...

Manusia yg dalam kerugian...

~ It'S OnLy Me ~ 

Ahad, 2 Julai 2017

Sebok jaga tepi kain orang

Ahhh abis pahala posa aku arini... tambah lagik perut tengah lapar.. amarah memang dah lama pendam.. ambik...

Aku duk dendiam x kacau pun hal engkau .. engkau lak yg sebok pi jolok sarang tebuan .. siapa suruh.

Maksum sangat lah engkau kan? X pernah buat silap. Dah sebok korek hal orang.. lepas cari gadoh.. menyusahkan kepala otak orang aje la..

~ It'S OnLy Me ~ 

Sabtu, 1 Julai 2017

Si pencuri hati

Aduuhh hati...
sunyi sepi..
Sesekali di cuit sang pencuri hati...
Sesekali terguris ..
menangis..
sendiri...

~ It'S OnLy Me ~


Ahad, 25 Jun 2017

Malam raya

Berjumpa 4 mata dengannya..
Tepi terusan sana ...
Berbicara tentang kita ...
Ketawa ..mesra..

Hanya mimpi sahaja  
Barangkali.


~ It'S OnLy Me ~ 

Sabtu, 24 Jun 2017

Yang hilang dari genggaman



Nampak mcm dah dekat dan dalam genggaman.. rupanya boleh berubah 360° ... apa yg terucap di bibir.. x semesti ikhlas dari hati...

Tak mengapa lah..

~ It'S OnLy Me ~ 

Rabu, 10 Mei 2017

Me n kidd

Looking at someone picture .. smiling soo happy with her bf after being part for sometimes... remind me of someone...

 i do regret not coming there for u kidd ..when u coming back to Malaysia long time ago..  but dont get me wrong... i have something more urgent that i cannot step back that time... and u never call or contact me at all since then.. its too hard for me...

Again and again i think abt it... am i sure u will not leave me and stay by my side forever? I guess its fate... and i remember... the promices u have broken ....

😕😢

~ It'S OnLy Me ~

Selasa, 28 Mac 2017

kalau nak bagi orang ...

 catatan nasihat untuk diri sendiri ....

1. kalau nak sedekah atau share sesuatu dengan orang lain ... biarlah cukup sifatnya ... contohnya kalau nak bagi air ... biarlah air tu sesedap rasa .. jgn pulak kasik orang air teh .. "tapi gula ko kena taruk sendiri gula engkau"

belanja nasik kosong takde lauk ... atau saki baki yg kau tak habis makan ...

2. kena jaga juga sensitiviti orang lain .. jgn suka suki buat gurau gurau benda yg sensitif ... atau buat orang terasa n kecik hati ...

nota kaki : jahh jgn sedih n jgn kecik hati yer ...

~ It'S OnLy Me ~
 Photobucket

hmmm .. soo ...

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky