keep on moving babeh ...

Happy Browsing Allz .. click my nuff nuff too ok ;) ..and ... please come again next time ...P/S: Let me know if i forgot to follow u back ok ..

Jumaat, 16 November 2018

Akak Opera Cina

Susah betol nak jaga diri ekk??...
tengah aku beratur nak beli soya float kat jualan bulatan gemilang.. ada laa sorang achi menyelit depan aku.. nak beli soya panas .. aku bukan panas sebab achi tu menyelit potong line.. tapi panas telinga..

aku beli float panas.. (gula merah + taufufah + air soya panas).. tengah adik tu dok bungkuih air aku.. n air soya panas achi tuu... tetiba aku dengar suara krik krik dari tepi aku...

Krik2 : eeee.. sedap kee air macam tu?? (Float)
Aku : paling ke arah dia n kawan dia ..senyum n cakap tanpa suara sambil angguk2 (sedapp) turn back.. ambik air aku n bayar..
Krik2: cakap kat adik tuuu senyum laa sikit ..bla bla blaa (aku x ambik port dah .. )(tak tau laaa dia ckp kat aku atau achi menyelit depann aku tu..)

Aku Dalam hati : sempat lagi hakak opera cina ni nak membawang mengutuk mengata org... dosa free je ko buat...

Nota : dalam x sedar... mudah je kita buat dosa ... susah juga nak jaga diri. Nampak kecik.. tapi besar.

Well aku ingat lagi 1st time aku mintak nak beli soya float ni di pasar malam bandar jengka. Thn 1997. Aku suka taufoofah gula merah. Mesti beli kalo jumpa kat pasar malam. Tapi aku nak jugak beli air soya panas. Kalau beli 2 2 tuu.. campur ngan serba serbi pasar malam yg lain.. memang akan x habis n membazir.

Then 1 hari aku tanya pakcik yg jual soya tu.. boleh tak kalau saya nak separuh separuh. Nak campur sekali soya n taufoofah tu dlm 1 plastik.. hahaha pakcik tuu mcm terkejut jee nengok aku. Masa tu plastik air bungkuih besooo x mcm sekarang.. sudahnya jadi sama mcm beli 2 benda tu jugak... kenyang kebontang jugeee... memang tiap kali pegi pasar malam aku mintak mcm tu.. sampai pakcik tu kenal dah akuu. Tau jee apa yg aku nak beli. hahahah kenangan masa study kat UiTM Jengka...

Ngape panggil kakak opera cina? ... korang nengok org mekap opera cina macam mana?? Hahahahaha ... aku x sebut nama .. tak tunjuk muka.. kira x membawang kann? Hehehe adehhhh... k byreee...

~ It'S OnLy Me ~
 Amietz

Tiada ulasan:

Dah Follow Jijah ???

Dah Follow Jijah ???
har..har har ... sabo je laa serindit ni tauu ... dia cakap meh nak kasik jijah femess ... ramai follower dalam sekelip mata ...hahaha ni lah dia kasik ... ahaks ...lawak la ko serindit oittt ...tak tahann ... 30058 follower ...perghhhhh ... kejong Jijah japs ... ahaks .. thanks buddy ;) ..wink .. wink .. click je kat sebelah atas tu kalo nak follow ...

Jijah Ohh Jijah

Daisypath Anniversary tickers

Seiring & sejalan ...

Daisypath Anniversary tickers

Me & Vicky